in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 07-30-2008 2:08 AM by djjkroon. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-28-2008 4:59 AM

Beolab 2500 frontjes

Weet iemand of  de  Front metal cover 6039 ipv. de Front cloth 6036 op een Beolab 2500 past ? is wellicht een overweging en los van een wellicht mooier uiterlijk, ook een wat betere bescherming dan textiel tegen bv. [drukkende] kinderhandjes ?

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 07-28-2008 3:58 PM In reply to

Re: Beolab 2500 frontjes

Hoi Leon,

Het is mogelijk om de 2500's om te bouwen van doek naar aluminium.

Helaas komt er wat meer bij kijken dan alleen het doek te verwisselen.

Het doek zit op een frame, die namelijk ook verwisselt moet worden.

Ik heb het zelf een keer gedaan en geeft een mooi resultaat, maar het is niet goedkoop.

De hele actie loopt zomaar richting een paar honderd euro, ik dacht 300 of iets. Ik weet het niet meer.

Wellicht dat een dealer meer duidelijkheid over het kostenplaatje kan geven.

Beobuddy. 

• 07-28-2008 4:40 PM In reply to

Kinderhandjes?

Hoe hoog heb je de set hangen dan?

Daniël onze zoon is nu net 2 en heeft veel interesse in de deurtjes van de BS3200. De frontjes heeft hij nog niet ontdekt. Om enige bescherming te bieden hebben we een IKEA stoel voor de set geplaatst. 

Echter nu hij groter wordt kan hij staand over de rugleuning zwaaien naar de set. Prachtig om te zien. Maar soms hou ik mijn hart vast, als hij weer eens enthousiast bezig is. Heb hem nadrukkelijk duidelijk gemaakt alleen te mogen WIJZEN naar en zeker niet te DRUKKEN op het glas...

beologisch:

Weet iemand of  de  Front metal cover 6039 ipv. de Front cloth 6036 op een Beolab 2500 past ? is wellicht een overweging en los van een wellicht mooier uiterlijk, ook een wat betere bescherming dan textiel tegen bv. [drukkende] kinderhandjes ?

• 07-29-2008 2:43 AM In reply to

Dank voor de resons[es]

Dat wordt een best prijzig gebeuren dus.........

Tsja het is een vraagje op voorhand [ik ben {nog} niet in het bezit van een setje BL2500 wel van een Beocenter2500] en wil weten of er alternatieven zijn voor de stoffen doekjes, welke ik toch duidelijk minder mooi vind dan de alu versie en bovendien veronderstel ik beter bescherming biedt tegen mijn [klein]kinderhandjes [idd. mbv. stoeltjes,krukjes e.d. klimmen] better safe then sorry nietwaar ?

en ja wat kan je meer doen dan je zoon er op WIJZEN en het vooral benaDRUKKEN dat het niet mag...............:-)

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 07-29-2008 3:41 PM In reply to

Mijn idee is dat de stoffen doekjes beter werken op de langere termijn.

Het indrukken heeft nagenoeg geen consequenties. Of de kleine vingertjes moeten erg hard EN diep duwen.

De alu grils zullen graag willen indeuken. (Let maar eens op de BL7.1 speaker bij de dealer = zelfde materiaal). Dat wordt dan toch (weer) een kostbare onderneming.

• 07-30-2008 2:08 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

Hoi Leon,

Ik heb ook ooit (een paar jaar geleden) hetzelfde 'probleem'gehad.  Ik heb de BS2500 toen aan de muur gehangen op grote kinderen hoogte. Nu de kinderen net zo groot dreigen te worden als wij zelf moeten we ze maar vertrouwen. Wat betreft de luidsprekers ze hebben bij ons maar een paar keer op het doek van de BL8000's gedrukt, we hebben ze toen duidelijk gemaakt dat dat echt niet de bedoeling was van die dingen.

Al met al heeft het mogen baten en we vinden de BS hangend ook mooi.

Muzies, Hans Kroon
Page 1 of 1 (6 items)