in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 10-16-2009 8:14 AM by Premiumverum. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-11-2009 3:28 PM

Radio via de kabel: ruis in stereo!

Hee allen,

Ik heb in mijn huisje kabel radio van Ziggo, en de kwaliteit is BELABBERD. Ik gebruik een BM3000 (1980's), als je de radio op stereo zet krijg je een verschrikkelijk gesis en gesputter dat verdwijnt wanneer je hem in mono schakelt, dan is het geluid prima. Maarja, wel mono!

Schijnt te liggen aan een slecht signaal. Iemand die hier een remedie voor weet, of met het zelfde probleem zit?

Groeten!

Laughing

• 10-12-2009 12:11 PM In reply to

Re: Radio via de kabel: ruis in stereo!

Je hebt waarschijnlijk sluiting in de antenne kabel.

Oplossing is: Nieuwe proberen!

• 10-12-2009 4:11 PM In reply to

Heb je geprobeerd om de radio aan te sluiten, daar waar de kabel binnenkomt?

Heb je de antenne aansluiting niet toevallig achter een TV aansluiting zitten?

De einddoosjes hebben een filter die voor de TV en Radio elkaars frequentiegebieden onderdrukken.

Heb je, als je een gewoon enkel draadje neemt van ongeveer een meter lang, wel stereosignaal uit de ether?

Dan kun je in ieder geval bepalen of de tuner zelf wel goed is.

• 10-12-2009 5:21 PM In reply to

Dank voor jullie reacties!

Ik heb al twee verschillende kabels geprobeerd, en met ethersignaal is het beter... ik denk dus dat het aan mijn signaal ligt. het gesputter is erg irritant aanwezig op de achtergrond van radioprogramma's, en kenmerkend voor iets waarbij het signaal te zwak/verkeerd is om de hoogfrequente draaggolf van de stereoscheiding goed door te geven (dit is wat ik van wat gegoogle heb begrepen) en de ruis veroorzaakt.

Ik heb kabel-TV (analoog), radio en internet, komt allemaal uit één aansluiting/connector in de muur. daar zit één splitter op van Ziggo die het signaal in 3 losse connectors voor de 3 verschillende dingen splitst. Bedoel je dit met  de antenne-aansluiting achter een TV aansluiting?

Groet!Laughing

• 10-14-2009 4:38 PM In reply to

Ik heb precies hetzelfde probleem met een beomaster 3000. Heb uit de kabel er nu maar uitgehaald en kan nu een aantal stations redelijk goed ontvangen.

• 10-15-2009 3:07 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Wij hebben exact hetzelfde probleem met signaal via de kabel (Ziggo) en aangesloten Beomasters (o.a. BM3300)

Gewone kabel (koperdraad) geeft idd beter resultaat (weinig tot geen stereo-ruis).

• 10-15-2009 10:31 AM In reply to

Ik denk maar even hardop.

Zou het kunnen zijn dat door het grotere aanbod van zowel de analoge als digitale radio en tv kanalen alles zo dicht op elkaar wordt gepropt?

Ik weet dat de tv kanalen bij ons (Ziggo Utrecht) opnieuw zijn ingedeeld en dat ze dichter bij elkaar zitten, geloof iets van 13 Mhz uit elkaar.

Zou het dan kunnen zijn dat de afstemcircuits van de masters daar niet op berekend zijn op dergelijke dichtheid? Juist omdat het stereosignaal een bredere bandbreedte nodig heeft dan mono. Is het dan een vorm van overspraak van andere zenders?

Wie het weet mag het zeggen.

• 10-16-2009 8:14 AM In reply to

Ik zie wel wat in jouw theorie, beobuddy.

Bij mij komt ook nog eens internet door hetzelfde signaal! Erg zonde, mijn favoriete zenders zitten alleen op de kabel en zijn dus niet lekker in stereo te beluisteren.

Hoop dat iemand nog een remedie weet.

Groeten!

Page 1 of 1 (8 items)