in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 08-17-2008 7:59 AM by dougie747. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-10-2008 6:09 AM

Reinigen printplaten BM 3500

Geachte mede forummers,

Een BM 3500 gekocht, echter met een enorm rokers verleden. Donker bruine poeder overal. Behuizing gereinigd. Maar wil ook graag de printplaten reinigen, daar deze bij het warm worden een diepe donkere geur verspreiden. Toestel is al uit elkaar.

Waarmee? Hoe? En wat vooral niet? 

Ook gezocht een live begeleider voor het opnieuw vast zetten van glas platen van BC 9500 en BG 3500 CD.

Of iets voor een Beofriends dag? Toch cruciaal voor het behoud van alle BS 3500/4500 en BC8000/8500/9000/9500! 

Alvast mijn dank.

• 08-10-2008 7:20 AM In reply to

Re: Reinigen printplaten BM 3500

Het vast zetten van de glasplaat van de beogram 3500 is vrij simpel.

Onder de beogram zie je aan de voorkant een kleine opening. Duw hier met een klein metaaltje (gebogen paperclip) in. Je kunt dan de glasplaat met rand naar links duwen.

Vervolgens kun je de glasplaat met rand eruit tillen.

Twee (of een) schroefjes die de printplaat vasthouden losdraaien en voorzichtig opschuiven totdat die vrij ligt.

De kunstof rand van de glasplaat kun je voorzichtig lostrekken.

Verwijder de foamresten met een sponsje en wat zeep.

Het weer vast zetten gaat het best met bizonkit. Houdt veel beter dan nieuwe tape.

Goed laten drogen. Daarna de printplaat weer erop schuiven. Schroefje weer erop en de complete plaat weer in de beogram schuiven. Klikt zich vanzelf weer vast.

Ik heb zelf 2 sets volledig nieuw gelijmd en was erg simpel. Zelfs ik kan het, ha ha....

• 08-17-2008 7:59 AM In reply to

Re: Reinigen printplaten BM 3500

Hallo Pentalex,

Bedankt voor uw antwoord.

Nog een vraag, betreffende de BM 3500, aan de deksel (het grijze deel) zit een aarde, in de bevestiging hiervan zit een veertje, hoe moet deze bevestigd worden?

Alvast mijn dank 

Page 1 of 1 (3 items)