in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-31-2011 7:20 AM by david266. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-29-2011 2:34 PM

    bv avant 28 piept erg

    hallo

    na de installatie van de avant in slaapkamer (die ik langere tijd terug in woonkamer had staan maar is vervangen voor andere b&o)

    merk ik nu dat de avant erg iritant hard piept meestal, ik vermoed dat dit ook in woonkamer zo is geweest maar omdat ik daar veel verder weg van tv zit en het geluid veel harder staat in woonkamer.

    lijkt mij de hoogspannings gedeelte dat trilt of iets, op google al gezocht,

    ik wilde graag weten of dit gezien leeftijd avant financieel rendabel is om te repareren? en via de service counters lees ik af dat hij enkel 500 uren heeft staan, de buis is 1,5 jaar geleden vervangen maar reset de counter dan ook na vervangen beeldbuis het vervangen is door een niet b&o monteur gedaan en het piepen is ongeveer jaar na vervangen gekomen, aanzetten via av-tape2 geen piep zit echt in beeld gebeuren

    alvast mijn dank,
  • 12-30-2011 3:56 PM In reply to

    Re: bv avant 28 piept erg

    Het kan het juk zijn (spoel achter op de beeldbuis) of een spoel in het chassis. Ik denk dat een dealer het chassis of de beeldbuis zal vervangen, maar met plasticspray is het vaak wel op te lossen. Je moet alleen wel weten welke spoel het probleem veroorzaakt.

  • 12-31-2011 3:39 AM In reply to

    Re: bv avant 28 piept erg

    hallo blackrix

    dank voor de tip, het geluid komt paar bij de spoel vandaan, niet helemaal achterin waar het gloeit maar richting buis
  • 12-31-2011 5:46 AM In reply to

    Re: bv avant 28 piept erg

    Dat is het juk die zorgt voor de afbuiging en dat kan het probleem veroorzaken. Het juk moet er dan af en de spoelen moeten worden ingespoten met plasticspray en waarschijnlijk is het probleem dan wel verholpen. Je zal alleen iemand moeten vinden die dat even voor je kan doen.

  • 12-31-2011 6:08 AM In reply to

    Re: bv avant 28 piept erg

    blackrix bedankt

    ja haha dan moet ik iemand vinden die dit kan ja,

    bedankt

    heb ik in slaapkamer net de bv avant en hdr werkend piept het weer haha

    gr
  • 12-31-2011 6:36 AM In reply to

    Re: bv avant 28 piept erg

    Gewoon oordopjes indoen en de Avant harder zetten!Wink

  • 12-31-2011 7:20 AM In reply to

    Re: bv avant 28 piept erg

    hahah ja ik zet hem al steeds hard maar in slaapkamer is 40 al heel hard en woinkamer standaard haha je zou er doof door worde...
Page 1 of 1 (7 items)