in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 06-09-2009 11:24 AM by Beobuddy. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-06-2009 7:13 AM

Bass en Treble regelen in linkkamer

Is het mogelijk om de bass en treble bij een MCL 2P apart van de beomaster te regelen? Zo ja, hoe?

• 06-06-2009 10:14 AM In reply to

Re: Bass en Treble regelen in linkkamer

Zover bij mij bekend gaat dat niet...Sad

• 06-06-2009 4:08 PM In reply to

Bij het MCL systeem wordt het linksysteem op de audioversterker van de hoofdkamer aangesloten. Geluidsinstelling die in de hoofruimte worden gemaakt worden dus automatisch overgenomen in de linkruimte. Ook de volumeregeling van de hoofdruimte en de linkruimte zijn niet onafhankelijk van elkaar te regelen. Regel je volume in de linkruimte, dan gaat ook de hoofdruimte mee. De uitzondering hierop is de mCL 2AV, deze kan een klein stuk volume regelen onafhankelijk van de hoofdruimte.

• 06-08-2009 11:57 AM In reply to

En met die MCL 2 AV is precies waar ik een probleem mee heb. Hij regelt het volume inderdaad een beetje en daarna is het geluid opeens heel zacht, waarna ik het weer hard kan zetten door het volume van de beomaster op te voeren. Het lukt me maar niet dit op te lossen.

• 06-08-2009 12:42 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Blijft dit probleem bestaan wanneer je het opstartvolume van het hoofdsysteem hoger zet ?

• 06-08-2009 12:45 PM In reply to

Ja

• 06-08-2009 12:56 PM In reply to

Vreemd genoeg kan ik daarna wel de linkkamer harden hebben staan dan de main room. 

Als ik het systeem net aanzet kan ik maar drie stappen volumeverschil kiezen, zet ik het harder dan dat, dan kan ik die drie stappen niet meer kiezen, maar is het systeem gewoon traploos, waarbij ik het geluid harder en zachter kan zetten dan de mainroom

Echt een raadsel

• 06-08-2009 1:14 PM In reply to

Terugkomend op je vraag geeft dat het mogelijk is.

De MCL2P heeft een eigen oogje en kan voor bass, treble en volume apart geregeld worden.

Zie ook hier: http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=979

• 06-08-2009 1:56 PM In reply to

Voor zover ik weet heeft de MCL 2P zelf geen bedieningsmogelijkheden, maar gaat dat via de MCL 2AV.

• 06-09-2009 11:24 AM In reply to

Voor de badkamer gebruik ik ook een MCL2P voor de passieve plafondspeakers.

In de muur heb een speciale bracket waar een rond oogje in past.

Dat oogje wordt met een din plug op de 2P aangesloten.

De onderste afbeelding geeft de aansluitingen weer: http://www.beoworld.org/beotech/wiring4.htm

Page 1 of 1 (10 items)