in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 11-27-2009 4:16 PM by PeZ. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-25-2009 5:16 PM

• PeZ
    • Not Ranked
    • Joined on 09-25-2009
    • Posts 16
    • Bronze Member

Passive højttalere i surroundsoundsystem

Hej beoworld

Jeg er blevet meget facineret af BEO-verdenen og er så småt begyndt at kigge efter B&O produkter som passer ind i min stue. Efterhånden har jeg suget en del info fra dette forum, men nu kommer turen til jeg selv har et spørgsmål:

Mine tanker går på at få lavet noget surroundsound i mit hjem, men når jeg ser forskellige højttalersystemer der består af B&O, er altid med anvendelse af aktive højttalere.

Da jeg er studerende og bor i en lille vesterbrolejlighed er jeg interesseret i at vide; om det er holdbart at have passive højttalere i et surround system??

- havde i tankerne at anskaffe nogle Beovox RL 1000 og anvende som baghøjttalere.

Dog faldt jeg over et sted på forummet at man ikke kan koble passive højttalere til mx8000(alternativt vil jeg bare køre det over min reciver), hvis dette er korrekt, findes der nogen nem løsning ?

• 09-28-2009 7:39 AM In reply to

• ChrDH
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Denmark
    • Posts 493
    • Founder

Re: Passive højttalere i surroundsoundsystem

Hej

Sorroundsound: Enten skal du have et B&O tv med sorroundsound processor (eks et BEovision Avant) eller også skal du køre det hele over en anden (denon, nad eller lign) sorroundsoundforstærker.

Hvis du vil koble passive højtalere til MX8000 skal du have en ekstern forstærker. Så sætter du sådan et her kabel i Powerlinkstikker (http://www.av-connection.dk/?PGr=1403&ML=1040) og trækker derved signalet ud til de almindelige RCA stik som så kan sættes i en almindelig forstærker som så driver de passive højtalere. Jeg har haft et par B&W P% højtalere sluttet til min B&O Ouverture ved hjælp af en almindelig rega integreret forstærker.

mvh

Christian

Beosound Ouverture, Beocenter 9000, Beovision MX6000, Beocord VX7000
  • 09-28-2009 4:34 PM In reply to

• Poulk
    • Not Ranked
    • Joined on 01-29-2009
    • Posts 27
    • Bronze Member

Jeg har et mx8000 med surround sound mine baghøjtalere er et ældre penta uden forstærker, jeg har så en b&o forstærker imellem. Det virker rigtig godt Smile

• 09-28-2009 4:50 PM In reply to

• PeZ
    • Not Ranked
    • Joined on 09-25-2009
    • Posts 16
    • Bronze Member

Okay, tak for svarene.

Jeg tager vejen gennem med forstærkeren, og ser på forskellige setups

• 09-29-2009 3:27 AM In reply to

Hej PeZ

Jeg har i mange år haft et MX7000 hvor jeg brugte en surround løsning som du leder efter.
    Min opsætning var følgende:

• MX7000
    • Nad 910 Surround processor
    • Nad 214 forstærker (til surround)
    • Bang & Olufsen CX50 (til surround)
    • Bang & Olufsen Beolab Penta (Front)
    • Center-højtaler i systemet brugte jeg MX7000 egne højtaler.

Systemet fungeret rigtig godt og jeg var fuld ud tilfreds med det, til det jeg brugte det til.

Hvis du vil vide mere, så spørg bare løs Smile

NB: Jeg har skaldig Nad 910 + Nad 214 forstærkeren hvis det skulle have din interesse, så er du da startet på en billig måde.

My Bang & Olufsen....

• BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
    • BeoVision 7-40 DVD mk.III
    • BeoLab Penta mk.III
    • BeoLab 4000 icepower
    • BeoLab 4000
    • BeoLab 3500
    • Beo 5
    • Beo 4 mk.I & mk.III
    •  
    • Beocom 6000
    •  
    • A8 Earphones

• 09-29-2009 7:43 AM In reply to

• PeZ
    • Not Ranked
    • Joined on 09-25-2009
    • Posts 16
    • Bronze Member

Jeg er faktisk lidt interesseret i at høre hvordan du har haft dine mx7000 til at virke som centerhøjttalere? Da den ikke har DSS-modul og man ikke umiddelbart kan trække lyden ud af TV'et.

• 09-30-2009 2:21 PM In reply to

Alle mine klider (video, HDD, DVD samt SAT) kørte jeg lyden ind i Surround processoren og så lyden vidre ud til højtalerne. Center lyden gik så ud fra center phono-stik på Nad 910 og op til AUDIO AUX LINK stikket på MX7000. For at aktiver centerlyden på tv'et skal du så trykke [AV][RADIO]

My Bang & Olufsen....

• BeoCenter 2 DAB/DVD mk.II
    • BeoVision 7-40 DVD mk.III
    • BeoLab Penta mk.III
    • BeoLab 4000 icepower
    • BeoLab 4000
    • BeoLab 3500
    • Beo 5
    • Beo 4 mk.I & mk.III
    •  
    • Beocom 6000
    •  
    • A8 Earphones

• 11-27-2009 4:16 PM In reply to

• PeZ
    • Not Ranked
    • Joined on 09-25-2009
    • Posts 16
    • Bronze Member

Problemet for mig er så at der ikke er AUDIO AUX LINK stik i mx8k, og heller intet Surround modul.

Jeg har en JVC RX5022R receiver og lyden til front og bag spiller fint. Men jeg er ikke sikker på om deter muligt at anvende mx8k højtalere til Center.

Er det Fra mx8000 masterlink -> Beolink Converter -> Powerlink -> reciver ?

Page 1 of 1 (8 items)