in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-05-2012 9:28 AM by mhw. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-03-2012 7:36 AM

    Aktive højtalere direkte til PC med iTunes

    Hej

    Jeg er begejstret for Apple's nye airplay. Problemet er, at der ikke er så mange højttalere endnu og jeg ikke vil af med mine gode gamle Penta III.

    Derfor vil jeg slutte dem direkte til min labtop og så fjernstyre i'Tunes via App'en "Remote", der kontrollerer iTunes fra min iPhone. Smart ikke? Men hvilken tilslutningsboks skal jeg have fat i?

    Hls. C

  • 02-05-2012 9:28 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Aktive højtalere direkte til PC med iTunes

    Hei,

    Velkommen til BeoWorld!

     

    Ingen dum idé! Pentaene har jo vanlig phono-tilkobling, så det er egentlig bare å koble laptopen din til de ved hjelp av en vanlig "minijack - 2x phono"-kabel og sette dem til "line". Problemet da er at lydkortet på laptopen din helt sikkert er ganske dårlig, så lyden blir ikke så bra som den kan være og det er også lett å skade høyttalerne hvis du f.eks. glemmer volumet på PC-en på maks.

    Derfor er det nok best å bruke et ekstern lydkort/DAC, helst et med volumkontroll. Grace m902 skal visst være veldig bra, men jeg har ikke testet det selv.

     

    Du kan lese mer HER. "soundproof" har god peiling (og Beolab 5!), så du kan ta det han skriver for god fisk!

     

    Magnus

     

Page 1 of 1 (2 items)