in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-13-2007 4:45 PM by new020. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-19-2007 6:40 PM

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Probleempje

    Ik heb onlangs een digicorder gekocht hij staat aangesloten op mijn avant via het menu cdv maar de  laatste tijd krijg een van beide toestellen kuren meestal pas na een uur te kijken . ben een uitzending of film aan het kijken via de harde schijf of tuner van de digicorder  en de avant zet zich terug in tv stand soms tijd verschillende keren achtereen van cdv (digicorder) naar tv en dan blijft hij op tv moet dan moet ik terug op de beo4  tv drukken en dan terug op cdv gaan om opnieuw naar mijn digicorder te gaan en dan gaat hij weer voor enkele minuten.

     Ligt het probleem aan de avant of de digicorder dat soms geen signaal doorgeeft aan de avant .

    GR.Cool 

  • 05-20-2007 10:16 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Probleempje

    new020:

    Ik heb onlangs een digicorder gekocht hij staat aangesloten op mijn avant via het menu cdv maar de  laatste tijd krijg een van beide toestellen kuren meestal pas na een uur te kijken . ben een uitzending of film aan het kijken via de harde schijf of tuner van de digicorder  en de avant zet zich terug in tv stand soms tijd verschillende keren achtereen van cdv (digicorder) naar tv en dan blijft hij op tv moet dan moet ik terug op de beo4  tv drukken en dan terug op cdv gaan om opnieuw naar mijn digicorder te gaan en dan gaat hij weer voor enkele minuten.

     Ligt het probleem aan de avant of de digicorder dat soms geen signaal doorgeeft aan de avant .

    GR.Cool 

    Vergelijkbaar probleem had ik met een Panasonic dvd/hdd-recorder, aangesloten op MX7000.
    Over de SCART-kabel kreeg de MX een signaal dat er normaal voor zorgt dat de tv inschakelt zodra je de dvd/hdd aanzet.
    Bij mijn Panny wordt dat signaal ook gegeven bij o.a. het wisselen tussen dvd-hdd-modus,
    bij het bekijken van het overzichtscherm van opgenomen programm's, etc. etc.
    Dit zorgde ervoor dat de MX7000 steeds weer een signaal kreeg en overschakelde naar tv-modus.
    Ik heb toen pin-8 (dacht ik) van SCART losgehaald.

    Je zou ook in het menu van je digicorder kunnen gaan en zoeken naar een setting
    die over dat stuursignaal gaat, en het daar de-activeren, of je dat in een Avant aan/uit kunt zetten weet ik niet.
    Mocht je het stuursignaal niet kunnen de-activeren in een menu,
    dan zou je de pin van het stuursignaal in de SCART-stekker kunnen loshalen.
     

  • 05-20-2007 10:47 AM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Probleempje

    Mijn scart staat nu op de 2 zou het iets doen mocht ik hem op decoder zetten of op de decoder van de video .

  • 05-20-2007 11:10 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Probleempje

    new020:

    Mijn scart staat nu op de 2 zou het iets doen mocht ik hem op decoder zetten of op de decoder van de video .

    Ik weet niet of dit in de sub-menu's van de Avant selecteerbaar is.
    Kan er misschien iets in digicorder uitgezet worden.

     

  • 06-13-2007 8:52 AM In reply to

    Re: Probleempje

    Wat voor digicorder heb je ?

    Een digitale kabel of satelietontvanger? Merk, type etc ..

    Het probleem moet op te lossen zijn.

    Begin met hem aan te sluiten op een andere televisie en kijk of de televisie daar ook van de scartingang wegspringt. Als dat zo is , weet je dat het niet aan je B&O televisie ligt.

     

  • 06-13-2007 4:45 PM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: Probleempje

    Heb hem gisteren op decoder gezet en het probleem is precies opgelost anders had ik hem weggedaan het was niet meer de doen om de 2 seconden verspringen .

    GR.Cool

Page 1 of 1 (6 items)