in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-21-2011 3:16 AM by david266. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-18-2011 9:47 AM

    BeoVision plasma vraag

    Op mijn bv5 heb ik via vtape scart een tullip l r kabel naar 3,5 mm jack op de ipod goed geluid werkt prima, alleen staat het plasma scherm hierbij op zwart beeld ingeschakeld, kan dit kwaad voor het scherm? eerder zat de ipod op de vtape van de bv avant vhs aangesloten en die schakelde vanuit standby op AB drukken op vtape2 in met alleen audio, motorstand en beeldbuis bleven hierbij uit, dit krijg ik dus niet voor elkaar bij de bv5

    mijn dank,

    dave
  • 12-19-2011 3:21 PM In reply to

    Re: BeoVision plasma vraag

    Kies AV VTAPE vanuit stand-by en het scherm zou uit moeten blijven. De functie AV zit of op het toetsenbord van je Beo4 of onder de LIST-functie, is afhankelijk van het type Beo4. Mocht de functie niet onder LIST staan, dan zal deze even moeten worden toegevoegd.

  • 12-19-2011 3:47 PM In reply to

    Re: BeoVision plasma vraag

    blackrix,

    het werkt!!!!! wat ben ik blij. ik heb geen av tape gevonden met add maar wel av tape2 en nu blijft het scherm uit!! superrrrr bedankt echt waar, ik was al bang dat de bv plasma en lcd dit niet meer hadden,

    hartstikke bedankt hoor.

    dave
  • 12-19-2011 4:09 PM In reply to

    Re: BeoVision plasma vraag

    Graag gedaan en veel luisterplezier! Scheelt overigens ook de nodige energie, het scherm lust wel wat!

  • 12-20-2011 4:06 AM In reply to

    Re: BeoVision plasma vraag

    ja klopt ja, ik dacht bijna 300watts met plasma aan, weet u toevallig ook welke brilliance color contrast voor de bv5 standaard zijn? dit lees ik in de handleiding niet terug, in de avants handleiding staat het wel maar dat is een ander scherm.

    gr
  • 12-20-2011 5:03 AM In reply to

    Re: BeoVision plasma vraag

    Het staat niet echt duidelijk in de service-documentatie. Daar zie ik in het menu-overzicht 32-32-44, maar bij de instellingen voor het afregelen staat 32-32-20. Probeer beide eens en kijk eens welke het beste bevalt, de laatste zou ook alleen voor de instelling noodzakelijk zijn. Volgens mij is 32-32-44 standaard voor de meeste B&O televisies.

  • 12-20-2011 7:36 AM In reply to

    Re: BeoVision plasma vraag

    ok ik zal hetgaan proberen, nogmaals dank voor de informatie

    gr
  • 12-20-2011 2:28 PM In reply to

    Re: BeoVision plasma vraag

    david266:
    weet u toevallig ook welke brilliance color contrast voor de bv5 standaard zijn?

     

    Dit is voor ieder scherm anders en daar kan geen vaste waarde voor worden gegeven, hooguit een "ongeveer" getal.

    Om het moeilijk te maken.

    Met brilliance, helderheid bepaal het zwart niveau, de onderkant van het videosignaal.

    Met contrast bepaal je de bovenkant van het videosignaal.

    Regel mb.v. van een testdvd of patroon op zeg een disney dvd (zie je wel eens) eerst je helderheid.

    Hoe hoger de waarde hoe minder zwart, dus grijzer het beeld. Het is de truc om zo laag als mogelijk te gaan zonder dat de details in het zwart verzuipen. Bij een test dvd heb je testbeelden met een grijsschaal, waarbij de onderste/donkerste vlakken net van elkaar te onderscheiden moeten zijn.

    Met het contrast bepaal je bovenste witte vlakken zodat ze net niet allemaal wit worden. Bij een te hoge contrast wordt alles wit.

     

    Sommige schermen laten zich niet clippen in het wit en dan moet je zelf een hoogste waarde bepalen. Dat doe je door het wit niet te fel te laten worden, dat doet op de langere termijn toch zeer aan de ogen en kort de levensduur van je scherm in.

    Door spelender wijs de waardes van helderheid en contrast te kiezen, krijg je uiteindelijk de meeste details in beeld. Bij bijvoorbeeld een te hoge helderheid en een te lage contrast geef je de tv te weinig ruimte om het beeld te kunnen weergeven en verlies je details.

    Als voorbeeld het plein van het dorp in "how to train your dragon", bij een juiste instelling zie je dat het keitjes zijn, bij een foute instelling zie je onderscheid in die keien niet.

  • 12-20-2011 2:28 PM In reply to

    Re: BeoVision plasma vraag

    david266:
    weet u toevallig ook welke brilliance color contrast voor de bv5 standaard zijn?

     

    Dit is voor ieder scherm anders en daar kan geen vaste waarde voor worden gegeven, hooguit een "ongeveer" getal.

    Om het moeilijk te maken.

    Met brilliance, helderheid bepaal het zwart niveau, de onderkant van het videosignaal.

    Met contrast bepaal je de bovenkant van het videosignaal.

    Regel mb.v. van een testdvd of patroon op zeg een disney dvd (zie je wel eens) eerst je helderheid.

    Hoe hoger de waarde hoe minder zwart, dus grijzer het beeld. Het is de truc om zo laag als mogelijk te gaan zonder dat de details in het zwart verzuipen. Bij een test dvd heb je testbeelden met een grijsschaal, waarbij de onderste/donkerste vlakken net van elkaar te onderscheiden moeten zijn.

    Met het contrast bepaal je bovenste witte vlakken zodat ze net niet allemaal wit worden. Bij een te hoge contrast wordt alles wit.

     

    Sommige schermen laten zich niet clippen in het wit en dan moet je zelf een hoogste waarde bepalen. Dat doe je door het wit niet te fel te laten worden, dat doet op de langere termijn toch zeer aan de ogen en kort de levensduur van je scherm in.

    Door spelender wijs de waardes van helderheid en contrast te kiezen, krijg je uiteindelijk de meeste details in beeld. Bij bijvoorbeeld een te hoge helderheid en een te lage contrast geef je de tv te weinig ruimte om het beeld te kunnen weergeven en verlies je details.

    Als voorbeeld het plein van het dorp in "how to train your dragon", bij een juiste instelling zie je dat het keitjes zijn, bij een foute instelling zie je onderscheid in die keien niet.

  • 12-20-2011 3:00 PM In reply to

    Re: BeoVision plasma vraag

    ok ik zal anders de dealer eens vragen hoe deze settings standaard hoort te zijn

    dank u voor het meedenken
  • 12-20-2011 5:14 PM In reply to

    Re: BeoVision plasma vraag

    Die valt op dezelfde waardes terug als in de service docs.

    Bij mij staan er 2. Als je daar 32 hanteert voor kleur, dan lopen de gezichten van de mensen in beeld erg warm aan Wink

    Nogmaals, je moet het zelf proberen.

    Begin met helderheid, niet te donker zetten, rond de 28 en het contrast niet te hoog zetten.

    Als iemand een zwart pak aan heeft, dan moet je nog wel  de details van dat pak kunnen zien. Bij een te hoog contrast, is het pak een groot zwart vlak.

    Kleuren, alle eerst eruit en dan weer opschroeven totdat mensen een normale huidskleur in het gezicht of met name handen hebben. Wat jezelf ook mooi vind is belangrijk.

  • 12-21-2011 3:16 AM In reply to

    Re: BeoVision plasma vraag

    beobuddy ook bedankt voor de informatie, leuk dat zon forum bestaat voor dit merk

    ik ben bezig het scherm te her instellen

    dank

    gr
Page 1 of 1 (12 items)