in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 08-15-2007 2:29 AM by Bingo. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-12-2007 2:43 PM

• Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

Satelliet ontvanger en STB controller

Hallo,

Binnenkort plan ik de installatie van een satelliet ontvanger voor TV Vlaanderen. Deze wil ik aansluiten via de STB-controller van mijn Beovision 3 32'.

Nu kan ik inderdaad makkelijk zien via de list welke soort ontvangers hierop kunnen werken, en aan de hand hiervan opteren voor een merk.

Maar mijn vroegere ervaring met een DVD-controller leert mij dat ik dit beter eerst rondvraag en ervaringen lees. Gewoon om te weten welke ontvanger mij de meeste en de beste functies levert op de Beo 4.

Eigenlijk gaat het er bij mij gewoon om, het netjes te kunnen kijken en functies makkelijk te besturen via de Beo 4. Opnemen enzo.. hoeft echt niet.

Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

• 08-13-2007 10:05 AM In reply to

Re: Satelliet ontvanger en STB controller

De meeste functies (zoniet alle) zijn voor alle stb wel gedekt. De 4 kleuren op de beo4 komen altijd wel overeen met de kleuren van je stb-afstand.

Je kunt voor jezelf ook wel wat uitvogelen, zonder dat je er een stb aan hangt. Gewoon 1 selecteren, en dan door op menu (SAT/DTV mode) te drukken, opent er een soort help, waar alle kleuren en cijfers voor staan, van het interne menu van de stb. Als je de cijfers uit je hoofd weet, kun je ook GO en het cijfer indrukken.

Bijvoorbeeld teletekst in mijn ontvanger is GO 1. Radio-mode is GO 2.

Voor ingebouwde harddisks is het idd best wel lastig om je opnames te programmeren en te bedienen met een beo4. Voor mij in ieder geval een goed excuus om tzt voor een beo5 te gaan, waarin je macro-codes kan programmeren. Althans, ik hoop dat dat zo werkt, met wat ik wil.

• 08-13-2007 12:58 PM In reply to

Ik heb zelf ervaring met de Topfield 4000/5000 en 5500 (alle PVR, dus met ingebouwde HDisc).

Deze machines zijn perfect te bedienen met de Beo4, zijn stabiel, staan bekend om hun betere kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Ook het opnemen gaat via het hoofdmenu en is eenvoudig te programmeren.

Gebruik nu enige jaren een STB-S ontvanger en sinds 2 jaar alweer een TF5500PVR met extra tap's.

Tap's zijn extra geinstalleerde programma's op de Topfield die het gebruiksgemak verhogen. Tap's zijn er in alle soorten en maten en zo is de TF in te richten naar iedere wens.

• 08-13-2007 2:51 PM In reply to

Soms loopt je Topfield spontaan vast op zo 'n TAP , maar voor de rest, geweldig :-)

• 08-13-2007 3:34 PM In reply to

Ik heb diverse tap's erop staan, HDD info (extra info/instellingen voor de HD), Rec Fixer (eventueel misgegane opnames herstellen), Testpattern en  nog een aantal

Deze worden handmatig gestart en lopen ook niet vast.

De enige die automatisch wordt gestart is de Silverline informatiebalk die extra informatie weergeeft en het opnemen vereenvoudigd.

Deze heeft nog nooit een vastloper veroorzaakt.

Als je taps hebt waardoor de TF vastloopt, ligt het waarschijnlijk aan de volgorde van laden bij het opstarten.

Mijn ervaringen zijn positief met deze machine.

Het enige wat er niet kan met de Beo-4 is de opname wissen omdat daar de witte toets op de TF-ab voor wordt gebruikt.

Bij de TF4000 wordt daar de rode toets voor gebruikt en heeft dat "probleem" niet. 

• 08-13-2007 4:40 PM In reply to

Ik heb ook de silverline tap, die helaas niet meer doorontwikkeld wordt zover ik weet.

Vind em ook prachtig. Vooral het decoderen van de gecodeerde opnames. Ideaal!!

• 08-14-2007 3:51 PM In reply to

• Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

Een tap is bij ons hier in Belgie, waar Beer uitkomt, lol. Ik zou het 'begot' niet weten waar je het over hebt.

Nu ben ik ook wel al een eindje uit de satellietwereld weg, jaartje of 5. De tijd van de Humax 5400 en maar sleutelen Devil. Toen werd er nog niet gesproken over 'tap'. Leg dus maar even kort en bondig uit, wil je.

Ik had eigenlijk ook een Topfield in het achterhoofd als kandidaat ontvanger. En deze reacties lijken mijn gevoel te bevestigen, als zijnde een toestel dat je bevredigend kunt bedienen via de STB-control. Nu nog een modelletje kiezen, met of zonder harddisk. Daar liggen mijn twijfels nog...

Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

• 08-15-2007 2:29 AM In reply to

(Topfield application programs) are small (or big) Programs that offer useful functions for the digital HDD receivers from Topfield.
    These are normally available as .tap files (file extension .tap).les (file extension .tap).

http://www.topfield.cc/index-e.html

Page 1 of 1 (8 items)