in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 10-16-2007 7:54 AM by beologisch. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-15-2007 3:23 AM

Beovision 3 ipv. Avant

Sinds zaterdag j.l. ben ik in het bezit gekomen van een Beovision 3 32" wat een plaatje.......!

Ik liep al een tijdje te spelen met de gedachte mijn Avant te vervangen voor een RF versie, maar door het feit dat ik geen VHS gebruik en in het bezit ben van een DVD1 levert, los van een aanzielijk verschil in aanschafprijs [met een BV3] een Avant RF met DVD, een dubbele DVD speler op en ook die wordt zeer weinig gebruikt door ons.[mede] hierdoor hebben we gekozen voor een BV3 [wat in vele opzichten een "soort" Avant is, toch?]

Los van het fraaie uiterlijk is het beeld wel heel erg mooi ! we genieten wederom opnieuw van TV kijken.....uiteraard hebben we ook gekeken naar een flat-screen, maar deze kan imho niet tippen aan deze warme en diepe beeldweergave.

Nu wellicht nog op zoek naar een BL2........:-)

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 10-15-2007 3:46 AM In reply to

• Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

Re: Beovision 3 ipv. Avant

heel mooi, Zag op MP ergens ook een staan waar ze minimaal 850 euro voor wilden hebben is heel wat goedkoper als wat ze gekost heben 2 jaar terug. Zat er zelf ook over te denken maar ik vind dat ik te weinig te krijg voormijn avant wat in mijn ogen hij nog waard moet zijn. De beovision geeft volgens mij het mooiste plaatje op tv gebied op dit moment een LCD kan daar nog steeds niet aan tippen.

Gr. Johan

• 10-15-2007 4:21 AM In reply to

dat is hem exact, maar dat bedrag heeft die niet opgebracht..........;-)

de avant blijft voor mij ook een van mijn favo's en heb deze daarom dan ook niet weggedaan; staat nu bij de dochter op de slaapkamer en blij dat ze er mee is !

• 10-15-2007 10:07 AM In reply to

Ik vind een Pioneer Kuro een beduidend mooier plaatje geven dan mijn Avant RF hoor :-)
  • 10-15-2007 11:12 AM In reply to

• Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

Daar kan ik niet over oordelen ik heb hem nog niet in het echt gezien. Maar als ik het vergelijk met en loewe compose of een beovision 7 vind ik de CRT een rustiger beeld geven. Bij ons is de kijk afstand zeer variabel omdat we de tv in een hoek hebben en je dus de ene keer een 3 meter er vanaf zit en de andere keer een 6 meter. Maar ik wacht net zolang met een plat scherm voor aan de muur totdat mijn avant plof zegt. Dit omdat er alweer nieuwe technieken om de hoek komen kijken zoals een led tv of een laser tv. Het gaat tegenwoordig zo snel het is denk ik voor een aantal fabrikanten niet meer bij te benen.
  • 10-16-2007 5:40 AM In reply to

Bingo:
    Ik vind een Pioneer Kuro een beduidend mooier plaatje geven dan mijn Avant RF hoor :-)

Een beter beeld dan de Avant RF of BV3 ? nou nee, niet bepaald ! weer een grote zwarte vlek aan de muur waar de verfkleur van af spat als bij een kleurplaat ! niet bepaald mijn smaak, maar dat is precies wat ik tegen heb op de meeste LCD/Plasma schermen: de weinige verzadiging in kleur en te scherpe zwart/kleur schakeringen, te weinig TV beeld en te veel PC beeld beleving.

Uiteraard is dit een persoonlijke mening/visie en smaak.

• 10-16-2007 5:42 AM In reply to

Johan:
    Daar kan ik niet over oordelen ik heb hem nog niet in het echt gezien. Maar als ik het vergelijk met en loewe compose of een beovision 7 vind ik de CRT een rustiger beeld geven. Bij ons is de kijk afstand zeer variabel omdat we de tv in een hoek hebben en je dus de ene keer een 3 meter er vanaf zit en de andere keer een 6 meter. Maar ik wacht net zolang met een plat scherm voor aan de muur totdat mijn avant plof zegt. Dit omdat er alweer nieuwe technieken om de hoek komen kijken zoals een led tv of een laser tv. Het gaat tegenwoordig zo snel het is denk ik voor een aantal fabrikanten niet meer bij te benen.

wachten tot de avant plof zegt ? dan kan je dus nog heel lang genieten van het prachtige beeld/geluid, voor je wellicht over "moet" op een lcd/plasma ! gelukkig gaan ze lang mee ! veel plezier er van/mee en genieten !

• 10-16-2007 6:33 AM In reply to

En.. indien je de Avant of BV3 in een hoek kan plaatsen dan steek je de achter kant ook min of meer weg

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 10-16-2007 7:54 AM In reply to

je kan de "bult" wellicht in een kast of de wand [de eventuele buren zullen het echter zeker niet waarderen...:-] wegwerken, maar ja ik kijk naar de voorzijde van de TV en vind derhalve de "diepe" achterzijde niet hinderlijk, bovendien gaat de TV als platte weer de diepte van de CRT kast naar achteren en voelt men zich weer genoodzaakt een groter scherm te willen hebben, iets wat meestal de beeldkwaliteit ook niet ten goede komt los van het dan aanwezige grote zwarte schilderij aan de muur.
Page 1 of 1 (9 items)