in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-06-2011 2:36 AM by Schmedegaard. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-03-2011 6:43 AM

    Problemer med linkrum + Ouverture

    Hej alle,

     

    Håber der er nogen herinde der kan hjælpe.

     

    Jeg har en Ouverture som spiller fint i min stue og førhen kunne sende til mine 2 andre rum via beolink aktiv. Ouverturen spiller stadig fint i min stue, men jeg kan ikke længere "fange" den i mine 2 andre rum.

     

    Min opsætning er følgende:

    Stue: Ouverture med Beolab 4000 aktiv (direkte i Ouverturen)

    Værelse 1: Beolab 4000 aktiv + 'linkøje'

    Værelse 2: beolab 3500 S/W: 1.1.

    Værelse 3: B&O fjernsyn m Masterlink (har aldrig testet om den kunne snakke med Ouverturen)

    Det hele virkede førhen, indtil jeg fik den idé at flytte Ouverturen til den anden ende af stuen (hvor jeg også har et masterlink-stikdåse installeret). Der virkede det dog ikke fra. Da jeg prøvede at flytte Ouverturen tilbage til den Masterlink-stikdåse den oprindeligt stod ved, virkede det heller ikke længere.

     

    Jeg er ikke så teknisk at jeg kan begynde at måle spændinger i kontakter osv., men jeg tror godt jeg med god vilje kan trykke kombinationer på remote - hvis det er hvad der skal til!

    Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre? Eller er jeg på dybt vand og bør ringe omgående til en B&O installatør?

    VH

     

  • 05-05-2011 2:35 AM In reply to

    Re: Problemer med linkrum + Ouverture

    Hej

    Jeg kan ikke lige umiddelbart relatere "option setting" med dit problem, hvis du kan styre anlæget fra stuen med Beo4/5/6. men ellers prøv at sætte den til option1 igen. (slukknap+list_vælg A.OPT_vælg 1)

    Jeg tror nærmere det er et ML problem. Har du prøvet at lirke lidt med stikket, så forbindelses problemer udelukkes.? evt direkte forbindelse med et løst ML kabel.

    Jeg vil forslå, at lægge dit spørgsmål på Beoforum.dk også.

  • 05-05-2011 3:53 AM In reply to

    • psand
    • Not Ranked
    • Joined on 05-05-2010
    • Stockholm, Sweden
    • Posts 48
    • Gold Member

    Re: Problemer med linkrum + Ouverture

    Hej,

    Svårt att säga vad som är fel – det kan ju eventuellt vara fråga om något slags svårdiagnosticerat kabel- eller anslutningsfel.

    Men eftersom du beskriver att felet uppstod när du flyttade din Ouverture, misstänker jag att Master Link blivit "förvirrad". När man ansluter en enhet konfigureras ML-adresserna automatiskt, men utrustningen i linkrum (dvs. Beolink Active och Beolab 3500) bör anslutas efter att audio och video master (Ouverture och Beovision) kopplats på.

    Föreslår följande:

    1. Drag ur elkontakterna till samtliga ML-produkter.
    2. Koppla först in din Ouverture (audio master). Den bör stå i Option 2.
    3. Koppla nu in din Beovision (video master) i værelse 3. Även den bör stå i Option 2.
    4. Anslut Beolab 3500. Här gäller Option 6.
    5. Och till sist, anslut Beolink Active. Den ska också ha Option 6.

    Optionsprogrammeringen tror jag egentligen inte har med ditt problem att göra, men det skadar förstås inte att göra om den.

    Hoppas detta hjälper!

    Per

  • 05-05-2011 11:40 AM In reply to

    Re: Problemer med linkrum + Ouverture

    Tak for rådene. Det funker dog stadig ikke :-(

     

    Troede også at Ouverturen skulle stå i  option 2 - men det er måske option 1???

     

  • 05-06-2011 2:36 AM In reply to

    Re: Problemer med linkrum + Ouverture

    Ud fra din tekst, lader det ikke til, at du bruger dit TV i opsætningen (hvorfor ikke ??? du kan jo lytte til alle kilder på dit TV) og derfor OPT1 men rigtigt nok, hvis dit TV er med i opsætningen, er det OPT2

    Men jeg vil stadig sige, at det ikke har noget med din situation at gøre... Det må være en fejl på ML ét eller andet sted.

    Copy/Paste fra Brugervejledningen

    Musiksystemet har fem forskellige

    indstillinger af Option:

     

    Option 0. Bruges, når musiksystemet er sluttet til

    videosystemet, og der ikke er sluttet højttalere

    direkte til musiksystemet.

     

    Option 1. Bruges, når musiksystemet er sat op

    alene eller er tilsluttet et videosystem, når

    højttalerne er sluttet til musiksystemet.

     

    Option 2. Bruges, når musiksystemet er sat op i et

    rum og forbundet til et videosystem, der er sat

    op i et andet rum.

     

    Option 5. Bruges, når musiksystemet er sat op i et

    linkrum, og hvor opsætningen også omfatter et

    Bang & Olufsen fjernsyn.

     

    Option 6. Bruges, når musiksystemet er sat op i et

    linkrum uden et Bang & Olufsen fjernsyn

Page 1 of 1 (5 items)