in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-01-2011 7:18 PM by Hanomag. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-01-2011 5:41 AM

    Idea [I] Sjælden forstærker - Type V25

    Hej. Efter at have ryddet op i et dødsbo(musikbutik), har jeg fundet en forstærker.

    Den hedder B&O Forstærker Type V25.

    Som I kan se, så er den åbenbart blevet solgt i Fona Radio i sin tid.

    På bagsiden kan man se, at den er D-mærket, kører på 220 V, den har impedans vælger ml. 3,5 - 7 -13 - 20 ohm.

    Derudover er der store brune tilslutninger, hvoraf den ene er til en højtaler, en til Beocord, en til Grammofon og en til Radio.

    Alle disse 4 indgange har 3 firkantede huller til de stik, der nu må passe ind.

    Så er der yderligere 2 mic indgange, hver med 3 små huller som er skråtstillet. Mic 1 er med en fotocelle mulighed.

    Rørene indeni lyser op, ligesom der også er lys i frontpæren når man tænder for den.

    Om den virker, ved jeg ikke, da stikkene ligner noget jeg aldrig har set før.

    Den vejer en del kilo, måske 10-15 kilo.

    Er der nogen, som kan hjælpe med yderligere oplysninger? Er det noget som har en værdi, eller speciel historie? Er der måske nogen der er interesseret i den? Eller er det ud på lossepladsen med forstærkeren?

    Håber at høre fra nogen af Jer entusiaster.

    VH Ronnie (Musiker)


    Filed under: , , , ,
  • 02-01-2011 8:06 AM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: Sjælden forstærker - Type V25

    Du har fundet en BOFA forstærker.
    BOFA var B&O's afdeling for bl.a. biograf-udstyr, skole-anlæg osv.
    Forstærkeren er ganske rigtigt lidt af en sjældenhed.
    Om den er mange penge værd, er svært at sige, det er ikke millioner, men
    den bør under ingen omstædigheder skrottes.
    Jeg er sikker på, at andre af vores medlemmer kan fortælle dig meget mere om forstærkeren.

    Martin

  • 02-01-2011 11:17 AM In reply to

    • madskp
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 11-06-2007
    • Denmark
    • Posts 111
    • Gold Member

    Re: Sjælden forstærker - Type V25

    Hvis du synes den skal bevares for eftertiden kan det være at du skal tage kontakt til B&O museet i Struer og høre om de har den. http://struermuseum.dk/da-dk/forside.aspx 

  • 02-01-2011 4:23 PM In reply to

    Re: Sjælden forstærker - Type V25

    Jeg har spurgt B&O om de var interesserede, og fik det svar, at de allerede havde sådan en i deres samling. Men tak for forslaget.

     

  • 11-01-2011 7:18 PM In reply to

    Re: Sjælden forstærker - Type V25

    Hej!,,,Jeg heder Claus Nielsen og har lige meldt mig ind her, jeg ser at du (måske endnu) har din sjove gamle bofa-V25 . Jeg kender den udmærket, har selv haft en for ca(10) år siden, lavede den men den gik videre som forst, til en hjemmebio, med 16mm film med "OPTISK TONE"lyd. Fortryder lidt når jeg ser den her, så jeg kunne godt bruge den! Er PT, igang med en B&O/BOFA (v60) den køre på 2stk EL34/KT88 el34 sidder i. Den sidder til venstre i en jernkasse og i højre en forforstærker. Det eneste der står er: udg.V60. Jeg har haft den i 33 år. I samlingen er også en V40 i dårlig stand! så jeg søger en mage til. Håber at høre fra dig. Evt, ring 30 81 58 42.

Page 1 of 1 (5 items)