in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 08-22-2009 4:01 PM by ipaul. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-21-2009 6:20 PM

• JV
    • Not Ranked
    • Joined on 08-21-2009
    • Posts 3
    • Bronze Member

Beeldbuis + video vervangen moeilijk?

Hallo Forumleden,

Ik kan voor een prikkie een zwarte avant 28" kopen, met een defecte video en ook in het beeld zie je iets van roze in.

Zelf heb ik een goede avant 28" (groen) in gebruik en vraag me af of het voor een leek als ik mogelijk is om de binnenkant/inhoud zoals video, beeldbuis (en meer?) van mijn goede tv over te zetten naar de eventuele aan te schaffen zwarte defecte tv.

Ik vraag me de volgende zaken af:

- is het overzetten eenvoudig?

- dien je na het overzetten nog veel af te stellen t.a.v. je beeld

- wat zijn eventuele aandachtspunten

Zijn er forumleden die hier goede ervaringen mee hebben of ga ik mij op glad ijs begeven als ik hieraan begin en straks met 2 defecte tv's zit. Ook als het eenvoudiger is om alleen de beeldbuis over te zetten verneem ik dat graag, aangezien ik de video zelden nog gebruik en het geen probleem is als deze niet mee over gaat.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen!

Mvg. Jan.

• 08-22-2009 4:01 PM In reply to

Re: Beeldbuis + video vervangen moeilijk?

Hallo Jan, deel van het antwoord staat in je vraag :) : n.l. als je een ''leek'' bent op tv techniek gebied is dit echt niet iets om even zelf te doen.

Op zich is het niet heel moeilijk dit te doen, als je weet hoe ze in elkaar zitten en zo mogelijk belangrijker: bekent bent met de gevaren van tv techniek.

Maar het kost tijd tenmeer daar gewoonlijk alles onder het stof zit dus je moet ook nog schoonmaken (anders beland het stof op je scherm, zichtbaar dus, m.a.w. je kunt schoonmaken niet vermijden).

En natuurlijk moeten het 2 dezelfde types zijn (b.v. als jouw groene een 50 Hz T8111 is en de zwarte een 100Hz T8300 dan gaat het niet lukken...).

Maar dit ter info want zoals gezegd: dit is geen klusje voor een leek op tv gebied !

Page 1 of 1 (2 items)