in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 07-14-2009 7:21 AM by Patrick. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-13-2009 12:30 PM

• Patrick
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-20-2009
    • Nederland, Den Haag
    • Posts 21
    • Bronze Member

Instellen Masterlink Modus Beocenter 1 Beosound 9000

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. 

Ik heb zelf een Beocenter 1 met surround module. Ik heb op de tv 2 stuks Beolab 6000 en 2 stuks Beolab 4000 aangesloten. 

Via de Masterlinkkabel is de Beosound 9000 verbonden met de BC1. 

De Beocenter is ingesteld met optie 2 en de Beosound met optie 0 (De voorgeschreven instelling door B&O). 

Nou werkt de Beocenter wel, maar de Beosound reageert niet op de opdrachten van de Beo4 of Beo5 (beide afstandbedieningen heb ik). 

Als ik de Beosound bedien op het apparaat zelf dan lijkt hij te werken, met uitzondering van o.a. de volume regeling. Dan geeft hij aan "TV Operated". Er komt bij de Beosound echter geen geluid uit de boxen. Ook niet via de AV knop in de "List-Lijst" van de Beo4

Als ik optie 1 kies bij de Beosound, dan werkt hij wel met de afstandsbediening, maar krijg ik nog steeds geen geluid uit de speakers. 

Rara, wie kan mij helpen.... 

Groet,

Patrick

• 07-13-2009 4:25 PM In reply to

Re: Instellen Masterlink Modus Beocenter 1 Beosound 9000

Je moet in het menu van de BeoCenter 1 de interne radio uitschakelen. Anders zal hij altijd naar de interne radio blijven gaan, als je een linksysteem hebt zal deze de BeoSound 9000 gaan gebruiken. Zo heb je 2 audiobronnen in je linksysteem.

In de handleiding van de BeoCenter 1 staat onderaan op bladzijde 11: "OPMERKING! Als u een Bang & Olufsen audioproduct op de BeoCenter 1 aansluit, moet u het item LINKED RADIO in het menu BEOLINK instellen op YES." Dan zou het moeten gaan werken!

• 07-13-2009 5:57 PM In reply to

• Patrick
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-20-2009
    • Nederland, Den Haag
    • Posts 21
    • Bronze Member

Dank voor je reactie. Heb jij wellicht zo'n handleiding? Ik kom hem nergens tegen op internet. Alleen de oudere versies waarin dit item niet wordt besproken. Ik heb namelijk geen idee hoe ik dit kan instellen en hoe ik het Beolink menu open....

Ik hoor het graag.

• 07-14-2009 7:21 AM In reply to

• Patrick
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-20-2009
    • Nederland, Den Haag
    • Posts 21
    • Bronze Member

Ik ben er zojuist achtergekomen wat het probleem is. De aansluiting voor de masterlink kabel zit wel aan de achterzijde van de BC1, maar de module zit niet ingebouwd. Helaas dus weer kosten maken om dit voor elkaar te krijgen. Heeft iemand nog zo'n module liggen?

Page 1 of 1 (4 items)