in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 09-01-2007 12:19 PM by seheiste. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-30-2007 7:28 AM

• seheiste
    • Not Ranked
    • Joined on 04-21-2007
    • Stockholm
    • Posts 27
    • Bronze Member

Lite info om HDR-2 med Comhem kabel TV

Hej,

Vi har köpt en HDR-2 som är ansluten till Video tape ingången på en Beovision3. Till HDR-2 har jag anslutit en Comhem kabel box, Samsung DTB-B260Z, som kan styras med Beo4 fjärren via STB controllern som finns i HDR-2. Samsung DTB-B260Z finns inte med i listan över valbara boxar men man kan välja Samsung DCB-9401Z istället. Ovanstående konfiguration gör att man kan pause både analoga och digitala kanaler med HDR-2. Man kan inte pausa digitala kanaler om boxen är ansluten direkt till TVn.

Mvh Heinz

• 09-01-2007 7:14 AM In reply to

Re: Lite info om HDR-2 med Comhem kabel TV

Tack för informationen!

Jag har funderat på att köpa en HDR2, DVD2 eller en Samsung P850 men kan inte riktigt bestämma mig Vilket som är bäst. Mina senaste slutsatser är att det känns "fel" att köpa något med analoga tuners i och därför har det lutat åt P850:an men denna kan man inte styra fullt ut (eller inte alls?) genom STB-styrningen. 

Hur gör du när du vill spela in digitalt? Måste du då programera både box och HDR2 eller gör du båda programmeringarna i HDR2?

/Ola
  • 09-01-2007 12:19 PM In reply to

• seheiste
    • Not Ranked
    • Joined on 04-21-2007
    • Stockholm
    • Posts 27
    • Bronze Member

Re: Lite info om HDR-2 med Comhem kabel TV

Hej Ola!

Det är just för integrationens skull jag har köpt HDR-2. Den ingyggda set-top-box controllern styr comhem boxen. Man behöver inte programmera boxen, bara HDR-2an. När det är dax för inspelning startas boxen på rätt kanal och stängs av igen när inspelningen är klar.

Mvh Heinz

Page 1 of 1 (3 items)