in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-08-2010 4:00 PM by beoblok. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-06-2010 5:30 AM

    • beoblok
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 03-19-2008
    • Finland
    • Posts 80
    • Bronze Member

    Beosound, Beocenter, Beosysteem..iets voor in de slaapkamer

    Ik ben van plan in de nabije toekomst ook een setje in de slaapkamer te plaatsen en heb tot nu toe al m'n B&O uit Nederland gekocht.. Het tweedehands aanbod is groot!

    Alles is in mijn gedachten is al het rijtje af geweest. Heb eerst gedacht over een Beocenter 1. TV, DVD, Radio en CD all in one. Na enige tijd met dit idee te hebben rondgelopen denk ik toch dat ik er van af zie. Dan liever een kleine set I.P.V een met TV want uiteindelijk gaat het me erom muziek te kunnen beluisteren. Heb nagedacht over linken vanaf mijn main-systeem vanuit de woonkamer naar de slaapkamer maar Beolab 3500 vind ik te veel geld voor een systeem welke niet een "stand alone" is en een Beolab 2000 is voor mij betaalbaar maar niet overtuigend.

    Ben op zoek naar een eenvoudig te bedienen systeem welke voor mij betaalbaar is. Cassette en Masterlink zijn geen must maar zitten me ook niet in de weg. BeoLab 2500 zijn actief en compact en spreken me daarom erg aan en worden vaak in een set aangeboden, een set waarvoor ik niet meer dan ongeveer 800€ wil uitgeven. (Een set icm BeoLab 4000 is kost vaak het dubbele)

    Hieronder het lijstje welke me verward:

    BeoSound 3200, productie, 2003 - present CD, Radio & Hard-Drive memory 

    BeoSound 3000, productie, 2000 - 2006 CD & Radio 

    BeoSound Ouverture, productie 1994 - 2003 CD, radio & tape playback.

    BeoCenter 2500, productie 1991 - 1994 CD, radio & tape playback

    BeoSound 2300, productie 1991 - 2000 CD & Radio. 

    De 3200 heeft alles te bieden maar valt af, ik kan hem simpelweg niet betalen. Ook de 3000 icm Beolab overstijgt m'n budget.

    Waarom wordt er, over het algemeen, meer betaald voor een 2300 dan een Ouverture? Ik heb geen grote verschillen kunnen ontdekken tussen de 2500 en de Ouverture en mijnsinsziens is de 2300 dezelfde machine maar zonder het Tape deck..

    Wat is het voordeel/ nadeel van een small clamper/ large clamper? Het is me opgevallen dat men meer betaald voor de Large Clamper, is dit alleen opdat het een jonger apparaat is? Ik denk zelf dat me zal moeten concentreren op of een BS 2300, een BS 2500 of de Ouverture. Maar veel (vast niet onbelangrijk) geneuzel in advertenties zeggen me zo weinig. Zoals bij de BeoSound 2300 lees ik menigmaal; met horizontale laser, de laatste versie! Maar wat betekend dit? Hebben ze de oude laser die dan misschien verticaal geplaatst was vervangen omdat het niet goed functioneerde? 

     

    Waar moet ik in het bijzonder opletten, heeft iemand ervaring en/ of op en aanmerkingen? 

    Groet, Maurice

  • 03-06-2010 6:38 AM In reply to

    Re: Beosound, Beocenter, Beosysteem..iets voor in de slaapkamer

    Hallo Maurice,

    Zelf heb ik een Beosystem 2300 in mijn slaapkamer. Reden waarom ik hiervoor gekozen heb:

    • Persoonlijk heb ik de versies zonder cassettedeck altijd mooier gevonden dan de versies met. Bovendien ligt de kop van cassettedeck niet goed beschermd, waardoor je hem relatief vaak moet schoonmaken om hem in goede conditie te houden.
    • Ik wilde een versie met 2 weg communicatie en dan heb je automatisch een ouder exemplaar te pakken. Deze zijn herkenbaar aan het venstertje links onder.
    • RDS was op de oudere versies niet standaard. Misschien vind je dit niet belangrijk, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
    • Ik heb een versie met kleine clamper, die ik fraaier vind dan de grote clamper. Volgens mij maakt de clamper uit technisch oogpunt geen verschil. Het gerucht deed de ronde dat B&O is overgestapt op de grote clamper omdat sommige mensen epileptische aanvallen kregen van het kijken naar een ronddraaiende CD. Of dit waar is of niet kan ik niet bevestigen. Misschien vonden ze bij B&O de grote clamper gewoon mooier of moderner.
    • De 2300 heeft iets meer CD functies dan de 2500 en Ouverture. Ik moet eerlijk bekennen dat ik die extra functies niet of nauwelijks gebruik.
    • Er zijn twee types laser gebruikt. De oudere heeft een boogvormige uitsnede waarin de laser kan bewegen met behulp van een magnetisch veld. De latere versie hebben een rechte, verticale uitsnede waarin de laser middels een electromotor van plaats kan veranderen. Mijn eigen Beosystem 2300 had het oudere type laser, maar deze is later vervangen door een nieuw type laser. Normaal gesproken is het oudere type laser wel te repareren, maar in mijn geval was de schade toch te groot. Defecte printplaat of iets dergelijks, ik kan met het niet goed herinneren.
    Een aantal zaken waar ik zeker op zou letten
    • De afstand tussen de beide glazen schuifdeurtjes. Als het goed is raken de deurtjes elkaar net niet.
    • Als je hem aan de muur wil hangen is het raadzaam om een set te kopen waar de benodigde systeembeugel (deze wordt gebruikt om van de installatie en de speakers één geheel te maken), de handgrepen en de  muurplaat wordt meegeleverd.

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 03-06-2010 8:20 AM In reply to

    • beoblok
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 03-19-2008
    • Finland
    • Posts 80
    • Bronze Member

    Re: Beosound, Beocenter, Beosysteem..iets voor in de slaapkamer

    Hallo beocool,

    Dank voor de snelle reactie. Ook ik vind de 2300 mooier qua uiterlijk, zonder het Tape deck.

    Als ik het goed heb werkt de twee weg communicatie alleen in samenwerking met de Beolink 5000? Zou geweldig zijn maar ik vrees dat ik het met een Beo4 zal moeten doen. Wat is RDS precies? Het wordt vermeld op de Beoworld product pagina maar duidelijk is het me niet. Dank voor de laser verduidelijking. Ik zal zeker gaan voor de latere, rechte, verticale. 

    Maurice

  • 03-06-2010 11:31 AM In reply to

    Re: Beosound, Beocenter, Beosysteem..iets voor in de slaapkamer

    Hallo Maurice,

    Voor twee weg communicatie heb je inderdaad een Beolink 5000 of Beolink 7000 nodig. 

    RDS staat voor Radio Data Systeem. Het is een communicatiestandaard waarmee digitale informatie wordt meegestuurd met een FM-signaal, zoals bijvoorbeeld de naam van het zenderstation die in het display verschijnt.

    Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

  • 03-07-2010 6:49 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beosound, Beocenter, Beosysteem..iets voor in de slaapkamer

    Hallo Maurice,

    Beosound Ouverture kun je als "slave" in je Masterlink setup gebruiken in je slaapkamer,

    hierdoor kun je de bronnen van de hoofdruimte ook beluisteren in je slaapkamer,

    wellicht iets om mee te nemen in je overweging ?

     

  • 03-08-2010 4:00 PM In reply to

    • beoblok
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 03-19-2008
    • Finland
    • Posts 80
    • Bronze Member

    Re: Beosound, Beocenter, Beosysteem..iets voor in de slaapkamer

    Dank allen voor de informatie! Het zal een BS 2300, misschien zelfs (met m'n stoute schoenen aan) een BS 3000 worden. 

    Had zelf zo gedacht de slaapkamer niet te Masterlinken omdat er dan niet gelijktijdig in de woonkamer televisie gekeken kan worden en radio/ cd in de slaapkamer beluisterd kan worden. Ons main systeem is een BC 9500 via converter aan een BeoVision Avant 32" VCR met BL 4000. Wat wel helemaal te gek zou zijn is dat ik het toekomstig systeem in de slaapkamer zou kunnen linken naar de keuken.

    Nogmaals hartelijk dank!

Page 1 of 1 (6 items)