in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-02-2011 2:57 PM by Style. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-01-2011 5:01 AM

    • berit
    • Not Ranked
    • Joined on 02-24-2008
    • Posts 17
    • Gold Member

    BV 10-40 DVB-HD TC modul

    Normal 0 21 false false false SV X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normal tabell"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

    T2 Boxer

    Köpte min BV 10-40 med DVB-HD TC modul, tyvärr  innan HDB-HD T2 modulen
    hade kommit, beställde en T2 modul. B&O kom och monterade denna, det  kostade knappt
    SEK 7,000:-, det var i princip bortkastade pengar!  ser ingen  markant skillnad på bilden
    men däremot är ljudet kasst på SVT2 som ligger på VHF.bandet . (Boxer)
    Nu har jag en DVB-HD-TC  över,  är någon därute  intresserat kan de få
    köpa denna billigt. (Kan även skicka till DK/NO)

    //erik

  • 09-02-2011 2:57 PM In reply to

    • Style
    • Not Ranked
    • Joined on 08-01-2011
    • Posts 40
    • Bronze Member

    Re: BV 10-40 DVB-HD TC modul

    Är du säker på att du tar in HD-kanalerna? OBS alla program på dessa är inte i HD så du måste vara säker på att programmet verkligen är gjort i HD.

    Jag har den nya modulen och när jag växlar mellan t ex TV2 SD och HD är det en tydlig skillnad. Jag har iofs kabel men 1, 2 och 4 har exakt samma signal via Comhem och via Terracom (boxer).
Page 1 of 1 (2 items)