in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-25-2010 2:57 AM by lloydern. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-13-2010 3:40 PM

    DolbyDigital-indgange på Avant

    Hej med jer

    Jeg har et DolbyDigital-modul i min goe gamle Avant. Det har to coaxial-indgange, men der er ingen betegnelser på.

    Er disse indgange det man kalder S/PDIF-indgange?

    Hvis jeg tilslutter min DVD-afspiller til en af indgangene skifter Avanten til Digital Surround, men jeg er ikke klar over om DVD'ens udgang er en S/PDIF-udgang eller noget andet digitalt? Findes der en anden form for digital udgang?

    Jeg spørger, fordi min nye parabolmodtager har S/PDIF-udgang, men den reagerer Avanten ikke på. Burde den det?

    Hvordan håndterer Avanten de to digitale indgange? Er det ligemeget hvilken af de to indgange den modtager signal på? Jeg tænker på, at hvis jeg har parabolmodtager på SCART1 og DVD på SCART2, hvordan finder den så det rigtige digitale lydsignal? Der står jo ikke noget på indgangene, så jeg tænker det er ligemenet hvad jeg tilslutter hvor, men er det korrekt?

     

    Hilsen Jakob :-)

  • 11-21-2010 11:06 AM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: DolbyDigital-indgange på Avant

    Hej Jakob!

    Har selv haft en Avant med DolbyDigital-modul, men bær over med mig da det er noget tid siden.

    jakobgriffel:

    Er disse indgange det man kalder S/PDIF-indgange?

    Ja det mener jeg bestemt de er. Som jeg husker det har jeg prøvet at bruge begge. (Source var DVD1)

    jakobgriffel:

    Jeg spørger, fordi min nye parabolmodtager har S/PDIF-udgang, men den reagerer Avanten ikke på. Burde den det?

    Måske skal du et sted i menuen på Parabolmodtageren ind og aktivere digital udgangen?

    jakobgriffel:

    Hvordan håndterer Avanten de to digitale indgange? Er det ligemeget hvilken af de to indgange den modtager signal på? Jeg tænker på, at hvis jeg har parabolmodtager på SCART1 og DVD på SCART2, hvordan finder den så det rigtige digitale lydsignal? Der står jo ikke noget på indgangene, så jeg tænker det er ligemenet hvad jeg tilslutter hvor, men er det korrekt?

    Jeg tror det er lige meget hvilken af de 2 indgange du modtager signal på, den vælger blot den den først modtager et validt signal på.

    Mvh MikaelB

  • 11-21-2010 1:35 PM In reply to

    Re: DolbyDigital-indgange på Avant

    Tak for svaret Smile

    Jeg regnede også med at det er ligemeget hvilken coax-indgang jeg vælger, da der ikke står noget på dem...

    Må nok lige rode lidt mere med indstillingerne på SAT-modtageren.

    Tak igen Yes -  thumbs up

  • 11-21-2010 4:33 PM In reply to

    • Odd88
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 07-25-2010
    • Norway
    • Posts 86
    • Gold Member

    Re: DolbyDigital-indgange på Avant

    Vanligvis så sender parabol mottakeren pcm stereo lyd på sendinger som ikke har dolby digital, å det tror jeg ikke dolby modulet støtter.

    Blame google translate for my bad EnglishStick out tongue

    My Bang & Olufsen.

    • Beovision 8-40
    • Beosound 9000
    • Beolab: 5/3/2/8000
    • Beo 5 / Beo 4 / Beotime
    • Form 2 / A8 Earphones
  • 11-25-2010 2:57 AM In reply to

    Re: DolbyDigital-indgange på Avant

    jakobgriffel:

    Jeg regnede også med at det er ligemeget hvilken coax-indgang jeg vælger, da der ikke står noget på dem...

     

    Hei!

    Det er ikke det samme hvilken av de to digitale coax-lydinnganger du velger på din Avant. De skal være merket Input 1 og Input 2, hvis ikke er i så fall den øverste nummer 1

    INPUT 1

    Digital input socket (S/P DIF) for connection of

    e.g. a set-top box. INPUT 1 is for digital input

    from equipment connected to the AV socket

    on BeoVision Avant.

     

    INPUT 2

    Digital input sockets (S/P DIF) for connection

    of e.g. a set-top box. INPUT 2 is for digital

    input from equipment connected to the

    V.TAPE socket on BeoVision Avant.

     

    Lloydern

    Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.

Page 1 of 1 (5 items)