in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 09-22-2009 2:53 AM by Beobuddy. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-21-2009 8:11 AM

• schoep
    • Not Ranked
    • Joined on 09-21-2009
    • Posts 4
    • Bronze Member

PC digitalaudio aansluiten op BV7.32

Hallo;

Ondanks de enorme hoeveelheid info op dit mooie forum kom ik er toch nog niet uit , en gezien mijn technische kennis van B&O ligt dit gewoon aan mij , ik heb na enige uren speuren en lezen op dit forum tal van kreten gezien waar ik nog nooit van gehoord had.

Mijn probleem is dat ik mijn PC op mijn BV7 32" aan wil sluiten , beeld is gelukt , gewoon via mijn DVI uitgang op de PC naar de DVI ingang op de BV7 , prima beeld overigens.

Maar dan het geluid , ik heb een optische COAX uitgang op de PC en ik dacht "gewoon" inpluggen in de A1 ingang  op de TV  , aanmelden en brullen maar.

Helaas....geen geluid, via de tulip aansluiting lukt wel maar die wil ik gebruiken voor de Wii.

Moet hier nu een of ander kastje tussen of zoiets???heb zoveel gelezen dat ik nu door de bomen het bos niet meer zie.

Heeft iemand een oplossing voor mij??

mvg; Henry.

• 09-21-2009 8:32 AM In reply to

Re: PC digitalaudio aansluiten op BV7.32

is het geen instelling in het menu

anders via scart aansluiten en dvi

• 09-21-2009 9:17 AM In reply to

• schoep
    • Not Ranked
    • Joined on 09-21-2009
    • Posts 4
    • Bronze Member

Ik heb het aangemeld als A1 in het menu ( zou moeten kloppen toch? ) en een scart heb ik niet op de PC of bestaat er ook een DVI / scart kabel?( nog meer kabels...)

• 09-21-2009 9:33 AM In reply to

schoep:

Maar dan het geluid , ik heb een optische COAX uitgang op de PC en ik dacht "gewoon" inpluggen in de A1 ingang  op de TV  , aanmelden en brullen maar.

De A1 is een coaxiale aansluiting, geen optische. Maar misschien bedoel je dat je PC ook een uitgang als deze hebt.

Volgende hindernis: De 7-32 kan alleen maar DTS en DD5.1 decoderen. Alle andere formaten worden niet geaccepteerd.

• 09-21-2009 10:05 AM In reply to

• schoep
    • Not Ranked
    • Joined on 09-21-2009
    • Posts 4
    • Bronze Member

Zo!!!! daar gaan we dan!!!!

DTS en DD5.1??? en waarom de rest dan niet??, welke rest???

Is DTS en DD5.1 een muziekformaat?

En hoe krijg ik dan mijn muziek op de BV7??

Je begrijpt dat ik er niks van begrijp.

PS: inderdaad op de PC een COAX uitgang ,simpel dacht ik maar dat gaat dus niet door.

• 09-21-2009 11:00 AM In reply to

Afhankelijk van de sw versie van je tv, is het mogelijk dat je geen PCM signalen (de meest gangbare) via coax kunt weergeven. Dit is met een software update te verhelpen.

Als je je PC echter zodanig insteld dat hij een DTS of DD als bitstream naar de BV7 stuurt dan moet je geluid horen (uiteraard mits je e.e.a goed hebt aangesloten en ingesteld!)

via coax (SPDIF) kan "uitsluitend" 2 kanaals PCM, DTS of DD weergegeven worden.

Meerkanaals PCM, DTS HD MA en DD TrueHD is technische gezien (bandbreedte) niet mogelijk om via coax weer te geven. Daarnaast weet een BV7.32 zich ook in het geheel geen raad met deze drie formaten; hij kan deze drie simpelweg niet reproduceren

• 09-21-2009 3:14 PM In reply to

• schoep
    • Not Ranked
    • Joined on 09-21-2009
    • Posts 4
    • Bronze Member

OK , wordt steeds duidelijker , zo'n software update , waar haal ik die?

• 09-21-2009 4:01 PM In reply to

Carolpa:

Afhankelijk van de sw versie van je tv, is het mogelijk dat je geen PCM signalen (de meest gangbare) via coax kunt weergeven. Dit is met een software update te verhelpen.

Als je je PC echter zodanig insteld dat hij een DTS of DD als bitstream naar de BV7 stuurt dan moet je geluid horen (uiteraard mits je e.e.a goed hebt aangesloten en ingesteld!)

Meerkanaals PCM, DTS HD MA en DD TrueHD is technische gezien (bandbreedte) niet mogelijk om via coax weer te geven. Daarnaast weet een BV7.32 zich ook in het geheel geen raad met deze drie formaten; hij kan deze drie simpelweg niet reproduceren

Heeft B&O al een lcd/plasma scherm met de nieuwe Meerkanaals PCM, DTS HD MA en DD TrueHD formaten?

• 09-21-2009 4:10 PM In reply to

koning:

Carolpa:

Heeft B&O al een lcd/plasma scherm met de nieuwe Meerkanaals PCM, DTS HD MA en DD TrueHD formaten?

B&o heeft momenteel geen tv's die de formaten DD TrueHD en/of DTS HD MA zelf decoderen. De BS3 & de BV7-40 (vanaf mkIII) zijn wel in staat multichannel PCM weer tegeven. Door het decoderen door een BR-player te laten doen en de aldus verkregen PCM signaal naar de desbetreffende soundprocessor te sturen kun je wel naar deze formaten luisteren.

Je dealer kan sw van de BV7-32 opwaarderen. Let op: voor een DD of DTS signaal is een update niet nodig! Uitsluitend als je PCM via coax wilt!

• 09-21-2009 7:15 PM In reply to

Dus ze hebben eindelijk een update om PCM weer te geven.

Werd tijd!Smile

• 09-22-2009 2:53 AM In reply to

Ben dan benieuwd of dat (voor de hand liggend) softwarematige updates zijn die met een serieel kabeltje erin pompt of dat het ook voor de veel gebruikte (oudere) DD/DTS modules in de vorm van een losse chip te krijgen is.

Ik weet wel uit eigen ervaring dat er een module van B&O is, degene met de 3 aansluitingen Front, Rear en Sub (center naar Avant) waar een 1.9 software voor is, die wél PCM stereo aan kan.

Maar dat kaartje heeft alleen DolbyDigital en geen DTS. Dit kaartje doet dus bijvoorbeeld prima i.c.m. een ps3.

Voor mij was de keuze eenvoudig, DTS.

Het is software die in meerdere modules toepasbaar is. Maar dan heb je dus de keuze uit: wel of geen DTS tegenover geen of wel PCM stereo.

Page 1 of 1 (11 items)