in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 10-16-2009 3:06 PM by MikaelB. 16 replies.
Page 1 of 1 (17 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-01-2009 1:54 PM

Hvem bruger DVB-HD tuneren uden form for problemer?

Hej

Jeg har anskaffet mig et BV 7-40 MK IV med indbygget DVB-HD tuner. Men jeg har SÅ mange problemer med den at jeg overvejer at droppe fjernsynet helt. Modulet er netop blevet software opdateret men det gør bare modulet endnu langsommere. Det tager 40 sekunder fra jeg tænder mit tv, til jeg har et billede. Derudover tager det efter opdateringen omkring 4 sekunder at skifte kanal. Hertil genstarter modulet en gang imellem, billedet fryser og meget meget mere. Er der andre der oplever disse problemer. Jeg har digitalt tv signal fra Stofa og har hørt at det ikke er så slemt med Yousee. Er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte det?

På forhånd tak

Jesper

BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

• 10-02-2009 11:42 PM In reply to

• Teta
    • Not Ranked
    • Joined on 04-16-2007
    • Posts 3
    • Founder

Re: Hvem bruger DVB-HD tuneren uden form for problemer?

Hej Jesper,

Jeg har godt nok ikke et BV7-40 IV, men et BV7-40 III...

Jeg fik eftermonteret et DVB-HD kit for en lille måned siden og har ikke haft nogen problemer. Ikke noget med genstarter, 40 sek. opstart eller 4 sek. for at skifte kanal.

Jeg får leveret signal fra Yousee.

Hilsen

Henrik

Best regards, Henrik
  • 10-03-2009 2:51 AM In reply to

• sja
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 18
    • Silver Member

Hej jesper.

Jeg har en Bv8.40´ med dvb-hd tuner.

Er koblet på Yousee kabel tv. Og har også lang opstarts tid som du.

Men det kunne jeg leve med, hvis ikke jeg havde de problemer med kanal skift fastfrysninger.

Nogle gange(periodisk) vil den slet ikke skifte kanal. Andre gange er det hvis jeg trykker epg oplysninger, så fryser tv´t samt giver "klik" lyde over højtaleren..

Tekstv kører også langsomt på den, altså at komme på teksttv siden samt afslutte teksttv.Nogle gange op til et minut!!

haun

Mvh S

• 10-03-2009 3:35 AM In reply to

Hej Henrik

Det lyder meget underligt. Du har formentlig ikke fået den nye opdatering endnu og inden da var der ikke de lange svartider på kanalskift.

Hvor længe går der fra du tænder for DTV til du har et faktisk kanalbillede på skærmen? Ikke prøvebilledet/timeglasset? Hvad med de digitale informationer, har du dem med det samme (programinfo etc) Jeg har især problemer hermed på tv3 og 3+.

På forhånd tak

Jesper

• 10-03-2009 3:38 AM In reply to

Hej S

Jeg ved BV 8 er væsentlig anderledes end BV 7 når det kommer til teksttv. De lange svartider på teksttv oplever man ikke på BV 7 men har hørt flere der klager over det på BV 8.

JEg har også haft problemer med genstart og fastfrysninger, det er dog øjensynligt forsvundet efter opdateringen. Nu er de største problemer den lange tid det tager om at skifte kanal. Hør din forhandler om ikke du kan få dit HD modul opdateret, det kan gøres med en USB nøgle.

med venlig Hilsen

Jesper 

• 10-03-2009 4:07 AM In reply to

Der kommer en ny SW til DVB-HD i uge 44.. Vent indtil da med at skifte fjernsynet ;) Jeg har prøvet test-sw'en og den fjerner mange af de fejl der bliver nævnt her.

De problemer jeg har oplevet med DVB-HD modulet er som regel i forbindelse med et CAM modul. Uden disse CAM moduler virker det ganske fint.

MVH BMGHB

BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5

• 10-05-2009 2:57 AM In reply to

Hej BMGHB

Mine nuværende problemer er relateret til den nye software opdatering som jeg også tester. Ja, mange af de tidligere forhold er forsvundet, men der er nu problemer med bl.a. kanalskift hastigheden. Derudover er jeg pænt træt af at tuneren bruger 40 sekunder på at starte op. Andre producenter leverer et billede med det samme du tænder for dit fjernsyn.

• 10-05-2009 8:44 AM In reply to

Har du meldt disse fejl til dem der har givet dig test SW'en?

Tilbagemeldingen i forbindelse med et test produkt er uvurderlig. Ellers får man jo ikke løst de fejl der er når den endelige SW kommer.

For dette er ikke den endelige DVB-HD sw og vi må jo bare håbe på at den endelige SW er mere funktionel end nuværende. Hørte bortset fra det; at den er blevet rykket frem til uge 42 istedet for 44...

BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5

• 10-05-2009 10:56 AM In reply to

• MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

Har et BV8-40 Mk IV og kan kun sige at jeg glæder mig til uge 42.

For at start positivt, oplever jeg ikke genstart. Men lang opstatstid og fastfrysning både ved kanaskift og info.

Bruger Cam-modul med kort fra You-See.

Vil prøve at droppe cam modulet for at se om det hjælper, de digitale kanaler er jo givet fri nu på You-See kabel nettet.

/MikaelB

Filed under: ,
  • 10-06-2009 4:41 AM In reply to

• sja
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 18
    • Silver Member

Ser også frem til Næste uge :-)..Takker for oplysningen :-)

Bruger ej Cammodul fra Yousee..Har dog stadigt de ovennævnte problemer.

Så mon ikke der kommer/findes en Løsning Snarest. :-)

• 10-06-2009 7:55 AM In reply to

• beobot
    • Not Ranked
    • Joined on 08-18-2007
    • Posts 1
    • Bronze Member

Nå nu folk herinde beskriver deres problemer med DVB-HD modulet, kan jeg kun forestille mig at det ville hjælpe hvis der også blev

angivet hvilken software modulet har samt hvilken udbyder den kører på, er det med/uden CA-Modul osv. :)

• 10-06-2009 11:13 AM In reply to

BMGHB:

Har du meldt disse fejl til dem der har givet dig test SW'en?

Tilbagemeldingen i forbindelse med et test produkt er uvurderlig. Ellers får man jo ikke løst de fejl der er når den endelige SW kommer.

For dette er ikke den endelige DVB-HD sw og vi må jo bare håbe på at den endelige SW er mere funktionel end nuværende. Hørte bortset fra det; at den er blevet rykket frem til uge 42 istedet for 44...

Ja, min forhandler fortalte mig at udviklingsafdelingen havde sagt at han skulle bede mig om udførligt at skrive hvad jeg mente om opdateringen. Jeg har derfor skrevet et 2 sider langt og temmeligt ærligt brev hvor jeg argumentere for problemerne med DVB Modulet men også fjernsynet generelt. Min Forhandler, som selv er temmelig træt af fejlene, har sendt mit brev videre og fortalte samtidigt at han havde opfordret den pågældende modtager til at sende direkte op på Kalles kontor :-)

Lad os håbe han har gjort det..

• 10-16-2009 1:57 PM In reply to

Teta:

Hej Jesper,

Jeg har godt nok ikke et BV7-40 IV, men et BV7-40 III...

Jeg fik eftermonteret et DVB-HD kit for en lille måned siden og har ikke haft nogen problemer. Ikke noget med genstarter, 40 sek. opstart eller 4 sek. for at skifte kanal.

Jeg får leveret signal fra Yousee.

Hilsen

Henrik

Hej Henrik

Det lyder jo meget godt. Mht til dine programmer, har du så altid digitale informationer (du ved øverst i billedet når du trykker blå) Jeg oplever med stofa tit at der ikke er informationer på tv3 og 3+. Hvordan er Yousee der?

mvh Ehlerz

• 10-16-2009 1:59 PM In reply to

MikaelB:

Har et BV8-40 Mk IV og kan kun sige at jeg glæder mig til uge 42.

For at start positivt, oplever jeg ikke genstart. Men lang opstatstid og fastfrysning både ved kanaskift og info.

Bruger Cam-modul med kort fra You-See.

Vil prøve at droppe cam modulet for at se om det hjælper, de digitale kanaler er jo givet fri nu på You-See kabel nettet.

/MikaelB

Hej Mikael

Hjalp det at droppe CA modulet?

mvh Ehlerz

• 10-16-2009 2:13 PM In reply to

• MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

Ehlerz:

Hjalp det at droppe CA modulet?

Hej Ehlerz!

Har ikke prøvet det endnu, men har fået opdateret DVB-HD modulet. Fandt ud af der var en opdatering tilgængelig på nettet. Se her.

Efter opdateringen har jeg ikke længere problemer med at den hænger ved info og kanal skift, kanal skift kunne dog godt foregå lidt hurtigere.

/MikaelB

• 10-16-2009 2:36 PM In reply to

Hej igen

Mit modul er også opdateret og jeg har heller ikke andre problemer end kanalskift hastigheden, og så det faktum at de digitale informationer øverst i billedet efter kanalskift og i den digitale programoversigt tit mangler eller er forkerte for hhv. tv3 og tv3 + samt enkelte andre. Oplever du det samme med Yousee eller er det mon mit Stofa den er gal med?

• 10-16-2009 3:06 PM In reply to

• MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

Jeg har observeret at det ofte er på DR1 og TV2. Forekommer ikke så meget efter opdateringen.

Tidligere kunne der godt gå lang tid efter skift til DTV inden kanal informationerne var på plads. Og ofter starter vi på DR1 og TV2, så måske er det derfor jeg mener de har problemer med programoversigten.

Nu jeg tænker over det tror jeg ikke jeg har observeret nogle problemer med kanal informationerne efter opdateringen.

/MikaelB

Page 1 of 1 (17 items)