in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 06-23-2009 5:39 PM by nielsc. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-11-2008 5:26 PM

Beovision 7 en digitale tv

Sta op het punt om een BV7-32 demo te kopen. Heb bij een dealer eens gezien dat je digitale tv kunt aansluiten en bedienen met de Beo4. Is dit inderdaad mogelijk? Wil digitale tv nemen van Zeelandnet waarbij je uit een aantal decoders kunt kiezen, iemand tips waar ik op moet letten? Weet niet of de BV7 een MKI, II of III is, maakt dit verschil voor het aansluiten van digitale tv?

Bij voorbaat dank!
  • 09-12-2008 2:33 PM In reply to

Re: Beovision 7 en digitale tv

Ja, er zijn inmiddels veel ontvangers die je na een update kunt bedienen met een beo4. Alleen de MK1 is niet HD-ready. Dat betekent dat je niet zonder meer een HD-ontvanger kunt nemen, tenzij de MK1 ge-upgrade wordt, met een HD-ready kit.

Persoonlijk zou ik kiezen voor de Humax iPVR 9200C. Deze heeft een harde schijf, wat een HDR1/2 overbodig maakt. Deze ontvanger wordt ook ondersteund door B&O.

• 09-14-2008 3:57 AM In reply to

Bedankt voor je antwoord! Hoe zie ik welke BV7 ik heb? MKI, II of III
  • 09-14-2008 7:11 AM In reply to

Achterop de TV, achter de beschermkap, zit een sticker met een code. De code geeft aan welke versie je voor je hebt. Mogelijk kun je de code ergens hier bij Beoworld.org terugvinden...

nielsc:
    Bedankt voor je antwoord! Hoe zie ik welke BV7 ik heb? MKI, II of III

• 09-14-2008 2:17 PM In reply to

Het is een MKI, heb nu nog analoog maar vind het beeld echt prachtig. Heb weleens digitaal bij anderen gezien op een niet B&O toestel en vond toen dat mijn avant met analoog beter en rustiger beeld weergaf.

Is er echt wezenlijk verschil als ik op de BV7 digitaal aansluit? En is de bediening dan excact hetzelfde met de Beo4 (geen andere menu's in beeld, etc.)

• 09-16-2008 3:49 PM In reply to

Het digitaal aansluiten is alleen van toepassing bij hd-bronnen. Anders is het gewoon scart, wat ik persoonlijk ook wel beter vind. Zowel bij beeldbuis als lcd.

En de bediening is niet exact hetzelfde. Het interne menu van de externe ontvanger bepaalt de bediening. De stb-controller in de Beovsion, doet niets anders dan de ir-commando's van de beo4 vertalen, in een commando wat de externe ontvanger wel begrijpt.

• 06-23-2009 5:39 PM In reply to

Hier, http://www.deltadigitaletv.nl/index2.php?pid=272, staan alle beschikbare decoders voor Delta digitale tv. Welke te nemen? Is het een kwestie van aansluiten via scart en draaien maar? Of moet ik in het bv7 menu een aantal aanpassingen doen?

Bij voorbaat dank!!!

Page 1 of 1 (7 items)