in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-05-2011 10:14 AM by quinnie. 19 replies.
Page 1 of 1 (20 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-08-2011 3:42 AM

    Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Hejsa,

    Har opsat Beosound Encore 5 i stuen, men kan ikke få kontakt med min Buffalo NAS server på det trådløse net. Selve det trådløse net kan Encore godt finde og radio funktionen virker fint. Jeg kan gå ind på mit trådløse net som kun bruges til Encoren og med min bærbare finde og åbne min Nas server, så hvorfor kan Encoren ikke finde den?  Er der en indstilling eller flueben som skal sættes i NAS menuen? 

    På forhånd tak!

    mvh.

     

    Claus

  • 11-08-2011 7:53 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Hei!

     

    Du må aktivere UPnP/DLNA-serveren i NASen din - se etter "mediaserver" eller lignende i menyene til NASen.

    Hvilken modell fra Buffalo har du?

     

    Magnus

  • 11-08-2011 2:04 PM In reply to

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    En Buffalo Link Station Duo - LX WXL

  • 11-08-2011 4:35 PM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Mente du "LinkStation™ Duo - LS-WXL"?

    I såfall så må du inn på administrasjonsgrensesnittet, velge "Extensions" - "Media Server" - "Modify Settings" - hake av for "enable" (og så kan du evt. velge hvilken mappe du har musikken din i, hvis den ikke ligger under mappen "share") og så "Save". Det kan hende det tar litt tid før musikken din dukker opp, da den må søke gjennom og indeksere alle filene. Det står på side 84 og utover i bruksanvisningen!

     

    Velkommen til BeoWorld, forresten! Smile

  • 11-10-2011 3:13 AM In reply to

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Ja. det er en LS WXL r1, sorry.

    Jeg har lavet et reset til default på settings, opdateret med den nyeste driver/softvare fra Buffalo og enablet Media settings.

    Jeg kan finde NAS'en på netværket via min bærbare, men Encore kan stadigvæk ikke finde den. Det eneste problem jeg har haft med NAS'en efter opdateringen er en fejlmelding på DTCP-ip som ikke kan opdateres. Kan det være en del af problemet?

  • 11-11-2011 8:07 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Mener du DHCP-ip? Det skal ikke ha noe å si...

    Hvordan går du fram for å finne NASen på din bærbare da? Finner du den via Windows Media Player?

  • 11-12-2011 5:33 AM In reply to

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    ClausHin

    Kan det være fordi Beosound Encore 5 kun søger på din PC, istedet for på din NAS server.
    Prøv evt. at slå muligheden for at gå på din PC fra. Deaktivere fildeling på computeren.

    Læs også her:

    http://forum.beoworld.org/forums/t/40762.aspx?PageIndex=1

    Mvh. Peter Pan

  • 11-14-2011 2:29 AM In reply to

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    DTCP-ip kører nu. Media Serveren er aktiveret. Alt er opdateret. Tid og dato er korrekte på NAS'en. Nas'en har ikke noget umuligt navn med Underskåre eller punktum. Media player finder uden problem min NAS på netværket som Encoren også benytter sig af. Jeg kan se på min log i NAS'en at Encorens IP adresse har været nede og "banke" på, hvilket min NAS har givet Allowence til, men Encoren tager ikke informationer med retur :-(    Alt musik ligger i en mappe som er Shared, og som har Read/Write tilladelse. Alt musik er conventeret om til MP3, så det kan heller ikke være her at det halter.  Min Net radio fungere fint, så det trådløse netværk og internettet synes heller ikke at være problemet.

    Min eneste tvivl er hvorvidt DLNA er et standard format, eller om der her kan være afvigelse i hvordan Encore and Buffalo læser og behandler disse?

    Må nok erkende at min begejstring for Encore 5 er dalende . . .  

  • 11-16-2011 5:09 PM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Hmmmm.... Dette var rare greier! DLNA er en standard, så i teorien skal det fungere smertefritt. I praksis kan smådetaljer variere, men rart at den ikke finner NASet i det hele tatt...  Hva om du prøver å fyre opp UPnP-serveren i Windows Media Player da, og ser om BS5e finner den?

    Ellers har jeg ingen glupe tanker, desverre...

     

    Magnus

  • 11-17-2011 3:21 AM In reply to

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Hej Claus!

    Jeg kan godt forstå din frustration, da jeg selv har stået i en lignende situation med min D-Link Nas Server. Encoren kunne godt finde NAS-serveren og også afspille musikken, men encoren kunne ikke vise albumcoverne da NAS-serveren tilsyneladende manglede den nyeste Twonky Media Server. Jeg returnerede NAS-serveren og købte i stedet en Synology DS 211j og den virker.

    Jeg har haft min encore i godt 2 måneder nu og det er først nu at det virker perfekt. Måske din NAS-server mangler noget software for at kunne arbejde sammen med din encore.

    Jeg ved godt at ovenstående ikke hjælper dig men måske det kan give dig lidt håb om, at Beosound 5 Encore rent faktisk er fantastisk når det virker.

    Hilsen Bettina

  • 11-17-2011 3:51 AM In reply to

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Har installeret Media Connect på min Iphone. Den fandt med det samme min NAS server på nettet og den afspiller uden problemer mine mp3'er (endda med korrekt cover visning).  Øv Øv....

  • 11-17-2011 8:05 AM In reply to

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Nu håber jeg ikke at jeg spørger dumt, men har du fulgt nedenstående vejledning for at tilføje NAS-server?

     

     

     

     

     

     

     

    Tilføj en NAS-server som musiklager …

    > Vælg TILSTAND med

     

    pegepinden

    > Drej på hjulet for at vælge INDSTILLINGER,

    tryk to gange på , og tryk derefter på 

     

    GO på musiksystemet.

    > Fremhæv SERVICEINDSTILLINGER med

     

    pegepinden.

    > Drej på hjulet for at fremhæve MUSIKLAGER, og tryk på GO .

    > Vælg navnet på din NAS-server i menuen.

    > Tryk på

     

    GO for at vælge.

     

  • 11-21-2011 2:39 AM In reply to

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Ja. Sjovt nok fulgte der også en manual med min Encore 5 Smile

    Vi prøver en ny NAS i næste uge. Det skal jo virke.

  • 11-21-2011 8:06 AM In reply to

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Smile  Held og lykke...

  • 11-23-2011 9:08 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Oppdater oss gjerne hvordan det går med den nye NASen! Smile

     

    Veldig underlig at det ikke fungerte med den Buffaloen...

  • 11-23-2011 10:09 AM In reply to

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Virker nu. Satte en Seagate Blackarmor på og tog samtidigt en reset back to default på Encoren.

    Aftalt med min kammerat at vi bytter, så den del er fikset. Nu har jeg bare en del Covers som ikke vises på Encoren, men det problem har jeg heldigvis set en del Topics på herinde. Nu er der musik, og det er det vigtigste J

     

  • 11-23-2011 11:05 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Flott at det ordnet seg! Kos deg med musikken!

  • 12-04-2011 4:37 AM In reply to

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Mit Beosound 5 encore er begyndt at miste forbindelsen til både radioen og NAS-serveren. Jeg har flere gange oplevet at når anlægget har spillet 2-3 timer så mister det forbindelsen til både radio og NAS-server.

    Nogle gange har det hjulpet, at jeg har slukket encoren og tændt igen, men de sidste 2 dage har det ikke været muligt at oprette forbindelse. Der er god netforbindelse til både computer, ipad og mobiltelefon, så det er ikke netværksforbindelsen der er problemet.

    Jeg har forsøgt at genstarte encoren uden held og senest har jeg gendannet encoren til fabriksindstillingerne. Dette gjorde at jeg igen kunne få oprettet forbindelse til radioen, men encoren kunne kun indlæse radiostationer fra 8 forskellige lande og ingen radiostationer fra Danmark. Jeg kan slet ikke få forbindelse til min NAS-server. Jeg har ingen problemer med at afspille musik på min iphone fra NAS-serveren via programmet Imediacontrol.

    Er der nogen der kan hjælpe mig?

  • 12-04-2011 2:46 PM In reply to

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Er du sikker på at dit trådløse netværk kun er delikeret til Encoren? Kunne godt tyde på at du mister hastighed hvis flere brugere går ind på samme net og måske tilmed har sat store downloads igang.  Har du børn med bærbare computer? :-)

  • 12-05-2011 10:14 AM In reply to

    Re: Beosound Encore 5 kan ikke finde NAS server

    Encoren kører på 5 Ghz netværket og mine bærbare, mobil og ipads kører på 2,4 Ghz netværket. Jeg kører med trådløs forbindelse og jeg har fået oplyst at det kan være problemet. B&O anbefaler at man bruger en Cisco E4200 router og sådan en har jeg ikke. Hvilken router har du og kører du også med trådløs forbindelse?

Page 1 of 1 (20 items)