in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-05-2009 7:26 PM by Harry2008. 175 replies.
Page 2 of 8 (176 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 02-24-2009 5:23 PM In reply to

    Re: BV8 40

    DoubleU:

    Eigenlijk snap ik niet waarom B&O niet gekozen heeft voor hetzelfde platform voor elke TV. Een BS3 die voor de "instappers" wat meer uitgekleed zou kunnen zijn. Dan maar wat minder plat, maar wel meer future-proof.

    Begreep van mijn dealer dat ze nu wel bezig zijn met 1 soort chasis waarin ze dan naar keuze componenten kunnen plaatsen w.o. HD-recorders, tuners, etc. Dat zou er toe moeten leiden dat de kostenbasis voor de diverse modellen een stuk omlaag gaat. Realisatie de komende jaren :-)

    Wat de BS3 betreft sluit ik mij helemaal aan bij jou idee. Een eenvoudiger model, eventueel bruikbaar met non B&O TV's, en eveneens modulair qua opbouw zodat je gemakkelijk componenten kan wisselen. Van mij mag hij wel in de kelderkast staan, dus formaat minder belangrijk.

    Qua prijsstelling begreep ik dat de BS-40 +/- 4.000 euro moet gaan kosten en de 32" dan zakt naar circa 3.000 euro. Ach ja, we merken het vanzelf.

  • 02-25-2009 1:20 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Welkom terug BINGO!! Uhhhh, Groentje!

    Ik denk dat er velen zijn die je gemist hebben op dit forum (incl. ikzelf). Ik hoop dat we weer veel input van je mogen verwachten.

  • 02-25-2009 7:04 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Deleted

  • 02-25-2009 7:05 AM In reply to

    Re: BV8 40

    DoubleU:

    Eigenlijk snap ik niet waarom B&O niet gekozen heeft voor hetzelfde platform voor elke TV. Een BS3 die voor de "instappers" wat meer uitgekleed zou kunnen zijn. Dan maar wat minder plat, maar wel meer future-proof.

    Nou kom ik de komende jaren wel toe met 2 hdmi aansluitingen. Een voor mijn (toekomstige) hd-satelliet en 1 voor mijn streaming videoplayer waar een harddisk van 1 TB in zit. Met die laatste speel ik eigenlijk alles af, zowel audio als video, in elk denkbaar formaat. Ik zou eigenlijk niet weten wat er nog bij moet komen.

     

    Verder denk ik dat de CD de komende jaren echt wel zal verdwijnen. De verkoop maakt al jaren een vrije val, en de downloads via het legale circuit blijft jaarlijks maar stijgen. Ikzelf heb al m'n cd's nu wel op harde schijf staan, maar als ik er nog een paar honderd zou hebben, liet ik ze toch liever een extern bedrijf alles digitaliseren. Niet dat ik het zelf niet zou kunnen, maar het vele werk wat dat met zich meebrengt, inclusief alles te voorzien van juiste tags en hoesjes.

    http://www.wifisound.nl/ heeft een CD ripping service, en hier is nog 1:

    http://www.ripfacility.com/

     

     

    Ik denk als je inbezit bent van veel cd's je beter zo'n ripper zelf kunt kopen,die verdien je dik en dwars weer terug.

     

  • 02-25-2009 7:28 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Harry2008:

    DoubleU:

    Eigenlijk snap ik niet waarom B&O niet gekozen heeft voor hetzelfde platform voor elke TV. Een BS3 die voor de "instappers" wat meer uitgekleed zou kunnen zijn. Dan maar wat minder plat, maar wel meer future-proof.

    Begreep van mijn dealer dat ze nu wel bezig zijn met 1 soort chasis waarin ze dan naar keuze componenten kunnen plaatsen w.o. HD-recorders, tuners, etc. Dat zou er toe moeten leiden dat de kostenbasis voor de diverse modellen een stuk omlaag gaat. Realisatie de komende jaren :-)

    Wat de BS3 betreft sluit ik mij helemaal aan bij jou idee. Een eenvoudiger model, eventueel bruikbaar met non B&O TV's, en eveneens modulair qua opbouw zodat je gemakkelijk componenten kan wisselen. Van mij mag hij wel in de kelderkast staan, dus formaat minder belangrijk.

    Qua prijsstelling begreep ik dat de BS-40 +/- 4.000 euro moet gaan kosten en de 32" dan zakt naar circa 3.000 euro. Ach ja, we merken het vanzelf.

     

    Als ze een losse BS3-en veel goedkoper- en ook voor non-B&O denk ik dat ze hun eigen ramen in gooien.

    Persoonlijk denk ik ook niet dat dit zal gebeuren.

  • 02-25-2009 2:06 PM In reply to

    Re: BV8 40

    koning:
    Ik denk als je inbezit bent van veel cd's je beter zo'n ripper zelf kunt kopen,die verdien je dik en dwars weer terug.

    Al was die cd-ripper (1200 euro) gratis, ik zou geen zin hebben om 1000 cd's te gaan rippen. 1000 x 4 minuten, is  8 dagen werk (8 uur per dag)

    Eerst 5000 euro voor een beosound5 gaan uitgeven en dan op deze manier wat terug gaan verdienen? No thanks!

     

    koning:
    Als ze een losse BS3-en veel goedkoper- en ook voor non-B&O denk ik dat ze hun eigen ramen in gooien.

    Persoonlijk denk ik ook niet dat dit zal gebeuren.

    Natuurlijk bedoel ik dat de BS3 in de TV zit, en niet los.

    Als ik zie dat de 7-40 zonder dvd, nu nog geen 5000 euro meer kost, maar wel draait op een BS3, dan kom ik al snel tot de conclusie dat de losse BS3 al die tijd zwaar "overpriced" is geweest.

     

  • 02-25-2009 2:31 PM In reply to

    Re: BV8 40

    DoubleU:

    Als ik zie dat de 7-40 zonder dvd, nu nog geen 5000 euro meer kost, maar wel draait op een BS3, dan kom ik al snel tot de conclusie dat de losse BS3 al die tijd zwaar "overpriced" is geweest.

     

    Zo had ik het nog niet eens bekeken ........

  • 02-25-2009 2:36 PM In reply to

    Re: BV8 40

    maar zitten erop de bv7 ook zoveel aansluitingen en mogelijkheden dan op de bs3

  • 02-25-2009 2:54 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Dat het losse BS3 zwaar overprijsd is, weet ik al jaren :-)

     

  • 02-25-2009 3:27 PM In reply to

    Re: BV8 40

    welkom terug groentje, en het is gelijk weer bingoBig Smile

     

  • 02-25-2009 8:06 PM In reply to

    Re: BV8 40

    ligth011:

    maar zitten erop de bv7 ook zoveel aansluitingen en mogelijkheden dan op de bs3

    Vraag mij niet meer wat ...maar er zitten een paar dingen niet op de ingebouwde BS-3 ...... heb ze ooit lang geleden eens vergeleken maar ze zijn iets anders !

  • 02-26-2009 4:14 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV8 40

    Op losse BeoSystem 3 zit o.a. :

    (los van de temporary sockets)

    - 2 x DVI-D out (ingebouwde BS3 op BV7: 1 x)

    - AV4 video-in (S-VHS + composiet) + audio-in

    - AV6 video-in (S-VHS + composiet) + audio-in

     

  • 02-26-2009 6:23 AM In reply to

    Re: BV8 40

    DoubleU:

    koning:
    Ik denk als je inbezit bent van veel cd's je beter zo'n ripper zelf kunt kopen,die verdien je dik en dwars weer terug.

    Al was die cd-ripper (1200 euro) gratis, ik zou geen zin hebben om 1000 cd's te gaan rippen. 1000 x 4 minuten, is  8 dagen werk (8 uur per dag)

    Eerst 5000 euro voor een beosound5 gaan uitgeven en dan op deze manier wat terug gaan verdienen? No thanks!

     

    koning:
    Als ze een losse BS3-en veel goedkoper- en ook voor non-B&O denk ik dat ze hun eigen ramen in gooien.

    Persoonlijk denk ik ook niet dat dit zal gebeuren.

    Natuurlijk bedoel ik dat de BS3 in de TV zit, en niet los.

    Als ik zie dat de 7-40 zonder dvd, nu nog geen 5000 euro meer kost, maar wel draait op een BS3, dan kom ik al snel tot de conclusie dat de losse BS3 al die tijd zwaar "overpriced" is geweest.

     

     

    Een nas ripper heb je al veel goedkoper dan 1200 euro 550-650 euro

    Je moet dat rippen ook zien als hobby.

    Ik rip met EAC (2 minuten 1 nummer)

    Maar goed,ik weet wel wat ik op mijn computer heb staan aan muziek!

    Wat de BV7-40 aangaat,die is natuurlijk wel zonder dvd en centerspeaker en de BS3 is een lichte uitvoering.

  • 02-26-2009 10:56 AM In reply to

    Re: BV8 40

    HarleyD:

    ligth011:

    maar zitten erop de bv7 ook zoveel aansluitingen en mogelijkheden dan op de bs3

    Vraag mij niet meer wat ...maar er zitten een paar dingen niet op de ingebouwde BS-3 ...... heb ze ooit lang geleden eens vergeleken maar ze zijn iets anders !

    Ignace:

    Op losse BeoSystem 3 zit o.a. :

    (los van de temporary sockets)

    - 2 x DVI-D out (ingebouwde BS3 op BV7: 1 x)

    - AV4 video-in (S-VHS + composiet) + audio-in

    - AV6 video-in (S-VHS + composiet) + audio-in

    Ze zijn wel hetzelfde, het enige verschil is dat bij de BV7 de AV4 voor de interne DVD wordt gebruikt

    en één DVI-D aansluiting wordt gebruikt voor het LCD scherm.

    De AV6 zit bij de BV7 aan de zijkant.

  • 02-26-2009 12:21 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV8 40

    Aha, dus identiek.

    Ben benieuwd welke aansluitingen de BV7 monitor heeft.

     

  • 02-26-2009 12:55 PM In reply to

    Re: BV8 40

    damatt:

    HarleyD:

    ligth011:

    maar zitten erop de bv7 ook zoveel aansluitingen en mogelijkheden dan op de bs3

    Vraag mij niet meer wat ...maar er zitten een paar dingen niet op de ingebouwde BS-3 ...... heb ze ooit lang geleden eens vergeleken maar ze zijn iets anders !

    Ignace:

    Op losse BeoSystem 3 zit o.a. :

    (los van de temporary sockets)

    - 2 x DVI-D out (ingebouwde BS3 op BV7: 1 x)

    - AV4 video-in (S-VHS + composiet) + audio-in

    - AV6 video-in (S-VHS + composiet) + audio-in

    Ze zijn wel hetzelfde, het enige verschil is dat bij de BV7 de AV4 voor de interne DVD wordt gebruikt

    en één DVI-D aansluiting wordt gebruikt voor het LCD scherm.

    De AV6 zit bij de BV7 aan de zijkant.

    Volgens mij was er ook met de geluids aansluitingen iets anders .......weet zeker dat de BV-7 iets minder uitgebreid is , maar weet niet meer welke ....tis lange geleden dat ik ze heb vergeleken .

  • 02-26-2009 2:02 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Nou, het is toch iets anders dan geluids aansluitingen. Want daar heeft B&O wel voor gezorgd. Dat je probleemloos labjes bij kunt kopen. Wink

  • 02-26-2009 7:05 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Zoek de verschillen Smile

    (De BV7 heeft trouwens één aansluiting meer, namelijk STAND)

    (klik op het plaatje voor een grotere foto)

     

    Zit er in de BV7-40 zonder DVD eigenlijk wel een BeoSystem3 ?

    Zit er niet gewoon het chassis van de BV7-32 in.

    Ik vind het prijsverschil namelijk niet zo groot. Het is verschil is maar €875  (BV7-40 €4955  en  BV7-32 €4080)

  • 02-26-2009 8:41 PM In reply to

    Re: BV8 40

    Ik zie idd weinig verschillen ......... ik denk dat ik de DVI aansluiting en de IR aansluiting als "meer "  heb gezien  !

    ( ik heb waarschijnlijk ook geen rekening met het zijpaneeltje in de tv zelf gehouden tijdens mijn vergelijk  )

  • 03-06-2009 10:12 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Foto BV8 40 op MediaCenter

     


  • 03-06-2009 10:17 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Is er nou al iets bevestigd over de prijsstellingen???

     

  • 03-06-2009 10:50 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV8 40

    Het toevoegen van afbeeldingen aan het MediaCenter loopt meestal gelijk op
    met marktintroductie, dus ik verwacht dat het tijd is (maar dat is het al een tijdje Big Smile ).
    Verder nog niets gehoord.

    Iemand al iets gehoord over de prijs en wanneer de witte BV8-40 komt ?

     

  • 03-06-2009 10:51 AM In reply to

    Re: BV8 40

    Op de general spreken ze over 4000Smile

  • 03-06-2009 10:55 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Stand / afmetingen

     

     


  • 03-06-2009 10:58 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV8 40

     

    koning:

    Op de general spreken ze over 4000Smile

     

    Van het General Forum :

    Hello all,

    I am happy to announce that BeoVision 8 - 40 is being prelaunched for the public in week 11/12 in Denmark.

    Facts:

    Full HD

    100Hz with motion compensation

    Dynamic contrast

    Automatic format adjustment

    Electronical curtains.....!!!!!!

    2 HDMI inputs

    4 PUC control options

    Build in DVB-HD

    Build in Digital Surround module

    Only in black

    Price: DKK 29850 (31495 incl Beo4) Euro 4000(4200)

    NOTE: It is an early version and is not to be sold to customers, but now people can see it and order it..

     

    Ik zie het al helemaal voor me,

    BV8-40 in wit met die Humax HD erbij  Smile

     

Page 2 of 8 (176 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next > ... Last »