|
Untitled Page
ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012 READ ONLY FORUM
This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and
1st March February 2012
Latest post 08-03-2007 10:42 AM by jonasrosen. 8 replies.
-
07-31-2007 12:21 PM
|
|
-
jonasrosen
- Joined on 07-30-2007
- Stockholm, Sweden
- Posts 21
|
BV7-32 HD och BM1, hur ska HD kopplas till BV7
Hejsan, ny här -har blivit en smula konfunderad på hur min uppsättning skall kopplas, -har en BV7-32, uppgraderad för HD, BeoMedia1 samt en Humax HD-box. -BeoMedia1 ska kopplas till DVI och tar därmed den DVI som man annars skulle koppla (via HDMI->DVI) till Humas HD-boxen. -Frågan är då, -hur ska man koppla in Humax HD-boxen för att få igenom HD-signalen? Som det är nu så har Beo-killarna kopplat in Humax HD-boxen via scart till BV7, -men som jag förstår det så kommer inte HD-signalen igenom scarten?? När jag tittar på HD-kanalerna så ser jag dem iof, men är det riktigt rätt? Och vad händer med 5.1 ljudet? har två BL3 kopplade också. Tacksam för lite upplysande information/Jonas
BV8-40, BV7-32, BL7-1, BS5, BM5, BM1, BL3, BS1, Beocom4
|
|
-
-
The Stig - ver. 1.7
- Joined on 06-20-2007
- Posts 898
|
Re: BV7-32 HD och BM1, hur ska HD kopplas till BV7
hej velkommen til beoworld du kan bruge composit indgangen (de 3 phono stik over DVI stikket) til HD-boxen, det digitale audio signal kan du kun bruge hvis du alle de 5 højtaler.
|
|
-
-
Beolab
- Joined on 05-18-2007
- Sweden
- Posts 535
|
jonasrosen: Hejsan, ny här -har blivit en smula konfunderad på hur min uppsättning skall kopplas, -har en BV7-32, uppgraderad för HD, BeoMedia1 samt en Humax HD-box. -BeoMedia1 ska kopplas till DVI och tar därmed den DVI som man annars skulle koppla (via HDMI->DVI) till Humas HD-boxen. -Frågan är då, -hur ska man koppla in Humax HD-boxen för att få igenom HD-signalen? Som det är nu så har Beo-killarna kopplat in Humax HD-boxen via scart till BV7, -men som jag förstår det så kommer inte HD-signalen igenom scarten?? När jag tittar på HD-kanalerna så ser jag dem iof, men är det riktigt rätt? Och vad händer med 5.1 ljudet? har två BL3 kopplade också. Tacksam för lite upplysande information/Jonas
Köp en bra dvi splitter istället! Flnns sånna som går att styra med fjärkontroll också. Hemabiobutiken.se hemabiocenter.se soundvision.se ref.se är några sidor handlare som du kan köpa hos! Mvh Fredrik
|
|
-
-
-
-
Roger
- Joined on 03-28-2007
- Norway
- Posts 870
|
Hei Det er kun DVI som støtter HDCP på din 7-32 og denne bør benyttes for HDTV, men om du bruker Photo-funksjonen i BeoMedia 1 vil du måtte vurdere hva som er viktigst. Et alternativ er å koble din Humax boks til komponent-inngangene, men det er ikke gitt at dette blir bedre enn RGB scart. Synes ideen om DVI-splitter virker som den beste løsningen, men har ingen erfaring med disse. Roger
|
|
-
-
jonasrosen
- Joined on 07-30-2007
- Stockholm, Sweden
- Posts 21
|
Ok, tackar, -ska kolla in det med DVI-splittern lite nogrannare! Tack för proffsiga svar! /Jonas
|
|
-
-
The Stig - ver. 1.7
- Joined on 06-20-2007
- Posts 898
|
Roger: Hei Det er kun DVI som støtter HDCP på din 7-32 og denne bør benyttes for HDTV, men om du bruker Photo-funksjonen i BeoMedia 1 vil du måtte vurdere hva som er viktigst. Et alternativ er å koble din Humax boks til komponent-inngangene, men det er ikke gitt at dette blir bedre enn RGB scart. Synes ideen om DVI-splitter virker som den beste løsningen, men har ingen erfaring med disse. Roger
Hej Roger de bruger ikke HDCP på HDTV endnu i hvert fald ikke her i danmark for der virker det fint på component indgangen
|
|
-
-
jonasrosen
- Joined on 07-30-2007
- Stockholm, Sweden
- Posts 21
|
Hejsan -komponent-ingången funkar finemang för HDTV, testade precis ;-) (blir nog dags att updatera till BV7-40 till årskiftet, där ska ju finnas fler kopplingar -HDMI etc.. och fullständig HDTV -1050) Återigen, tack för alla bra svar! /Jonas
|
|
Page 1 of 1 (9 items)
|
|
|