in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-17-2011 6:05 PM by Steffen. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-14-2011 6:28 PM

    Beocenter 9300 - Kan det betale sig?

    Hej alle sammen. 

     

    Jeg har kigget på et Beocenter 9300 anlæg, som er til salg på gul og gratis. Sælgeren skriver at cd-afspilleren periodisk ikke virker, og det forreste betjeningspanel er ødelagt, og mangler derfor. 

    Så jeg vil gerne høre jeres mening. Kan det betale sig at reparere dette anlæg? Og hvor kan disse reservedele anskaffes? Det skal siges at anlægget kun koster 500,-, så det er ikke fordi det er voldsomt dyrt. 

     

    Ps: Jeg har overvejet at få fat i et par Beovox cx100 eller beovox cx50 til anlægget, er disse nogle gode højtalere? Eller har i selv et andet bud? (De skal ikke være særlig store, da jeg ikke har alt for meget plads)

     

    Med venlig hilsen

    JohanKristian 

    Filed under:
  • 10-15-2011 8:05 AM In reply to

    • arned
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-24-2007
    • Denmark
    • Posts 97
    • Bronze Member

    Re: Beocenter 9300 - Kan det betale sig?

    Så vidt jeg ved, findes der stadig reservedele til BC9300. Så det skulle være muligt at få udskiftet CD-enheden og evt. betjeningspanelet. Til 500,00 kr. er der plads til at "ofre" lidt på dette udmærkede og flotte anlæg. Et brugt velfungerende BC9300 koster omkring 5.000,- - 6.000,- kr. BC9000/9500 koster brugt mindre, men indmaden er opbygget på anden måde og der findes ikke længere reservedele - herunder CD-enhed - til disse produkter.

    Beovox CX100 / CX50 har mange år på bagen og højtalerne kan ofte trænge til udskiftning eller reparation. Beovox MC35/MCX35 kan være et anden og en god mulighed til BC9300 og de efter min erfaring mere holdbare og kræver normalt ikke videre reparation. Men de er vist ikke så ofte til salg. Du kan se højtalerne under "products/passive loudspeakers" her på hjemmesiden.

  • 10-15-2011 1:04 PM In reply to

    Re: Beocenter 9300 - Kan det betale sig?

    Hej. Jeg har fundet ud af at fejlen ved cd-afspilleren er at når man lægger en cd i, så åbner lågen bare igen, og anlægget beder en om at lægge en ny cd i. Mener jeg har læst noget om denne fejl, men kan ikke huske hvad det ca koster at få lavet :-) Med hensyn til det forreste betjeningspanel, hvor i alverden kan sådan et skaffes? 

     

    Har kigget lidt på de højtalere du har foreslået, men problemet er at højtalerne kommer til at stå ved siden af anlægget, på et bord. Så de må ikke fylde for meget. Men synes også Boevox cx100 er fede, fordi de har lidt det samme design som anlægget. 

  • 10-16-2011 6:39 AM In reply to

    • arned
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-24-2007
    • Denmark
    • Posts 97
    • Bronze Member

    Re: Beocenter 9300 - Kan det betale sig?

    Du skal have BC9300 på værksted for at få det repareret, medmindre der er en venlig sjæl som privat kan reparere det. Beovox CX100 er da fine højtalere, men kantophænget kan være gået og det kræver enten montering af nyt kantophæng på de eksisterende enheder eller evt. nye enheder, hvis det kan fremskaffes. Du skal ihvertfald se enhederne på begge højtalere ved køb. Beovox MC/MCX35 har gummikantophæng og min erfaring er, at de holder bedre. De fylder ikke mere i dybden end Beovox CX100 og frekvensområdet og ydelsen er også bedre. Men OK smag og behag er forskellig.

    Jeg har engang for mange år siden haft et BC9500 (stort set samme forstærker) og anvendte Beovox MCX35 som linkhøjtalere i andet rum og de spillede fortræffeligt. Det gør de øvrigt stadig hos et familiemedlem sammen med en Beomaster 3300 og højtalerne viser efter alle disse år ingen svagheder.

  • 10-17-2011 6:05 PM In reply to

    Re: Beocenter 9300 - Kan det betale sig?

    Så vidt jeg ved, kan du ikke længere få betjeningspanelet til 9300. Eneste mulighed er så, at købe et defekt 9300, 9000 eller 9500 og tage panelet derfra, da det er tilsvarende. Men det er afhængig af hvad sælger forlanger for et defekt, om det kan betale sig.

    CX højttalerne er nogle rigtig gode højttalere -men som nævnt går kantophængene i opløsning med tiden. Du bør derfor altid checke dem før køb. Spørg om sælger har fået repareret kanterne eller udskiftet højttelerenhederne. Hvis enhederne er udskiftet, bør du også spørge hvad det er for nogle enheder der er sat i - nogle folk køber bare nogle billige enheder og sætter i - og så lyder højttalerne ikke så godt som de ellers kan.

Page 1 of 1 (5 items)