in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 11-07-2007 8:54 AM by HarleyD. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-24-2007 1:19 PM

• BOhold
    • Not Ranked
    • Joined on 10-24-2007
    • Posts 2
    • Bronze Member

BeoVision 8 kleuren

Hallo Beofans,

Ik heb zojuist de BeoVision 8 (26 inch) gekocht. Nu viel mij op dat de kleuren een beetje dof en grauw zijn op elk kanaal. Weet iemand hoe je de kleuren wat levendiger kan maken? Ik heb al het contrast en de helderheid aangepast, maar dit beviel mij niet. Standaard is dit volgens mij het beste. Nu las ik dat door de automatic picture control sensor de kleuren automatisch aangepast worden aan het licht in de omgeving.

Nu kijk ik veelal 's avonds en heb ik niet overvloedig veel licht, moet ik hierbij een spotje op de tv gaan richten? Misschien moet ik een BEO altaar maken Big Smile

Is er een mogelijk om de instellingen van de tv aan te passen in plaats van de omgeving aan de tv aan te passen?

Groet Peter

• 10-24-2007 1:22 PM In reply to

Re: BeoVision 8 kleuren

Ik denk dat het komt door het gebruikte scherm . Ik neem aan dat je bedoelt de blauw magenta achtige kleurzweem die over heel het beeld ligt?

Je zou kunnen proberen in het service menu de kleurbalans wat te tweaken.

Wel eerst de oude waardes opschrijven uiteraard.

Ik hoop dat je toch blij wordt met je televisie of geef em anders terug aan je dealer tijdig dat tie niet aan je verwachtingen voldoet.

• 10-24-2007 2:32 PM In reply to

• Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

Je zou hem ook kunnen laten calibreren door een erkende ISF Calibratie zaak (kost zo'n 75,- euro). Zij sluiten dan een soort apparaatje midden op je beeldscherm aan zodat ze softwarematig de optimale prestaties uit het scherm kunnen halen. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62246.0 wat meer info + plaatjes om voorbeelden zichtbaar te maken... (die blauwe waas komt er ook in voor)

We Can't Get Enough B&O Stuff...

• 11-03-2007 8:32 AM In reply to

• BOhold
    • Not Ranked
    • Joined on 10-24-2007
    • Posts 2
    • Bronze Member

Bedankt voor de tip! Echter blauwe waas kan ik het niet echt noemen, eerder een bruine waas.

Nu zal er ook wel gewenning nodig zijn, voorheen had ik een Sony tv. Hierin zou je juist blauw tinten verwachten ;)

Het is moeilijk om te achterhalen welke kleuren nu met de werkelijkheid overeenkomen. Ik heb dv opnamen van Australie op een overwegend zonnige vakantie, dit levert mooie warme kleuren op (zoals ik mij ook herinner). Ik zal deze band nog eens draaien en kijken of de kleuren nog steeds warm ogen. Ik heb dit ook wel eens op andere tv's gedraaid en dit verschilt nogal eens van beeld tot beeld.

Tevreden over het uiterlijk en het geluid ben ik zeker, terug zou ik niet meer willen ;)

Groet Peter

• 11-07-2007 2:29 AM In reply to

Een bruine waas is ook niet goed. Ik zou dat echt niet pikken hoor.

Je betaalt toch geen megaprijs voor sepiabeeld? :-)

Je moet er wel dagelijks naar kijken hoor!!!

• 11-07-2007 8:54 AM In reply to

Bingo:

Een bruine waas is ook niet goed. Ik zou dat echt niet pikken hoor.

Je betaalt toch geen megaprijs voor sepiabeeld? :-)

Je moet er wel dagelijks naar kijken hoor!!!

Bingo,

de prijs is in tegenstelling tot jouw , niet voor iedereen het aller belangrijkste !!

@allen

Een vriend van mij  heeft ook een BV-8-32 op zijn slaapkamer laten instaleren , zijn commentaar is dat ( eigenlijk zijn vrouw) het beeld wat donker is !

Ik twijfel zelf ook een beetje over de BV-8-32 ........mijn MX-8000 van de slaapkamer is echt een pracht tv , maar alleen de platte versie's van B&O kunnen het commando "pc"  aan , dus bediening van de Beomedia ...dit in tegenstelling van de mx-8000 .

Page 1 of 1 (6 items)