in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-25-2008 4:39 PM by The Stig - ver. 1.7. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-23-2008 4:12 PM

    Fra HDMI til Component

    Hej med jer,

    Jeg har et BeoVision 7-32, der er ca 1½ år gammelt. Jeg har nu fået en HDTV set top box, men desværre har den kun  HDMI udgang. I første omgang har jeg købt en HDMI->DVI adapter, og bruger PC funktionen til at se HDTV. Men der er ikke alle TV funktionerne under PC, og jeg vil rigtig gerne slippe for den virkelig grimme remote der følger med den her UPC box. Jeg har betalt for en software update således, at jeg egentlig kan styre STB med min Beo 4 ved at forbinde et IR kabel. Jeg har det problem, at hvis jeg vælger PC som tilslutningsmulighed fungerer remote funktionen ikke, og vælger jeg DTV (STB) som tilslutning virker fjernbetjeningen via min Beo4 fint, men jeg har ikke noget billede. Jeg tror at DTV kun virker med component indgangen, og at PC disabler IR CONTROL OUT funktionen

    Det er brand ærgerligt. Butikken (en af de største konceptbutikker i Schweiz) har deværre en noget ringe service, og har trods 3 henvendelser stadig ikke svaret mig på, hvordan det kan løses, som de ellers lovede da jeg betalte ca 400kr for software updaten, hvor jeg sammen med teknikeren konstaterede, at der enten var billede uden IR Control funktion eller omvendt. Lyd kører jeg via phonekabel og der er ikke noget problem.

    Kender nogen af jer en løsning?

    Det jeg selv overvejer istedet er, at få konverteret HDMI til RGB Component, men det virker ikke lige til grundet HDCP kopi-teknologi begrænsning. Jeg har søgt på nettet efter et kabel med indbygget konvertering (da der ikke er meget plads i kabel--boxen) eller en box, men uden held.


    Jeg håber I kan hjælpe!

    Mvh Rasmus 

     

  • 04-25-2008 4:39 PM In reply to

    Re: Fra HDMI til Component

    Hej du skal gå ind i "tilslutninger" under AV4 (PC) skal du ændre HD: til ingen istedet for DVI-I og gemme det. nu har du mulighed for at vælge DVI-I under DTV...
Page 1 of 1 (2 items)