in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-24-2011 4:22 AM by Beobuddy. 14 replies.
Page 1 of 1 (15 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-20-2011 7:42 AM

    Avant 28" VS av9000

    ik heb momenteel op de slaapkamer een avant 28 vcr staan, werkt prima, echter ben ik helemaal weg van de av9000 vcr altyd al geweest, mocht ik er een keer een tegen komen in nette staat... zijn er veel verschillen behalve de een breedbeeld is en andere 4:3 beeld heeft, de avant nieuwer is qua bouwjaren, klopt het bijvoorbeeld dat de av9000 enkel mono geluid heeft? zo lees ik op websites namelijk,

    bij voorbaat dank,

    gr
  • 12-22-2011 8:42 AM In reply to

    Re: Avant 28" VS av9000

    ik ben al te weten gekomen dat de av9000 alleen mono geluid heeft

  • 12-22-2011 11:46 AM In reply to

    • Padrig
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-16-2008
    • Bakhuizen, NL
    • Posts 33
    • Bronze Member

    Re: Avant 28" VS av9000

    idd, in de driehoekige VCR pannel onder de tv, zit een enkele subwoofer, die als je geen extra speakerset er op aansluit wel de hele frequentie weergeeft, maar wel in Mono. Door toevoeging van een extra speakerset krijg je een fantastische thuis bioscoop ervaring met stereo en of Dolby Surround.

    Heb nu ook 2 Avants in mijn huis (32" in de woonkamer en 28" in de slaapkamer), maar ik zit zelf ook nog altijd te twijfellen als ik een complete AV9000 voorbij zie komen, ook om de zelfde redenen zoals jij beschrijft,... Ik blijf het de mooiste TV vinden die B&O ooit gemaakt heeft!

    Cymru am Byth

  • 12-22-2011 12:25 PM In reply to

    Re: Avant 28" VS av9000

    ja hele mooie tv, alleen nu ik weet dat de av9000 mono speelt twijfel ik wel, hij zou namelijk voor de slaapkamer zijn waar nu ook de avant staat om nou beolabs te kopen om in je slaapkamer te zetten... dan zou ik ze liever op de beo tv woonkamer zetten die beolabs haha

    gr
  • 12-22-2011 1:57 PM In reply to

    Re: Avant 28" VS av9000

    Neem een Beocenter AV 5... Ik was op slag verliefd.... Is ook stereo;)

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-22-2011 2:08 PM In reply to

    Re: Avant 28" VS av9000

    chucky,

    ik weet welke je bedoelt, dat is toch een avant met cd radio uitschuifbare speakers, ik ben helemaal weg van de av9000 vorm met die driehoek eronder, dat is het hem, ik denk rustig over na maar de Beocenter AV 5 heeft voor mij geen meerwaarde boven de avant die ik al heb, aangezien het voor slaapkamer enkel analoog tv gekeken zal worden gebruik hier dus geen radio of cd of hoog decibel wordt gespeeld, dat wordt in de woonkamer gedaan haha.

    gr
  • 12-22-2011 3:22 PM In reply to

    Re: Avant 28" VS av9000

    Het is wel de wauw!!! Factor toch uitschuifbare speakers, ik heb het verder nog nooit gezien. Jammer ze maakten vroeger inderdaad mooiere producten. Het probleem is alleen dat we allemaal pc's hebben en mp3 en blueray en da werkt dan weer half. Toch een beocenter 9300 kon maar zo in 2011 ontworpen zijn vind ik.

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-22-2011 3:53 PM In reply to

    • Padrig
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-16-2008
    • Bakhuizen, NL
    • Posts 33
    • Bronze Member

    Re: Avant 28" VS av9000

    david266:
    ... dan zou ik ze liever op de beo tv woonkamer zetten die beolabs haha

    gr

    Nou, probleem opgelost toch Big Smile

    Maar zou je er niet CX50, 75, of 100 op aan kunnen sluiten met een passive speaker kit? (wordt wel wat duurder dan, maar je kan ze af en toe wel vinden voor rond de 100 euro. ook de CX speakers vind je vaak onder de 100euro) 't is maar een idee....

    Ander idee is de versterkers uit je Avant 28 halen en deze aansluiten op normale Beovox speakers zoals bijvoorbeeld de CX series, lekker klein en goed geluid. Heb ik ook gedaan met een defecte Avant, heb ik de speakers en versterkers uitgehaald en aangesloten op de Surround mijn Avant 32" vondt het geluid zo goed, dat ik mijn Avant nu gebruik als audio en video master, gebruik mijn Beomaster en zijn Beovox RL's nu eigenlijk helemaal niet meer sinds ik dit heb gedaan...

    Cymru am Byth

  • 12-22-2011 4:00 PM In reply to

    Re: Avant 28" VS av9000

    chucky

    ja klopt dat is mooi die uitschuifbare speakers, maar de beovision 4 met die driehoek speaker eronder die omhoog komt en dan de driehoek naar voren schuift is de mooiste in mijn ogen, niet echt betaalbaar, ja de oudere b&o s hebben zowel tv als audio meer karakter uitstraling, andere kant is dat dit bij autos ook wel zo is, dit is een wegwerp maatschappij steeds weer wat nieuws hou je niet bij als exclusief merk dat de toekomstvisie voorspeld haha
  • 12-22-2011 4:06 PM In reply to

    Re: Avant 28" VS av9000

    padrig,

    ok dus die kun je ook los gebruiken? leuk om te weten, maar ik ben iemand van enigzins eenvoud wel, ik vindt de potloodboxen prachtig maar dat er uit mijn avant en bv5 een erg goed geluid komt is voldoende en maakt dat je niet zoveel spullen hebt staan, de bv5 staat hier als schilderij tv en audio systeem zonder echt losse componenten, je verwacht uit een tv niet zulke klanken....

    gr
  • 12-22-2011 4:35 PM In reply to

    Re: Avant 28" VS av9000

    De AV9000 is inderdaad heel mooi, toch! Heb nog een set staan voor evt. verkoop!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 12-22-2011 4:42 PM In reply to

    Re: Avant 28" VS av9000

    ok, zijn de onderdelen ook los te koop?en zo ja wat vraagt u er voor?

    gr
  • 12-22-2011 5:04 PM In reply to

    • Padrig
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-16-2008
    • Bakhuizen, NL
    • Posts 33
    • Bronze Member

    Re: Avant 28" VS av9000

    Ja, de Speakers en de Versterkers kan je gewoon gebruiken, niet zo moeilijk hoor, je hebt alleen een voeding nodig van c.a. 20volt 1amp (ik heb een oude laptopvoeding gebruikt die 21 volt geeft), voor de rest is het vrij simpel, paar draadjes op stekkertjes solderen en een behuizing maken voor de Versterkers. Heb hier de aansluit schema's, fluitje van een cent!

     

    Cymru am Byth

  • 12-22-2011 5:28 PM In reply to

    Re: Avant 28" VS av9000

    david266:
    ok, zijn de onderdelen ook los te koop?en zo ja wat vraagt u er voor?

     

     

    gr

    PM me maar mocht je interesse hebben...

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 12-24-2011 4:22 AM In reply to

    Re: Avant 28" VS av9000

    Padrig:

    Ja, de Speakers en de Versterkers kan je gewoon gebruiken, niet zo moeilijk hoor, je hebt alleen een voeding nodig van c.a. 20volt 1amp (ik heb een oude laptopvoeding gebruikt die 21 volt geeft), voor de rest is het vrij simpel, paar draadjes op stekkertjes solderen en een behuizing maken voor de Versterkers. Heb hier de aansluit schema's, fluitje van een cent!

     

     

    Heb hier nog een setje staan. De 2 speakers en de 2 versterkers met filter en bekabeling.

    Zie ook adv op mp.

Page 1 of 1 (15 items)