in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-27-2012 3:41 AM by casperfalden. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-27-2012 2:19 AM

    Justering af Beogram 6500

    Hej Alle

    Jeg købte i foråret 2011 en hvid Beogram 6500. Efter anbefaling af et lokalt B&O Certificeret værksted, valgte jeg at sende den derhen for en generel gennemgang + at der var problemer med anti-skating (trak ret voldsomt ind mod midten af pladen) og nålen ”faldt” desuden  nærmest ned på pladen. Jeg har endnu ikke fået afspilleren retur og overvejer derfor at køre op og hente den, da jeg må indrømme at 1 år er blevet smertegrænsen for hvor længe jeg vil vente.

     

    Mit spørgsmål er så: Jeg har fundet en servicemanual til BG6500 og vil høre om jeg med den i hånden og lidt gode råd her fra forumet, vil kunne justere det med nålen og anti-skating selv – eller er det en meget kringlet operation ??(Det skal siges at han har haft den åbnet og siger at den ikke fejler andet, men at han ikke har haft tid til at kigge mere på den)

     

    På forhånd tak for hjælpen

     

    Mvh Casper

  • 02-27-2012 2:39 AM In reply to

    Re: Justering af Beogram 6500

    Hej Casper,

    Der findes ingen antiskating på en tangentialpladespiller da nålen ikke oplever nogen form for skating-kraft i den konfiguration. Jeg vil nærmere gætte på at det er en sensor som trænger til at blive justeret. Pickuparmen er dæmpet af en mekanisme som sidder på den lille plastikarm til hæve/sænke-funktionen.

    Har du erfaring med at arbejde med elektronik? Dette er måske bare to mekaniske problemer hvis du er heldig.

    Beocenter 9300, Beogam CD50, Beocord 5500, Beomaster 3400, Beomaster 4400, 2 Beogram 4000, Beomaster 8000, 2 beogram 8002, Beovox S-75, Beovox MS150.2, Beovox RL6000, Beovox S-35, Beomaster 6000, 2 Beocord 9000, Beocord 8004, Beocord 5000, Form 1, 2x Beolink 1000, Beo4, MX3500, LS4500. Born 1993.

  • 02-27-2012 3:41 AM In reply to

    Re: Justering af Beogram 6500

    Hej Søren

    Tak for dit svar.

     

    Jeg regnede nemlig også med at det var lidt mekaniske problemer - at der skal justeres på nogle skruer, men jeg går ud fra jeg bliver lidt klogere på hvad der skal gøres når jeg får service manualen tilsendt fra sælger. Men du snakker om en sensorjustering og en dæmper-justering. Ssensorjusteringen er det også en "stilleskrue-justering" eller skal der måles og loddes?

     

    Det skal nemlig siges at rent elektronikmæssigt er jeg nok mest der hvor jeg lodder løse kabler og lignende småopgaver - jeg er ikke så skarp ud i at måle igennem, isolere problemer i kredsløb og den slags - så jeg håber lidt på det er mekaniske problemer :-)

     

    Hilsen Casper

     

     

     

Page 1 of 1 (3 items)