in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 11-09-2009 12:11 PM by Louis. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-26-2009 3:07 PM

• Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

BeoVision 7 40" in comb. met Beolab 9

Geachte leden,

Ik sta op het punt een BV7 aan te schaffen die ik wil combineren met twee beolab 9 en 2 beolab 8000 als surround speakers. Ik heb een paar vragen.

mijn dealer stelt dat ik de beolab 9 gerust een meter of vier van de Bv 7 kan plaatsen omdat de center speaker het belangrijkst is. Zijn jullie het hier mee eens of moet ik de Beolab 9 luidsprekers veel dichter bij de TV plaatsen?

Verder was voor de centerspeaker mijn eerste optie een Beolab 7-4. Niet doen stelt mijn dealer. Neem de Beolab 7-2. Deze is veel beter (meer speakers en meer vermogen en meer versterkers). De dealer zou al bij verschillende klanten een Beolab 7-4 weer hebben moeten ruilen voor een Beolab 7-2 omdat ze het geluid niet mooi zouden kunnen krijgen.

Graag advies.

met vriendelijke groet,

Milo11 (Louis)

• 07-27-2009 10:42 AM In reply to

Re: BeoVision 7 40" in comb. met Beolab 9

Raar.. dat je dealer dit voorstelt. Indien je enkel voor een BV7 zou gaan... dan zeker voor een 7.4 oplossing... Maar aangezien je nu extra BL9 toevoegt dan wordt er wel aangeraden om naar een 7.2 te gaan. De 7.2 wordt in deze setup enkel gebruikt als center speaker. Die al die extra versterkers en speakers in de 7.4 is overkill.. De Accounstic Lens in de 7.4 zorgt dan weer voor een mooie spreiding van het center-channel..

Kijk er de foto's bij B&O op na... Quasi alle B&O TVs waar er extra speakers aan toegevoegd zijn hebben als center een 7.2. Setups zonder extra speakers zijn met en 7.4

Karel.

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 07-27-2009 12:20 PM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

Karel Uyttendaele:

Raar.. dat je dealer dit voorstelt. Indien je enkel voor een BV7 zou gaan... dan zeker voor een 7.4 oplossing... Maar aangezien je nu extra BL9 toevoegt dan wordt er wel aangeraden om naar een 7.2 te gaan. De 7.2 wordt in deze setup enkel gebruikt als center speaker. Die al die extra versterkers en speakers in de 7.4 is overkill.. De Accounstic Lens in de 7.4 zorgt dan weer voor een mooie spreiding van het center-channel..

Kijk er de foto's bij B&O op na... Quasi alle B&O TVs waar er extra speakers aan toegevoegd zijn hebben als center een 7.2. Setups zonder extra speakers zijn met en 7.4

Karel.

Karel, haal je nu de 7-4 en 7-2 niet doorelkaar? "extra versterkers en speakers in de 7.4"

• 07-27-2009 5:00 PM In reply to

Doc:

Karel Uyttendaele:

Raar.. dat je dealer dit voorstelt. Indien je enkel voor een BV7 zou gaan... dan zeker voor een 7.2 oplossing... Maar aangezien je nu extra BL9 toevoegt dan wordt er wel aangeraden om naar een 7.4 te gaan. De 7.4 wordt in deze setup enkel gebruikt als center speaker. Al die extra versterkers en speakers in de 7.2 is overkill.. De Accounstic Lens in de 7.4 zorgt dan weer voor een mooie spreiding van het center-channel..

Kijk er de foto's bij B&O op na... Quasi alle B&O TVs waar er extra speakers aan toegevoegd zijn hebben als center een 7.4. Setups zonder extra speakers zijn met en 7.2

Karel.

Karel, haal je nu de 7-4 en 7-2 niet doorelkaar? "extra versterkers en speakers in de 7.4"

Woeps... ja.. 'k haal een en ander door elkaar.. Correctie aangebracht in jouw quote..

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 07-28-2009 3:29 PM In reply to

• Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

Dank je wel.

En wat denken jullie van de plek voor de BL9. Kunnen die in een surround omgeving zo'n 7 tot 7,5 meter uit elkaar met daartussen dan de 7.4?

Louis

• 07-28-2009 3:59 PM In reply to

Ik denk dat dit geen probleem mag zijn... De BL9 en de 7.4 zijn zeer krachtige speakers! Je dient juist in het surround menu van je BV7 op te geven hoe ver de speakers uit elkaar staan.... maar hopelijk doet je dealer dit bij installatie.

Karel.

• 07-28-2009 4:06 PM In reply to

Ik denk dat je het beter vanuit de zitpositie moet bekijken.

Als je zeg 3 meter van de BV7 zit, dan denk ik de de BL9's aan weerszijde op een kleine 4 meter te ver staan.

Je krijgt dan als het ware een soort gat tussen de center en het linker- of rechterkanaal.

Persoonlijk denk ik dat je niet verder moet gaan dan 4-5 meter tussen de BL9's. Bij die afstand blijft je (3)stereobeeld in tact.

• 07-28-2009 4:45 PM In reply to

Niet vergeten dat in een surround opstelling de 7.4 ervoor zorgt dat het center kanaal gespreid wordt! Pluspunt dus als je kiest voor een BeoLab 7.4!

Filed under:
  • 07-29-2009 10:28 AM In reply to

De BL7.4 heeft idd een pré.

Dat ie een krachtige versterker(s) heeft is mooi, zeker wanneer dat vereist is.

Die alt techniek is naar mijn mening zeker voor de 7.4 een uitkomst.

Als de 7.1 of 7.2  gebruikt wordt in een surroundsetup en daarbij als mono speaker wordt gebruikt, dan klinkt de dialoog uit de center anders vanuit andere posities.

(En dat ligt aan het feit dat zowel de linker als het rechter hetzelfde monosignaal verspreiden en je afhankelijk van je positie je eerder het geluid uit linker of het rechtergeluid waarneemt, waarbij dat dus als mix van links en rechts bij jou binnenkomt en dat dus iedere keer anders kan klinken.

Pff, moeilijk verhaal, sorry als het niet duidelijk overkomt)   

Maar wat ik meegeven, is dat er meer is dan alleen het center kanaal.

Je hebt ook nog het linker en rechterkanaal met informatie. En ik wil niet altijd de setup op een hoger niveau hebben staan.

Dus m.a.w. op een laag volume moet je ook een mooi stereobeeld hebben. En ik ben bang dat bij een zeer brede setup toch enigszins minder wordt.

Je krijgt dan zo iets van, oh ja, daar hoor ik ook nog iets uit de linker(rechter) speaker komen. Goh, leuk.

Juist met dat 3 stereo zit de meeste info in de center en de aanvullende (zwakkere) stereosignalen aan weerszijde voor het ruimtelijke beeld.

• 08-04-2009 3:22 PM In reply to

Wat betreft de center speaker ...ik heb hier in huis gehad , de 7.1 de 7.4 en nu heb ik de 7.2 ....achteraf gezien vond ik verreweg   7.4 de betere speaker , met name in stem geluiden won deze het van de andere twee .

( mijn opstelling is verder  4X bl-8000 + BL-2)

• 08-15-2009 2:30 PM In reply to

• Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

Oke leden,

Bedankt. Ik heb gekozen voor de 7.4. Ik hoop dat e.e.a. eind volgende week geleverd wordt. Ik hou jullie op de hoogte.

Milo

• 11-09-2009 12:11 PM In reply to

• Louis
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-26-2009
    • Posts 42
    • Gold Member

Ok, ik heb nu de set een week of 4 in mijn bezit. Uitermate tevreden over het geluid! Kan niet beter. Subwoofer mis ik niet!~

Alleen over de TV was ik niet tevreden. Sterker, . . het was helemaal niks. Zwart werd groen (zelfs de gordijntjes) regelmatig alle kleuren van de regenboog. Nadat foto's via mijn dealer bij B&O terect kwamen en dankzij de inzet van de dealer afgelopen week een nieuwe TV gekregen. Alles lijkt nu naar tevredenheid te werken.

Groet,

Louis.

Page 1 of 1 (12 items)