in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 05-13-2010 3:52 PM by Avanark. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-10-2010 2:28 PM

Beosystem 7000 vraag: cd-speler en cassettedeck laten zich niet bedienen.

Heren van het goede leven,

Op koniginnedag kocht ik op een rommelmarkt Whistle een beosystem 7000 bestaande uit de BM 7000 de CD-speler en het cassettedeck.

Thuisgekomen bleek dat de cd-speler niet alle cd's goed leest (bekend euvel http://forum.beoworld.org/forums/p/9684/73322.aspx#73322) en van het cassetdeck is het snaartje kapot.

De master lijkt helemaal in orde te zijn. Deze heb ik aangesloten op mijn penta's en het geluid is beter dan dat van de Beocenter 2300.

Alhoewel: met de beolink 1000 en de beolink 4 kan in de master bedienen en aanzetten, de cd-speler en het cassettedeck reageren niet op de commando's van de afstandsbediening. Natuurlijk heb ik de apparaten in de juiste ingang ingeplugd.

Heeft iemand suggesties hoe ik de apparaten met elkaar kan laten communiceren? Of wat er eventueel gerepareerd zou moeten worden?

Alvast bedankt weer voor eventuele tips!

Met vriendelijke groet,

André van Ark

• 05-10-2010 2:43 PM In reply to

Re: Beosystem 7000 vraag: cd-speler en cassettedeck laten zich niet bedienen.

Avanark:

Op koniginnedag kocht ik op een rommelmarkt Whistle een beosystem 7000 bestaande uit de BM 7000 de CD-speler en het cassettedeck.

Dat is nog eens een mooie Wink

Hebben beide spelers de benodigde 7 pinnetjes?

Het kan helpen om eerst de cd en de cassette op de 220 te zetten en als laatste de master.

Als de master aangeeft dat hij in cd of cassettestand staat, dan hoort de betreffende speler ook te reageren, ongeacht welke opties ed.

Zorg er inderdaad goed voor dat de spelers in de juiste connectoren zitten, de bijbehorende sticker achterop kan verwarrend werken.

• 05-10-2010 3:29 PM In reply to

Ha BB.

Bedankt voor je snelle antwoord!

Beide spelers hebben 7 pinnetjes en de connectoren zitten in de juiste ingangen

"Het kan helpen om eerst de cd en de cassette op de 220 te zetten en als laatste de master". Zojuist geprobeerd, maar helaas biedt dit ook geen soulaas.

Op de achterkant van de apparaten zie ik de de CD software versie 1.2 en op de master staat niets....  (dus SW-versie 1.0) zou het kunnen dat de software-versies niet compatible zijn?

Nog andere tips & trucs?

Kan ik de cd-speler ook aansluiten en bedienen via mijn Avant om te kijken of het defect mogelijk in de speler of in de beomaster zit?

Mvg,

André

• 05-10-2010 4:44 PM In reply to

De softwareversie maakt niets uit, die was al lang voor de 7000, (sinds de Beomaster 2000) gestandaardiseerd.

Vreemd wel dat beide spelers het gelijktijdig niet doen.

Ik zou zeggen, neem 1 speler, bijvoorbeeld de cd-speler en probeer die alleen of stop hem eens in de atape aansluiting.

Data van die ingangen zitten verschillend. Dan zie je gelijk of hij toch reageert en dat je verkeerd zit, met alle respect, alleen maar een extra controle.

Hoe zien de kabels eruit?

Haal de stekker van een de 2 eens los (plastic tule naar achteren schuiven en het dekseltje lichten)

Zitten alle draadjes nog vast gesoldeerd? Het zullen de eerste niet zijn die los zijn gekomen.

• 05-11-2010 11:38 AM In reply to

Het lijkt er op dat de data-lijnen in de BeoMaster plat liggen. Heb je een andere BeoMaster of BeoCenter waar je in ieder geval het cassettedeck op kunt aansluiten? Dan weet je of het in de BeoMaster of in de BeoCord zit.

• 05-11-2010 3:41 PM In reply to

Bedankt voor de suggesties beiden!

Helaas blijkt nu ook dat het vervangen van de condensator niet geholpen heeft, dus ik vrees dat de laser van de cd-speler ook min of meer versleten is.

Dus nu kan ik alleen de master gebruiken.

Weet iemand misschien of de Beomaster ook als eindversterker is te gebruiken? Ik wil hem graag aansturen met een aparte (DTS) voorversterker.

Bvd!

André

• 05-12-2010 3:45 PM In reply to

Een versleten laser is ook geen probleem, maar komt eigenlijk bijna niet voor. Met de condensator bedoel je de 33uF/16V condensator op de servoprint? Kijk ook eens goed naar de solderingen van de voedingskabel naar de hoofdprint. Deze willen ook wel eens de nodige problemen geven. En de spindlemotor wil ook wel eens de oorzaak zijn van het niet goed kunnen afspelen van CD's. 

• 05-13-2010 7:19 AM In reply to

Als je nog een vuilnisbak nodig hebt om de cd-speler in te gooien.

Ik stel die van mij wel beschikbaar Big Smile

• 05-13-2010 3:52 PM In reply to

In de vuilnisbak gooien!? Super Angry

Volgend jaar is het weer koniginnedag Wink

Geintje, wellicht kan ik nog aan een laser komen en dan hoop ik er nog even van te kunnen genieten.

Page 1 of 1 (9 items)