in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-06-2011 5:39 PM by Mike. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-03-2011 2:16 PM

Vilken kabel eller digitalbox leverantör till mitt nya BV10-40 TV [SVERIGE]

Hej,

Jag har flyttat till Sverige i August '10 (från Nederländerna) och därför att jag har köpt en ny B&O TV undrar jag vilken TV abonnemang passer bäst till TVn/mig. Jag är en lite ösaker hur alt fungerar här i Sverige ..

1) Jag bo i en lägenhet i Malmö som jag hyra direkt från privat-fästighetsägare (inget MKB, Stena Fastigheter etc.). Det finns flera kabel (coax) anslutningnar och jag har nu kopplat TVn till det. Jag få bara SVT1 SVT2 TV4 6 och DR1. Jag vet inte vilken firma är husets standard. Enligt internet finns det inte en comhem anslutning i huset, men om jag vill beställa hos Telia gör det bra.

Fråga: betyder det att Telia är husets standard? Eller finns flera alternativer? Hur kommer det att jag har redan tillgång till flera kanaler?

2) Vilken digital-box / TV företag fungerar bäst med B&O? Vad är era erfarenheter?

Tack på förehand på era svar

mvh / Ferdinand

BS9000, Beolab 3000, Beocenter 7002, RL60.2, beo4, BV10

Filed under: , , ,
  • 01-04-2011 4:18 AM In reply to

Re: Vilken kabel eller digitalbox leverantör till mitt nya BV10-40 TV [SVERIGE]

Ferdinand:

1) Jag bo i en lägenhet i Malmö som jag hyra direkt från privat-fästighetsägare (inget MKB, Stena Fastigheter etc.). Det finns flera kabel (coax) anslutningnar och jag har nu kopplat TVn till det. Jag få bara SVT1 SVT2 TV4 6 och DR1. Jag vet inte vilken firma är husets standard. Enligt internet finns det inte en comhem anslutning i huset, men om jag vill beställa hos Telia gör det bra.

Fråga: betyder det att Telia är husets standard? Eller finns flera alternativer? Hur kommer det att jag har redan tillgång till flera kanaler?

Det är sannolikt Telia som är den operatör du har att välja på för din kabelTV. I Sverige finns en skyldighet för alla kabeloperatörer att ha ett antal kanaler gratis. Det är dessa du fått in. Antar att det är den analoga tunern i din TV som hittat de kanalerna.

Kontakta Telia så kan dom hjälpa dig vidare om du vill betala för fler kanaler.

Ferdinand:

2) Vilken digital-box / TV företag fungerar bäst med B&O? Vad är era erfarenheter?

Tack på förehand på era svar

Har tyvärr ingen erfarenhet av Telia. Har COMHEM där jag bor.

Hälsn

Claes

Happy owner of: BV10, 2 x Beocom 2, Beocom 6000, Beocenter 2, Beolab 3, Beolab 2000, Beo4, Beolab 11

1:st prize winner Beoworld January Price Draw.

• 01-06-2011 5:39 PM In reply to

• Mike
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 01-06-2011
    • Malmo/ Sweden
    • Posts 2
    • Gold Member

Re: Vilken kabel eller digitalbox leverantör till mitt nya BV10-40 TV [SVERIGE]

Hej Ferdinand!

Har du DVB-HD i din BV10 ?

Om du inte kan få reda på vad som finns i huset får man mäta signalen och se vad som finns i husets kabel. Enklas är att använda den inbyggda DVB-HDn och kolla på det marksända digitala, slipper extern box. Men det finns antal alternativ.

Får du problem så kan du altid maila mig.

Micke

Page 1 of 1 (3 items)