in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-30-2008 7:51 AM by nico vercammen. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-25-2008 6:57 AM

hoe bruikbaar is een beomedia

Hoe bruikbaar is een beomedia?

Voor het vertonen van foto's en het afspelen van netmusic of radio lijkt het me goed bruikbaar.

Maar hoe zit dat met het web gedeelte? is dit te doen en is tekst een beetje leesbaar?

Of is het een onderdeel dat in praktijk vrijwel niet wordt gebruikt 

• 03-25-2008 7:15 AM In reply to

Re: hoe bruikbaar is een beomedia

Beoik:

Hoe bruikbaar is een beomedia?

Voor het vertonen van foto's en het afspelen van netmusic of radio lijkt het me goed bruikbaar.

Maar hoe zit dat met het web gedeelte? is dit te doen en is tekst een beetje leesbaar?

Of is het een onderdeel dat in praktijk vrijwel niet wordt gebruikt 

Ik vind het een super apparaat , hoewel het nieuwtje er inmiddels ook wel vanaf is ......

In de praktijk gebruik ik het web niet vaak ...... het is ook meer bedoeld denk ik om uitzendingen terug te zien via uitzendinggemist.nl of via rtlgemist.nl .....soms lees ik  nog wel eens het nieuws vanuit mijn bed das ook best handig .

Wat ik het meest gebruik is de N-music functie , dit werkt eindeloos en tijdens het afspelen laat je de foto's voorbij komen ....

Natuurlijk zijn er meerdere computer systemen die dit kunnen ......voordeel van de BM is dat je de muis met je AB kunt bedienen en dat ik in elke link ruikte in het huis de BM onbeperkt kan bedienen .....

• 03-25-2008 11:44 AM In reply to

in mijn geval zou ik hem aan moeten sluiten via scart aan mijn beosystem 2 ( dit model heeft nog geen vga in) . Zouden de internet pagina's leesbaar zijn? ( scherm is een bv4-42)
  • 03-25-2008 4:53 PM In reply to

Beoik:
    in mijn geval zou ik hem aan moeten sluiten via scart aan mijn beosystem 2 ( dit model heeft nog geen vga in) . Zouden de internet pagina's leesbaar zijn? ( scherm is een bv4-42)

Ik zou het je niet durfen zeggen .......wat mij wel opvalt is dat de kwaliteit in het linksysteem beduidend minder is als rechtstreeks op de centrale tv ,(de uitgang is dan via de videokaart rechtstreeks een tulp kabel de BS-3 in ).

Maar het lijkt mij als de pagina's niet leesbaar zijn ( wat ik mij niet voor kan stellen )  dat de dealer hem prombleemloos terug neemt .

• 03-25-2008 5:00 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

HarleyD:

Beoik:

Ik zou het je niet durfen zeggen .......wat mij wel opvalt is dat de kwaliteit in het linksysteem beduidend minder is als rechtstreeks op de centrale tv ,(de uitgang is dan via de videokaart rechtstreeks een tulp kabel de BS-3 in ).

Maar het lijkt mij als de pagina's niet leesbaar zijn ( wat ik mij niet voor kan stellen )  dat de dealer hem prombleemloos terug neemt .

Een tulp aansluiting... da´s wel erg magertjes, vind je niet ?
    De BeoMedia heeft die niet ook een VGA-aansluiting die je op BS3 aan kunt sluiten ?
    Zou echt flink verschil kunnen uitmaken.

• 03-25-2008 5:25 PM In reply to

Ignace:
    HarleyD:

Beoik:

De BeoMedia heeft die niet ook een VGA-aansluiting die je op BS3 aan kunt sluiten ?

Deze tulp wordt alleen gebruikt als je overschakeld naar het link systeem ........ik wilde er alleen mee aangeven dat het beeld via de VGA aansluiting een stuk mooier is .

• 03-25-2008 5:38 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

HarleyD:
    Ignace:
    HarleyD:

Beoik:

Deze tulp wordt alleen gebruikt als je overschakeld naar het link systeem ........ik wilde er alleen mee aangeven dat het beeld via de VGA aansluiting een stuk mooier is .

Ah, ik snap ´m.

Eigenlijk is er in al die jaren weinig veranderd aan de
    manier waarop Link-kamers hun beeld krijgen,
    via RF- coax-analoog. Ik bedoel, mijn VX5500 doet feitelijk hetzelfde.
    Met het toenemen van de beeldkwaliteit
    van de videoproducten in the hoofd-ruimte moet er toch
    een keer iets anders komen, denk je niet ? 

• 03-25-2008 5:51 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Beoik:

Heb bij een kennis heb ik de pc op zijn 50inch plasma aangesloten.
    Totdat we een VGA-kabel hadden met geschikte lengte
    hebben we een S-video-kabel gebruikt, en die gaf een beduidend beter beeld
    dan de Video-kabel (enkele gele tulp) internetpagina´s goed leesbaar.

• 03-26-2008 5:18 PM In reply to

Ik heb ergens gelezen dat het scart en vga signaal vrijwel gelijk is, is dat zo.

Wat is eigenlijk het verschil in al die diverse ingangen in signaal kwaliteit. Dus tussen scart,s-video,vga , dit zijn toch allemaal analoge signalen?

• 03-26-2008 5:29 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Er zijn behoorlijke verschillen.

Het laagst van kwaliteit is Video / enkele gele tulp
    en loopt alles eigenlijk over 1 kabel.
    S-video bijv. heeft kleur over een kabel en
    helderheid met het zwart/wit beeld over een andere kabel.
    SCART

• 03-29-2008 7:02 AM In reply to

iemand een idee hoe je disk ruimte groter maakt ?
    USB diskje aansluiten gaat perfect, maar hoe laat je de software ook foto's en muziek zoeken op die schijf ?

• 03-30-2008 5:14 AM In reply to

Ik vermoed dat je de harddisk gewoon kan omruilen voor een grotere. Je zult de oude schijf eruit moeten halen en de data moeten kopiëren op een nieuwe schijf. Het is eigenlijk gewoon een pc met een beolink aansluiting
  • 03-30-2008 7:05 AM In reply to

Beoik:
    Ik vermoed dat je de harddisk gewoon kan omruilen voor een grotere. Je zult de oude schijf eruit moeten halen en de data moeten kopiëren op een nieuwe schijf. Het is eigenlijk gewoon een pc met een beolink aansluiting

Dit dacht ik ook van de HDR .....kreeg het toen niet voor elkaar ~!

• 03-30-2008 7:51 AM In reply to

Je kan wel zelf de disk veranderen en met een image alles terug zetten,
    maar dan vervalt de garantie enz.
    Het is vrij eenvoudig om een USB diskje aan te sluiten, maar ik veronderstel dat ergens een parameter moet verzet worden in een sript. De vraag is alleen maar waar ....

Page 1 of 1 (14 items)