in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-17-2008 6:13 AM by beologisch. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-16-2008 8:35 AM

Onderzoek: Nederland telt 66 miljoen afstandsbedieningen

Onderzoek: Nederland telt 66 miljoen afstandsbedieningen

Door Dimitri Reijerman, zondag 16 maart 2008 12:17, views: 2.200

Uit een onderzoek van TNS Nipo, uitgevoerd in opdracht van Philips, blijkt dat in de Nederlandse huiskamers ruim 66 miljoen afstandsbedieningen rondslingeren. Ook zou lang niet altijd de man de scepter zwaaien.

Volgens het onderzoek, waarbij bijna tweeduizend Europeanen werden ondervraagd, zou ruim 75 procent van alle Nederlandse huishoudens meer dan vier afstandsbedieningen in bezit hebben. Eenderde zou zelfs meer dan zes exemplaren in gebruik hebben om een arsenaal aan audio- en videoapparatuur te kunnen aansturen, zo meldt de Volkskrant.

De onderzoekers constateerden dat de afstandsbediening een machtsobject is. In Nederland reageren ongeveer 3,5 miljoen agressief als de remote wordt afgepakt of verstopt. Zij zetten de televisie uit of bedreigen zelfs de persoon die het bedieningsapparaatje in handen heeft. Verder blijkt dat in zuidelijke Europese landen vooral vrouwen de afstandsbediening hanteren; in Spanje zou 78 procent van de vrouwen de macht over de afstandsbediening naar zich toetrekken en in Frankrijk zou dit percentage op 66 procent liggen. De onderzoekers concluderen dat de gelijkheid in machtsverdeling tussen mannen en vrouwen in het noorden van Europa hoger lijkt te liggen.

Oude afstandsbediening http://life.tweakers.net/nieuws/52438/onderzoek-nederland-telt-66-miljoen-afstandsbedieningen.html
  • 03-16-2008 9:13 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Re: Onderzoek: Nederland telt 66 miljoen afstandsbedieningen

Super topic Smile

Informatief en vermakelijk.

Wat betreft man / vrouw met de "macht" over de afstandbediening;
    ik moest meteen aan mijn moeder denken, ze kijkt dan wel niet veel tv,
    maar de momenten dát ze kijkt, dan is ze absoluut degene met de macht over afstandbediening,
    Volgens mij heb ik mijn vader nog nooit zien zappen ! Smile 

De afstandbediening (met kabel) op de afbeeldingen doet me denken aan mijn vroege jeugd
    toen ik mijn eerste televisie (zwart/wit, grote zware knoppen, geen afst.bed.) op afstand wilde bedienen.
    De tv had dit uiteraard niet, en toen heb ik een kabel tussen de wandcontactdoos en de tv voorzien
    van een aan/uit schakelaar die ik bij het bed had geplaatst.
    Effect natuurlijk gering, daar ik alleen de tv aan / uit kon zetten "op afstand"
    Maar voor mij als jochie geweldig Smile 

• 03-16-2008 9:56 AM In reply to

• 03-17-2008 6:13 AM In reply to

Gelukkig heeft B&O alle functies in 1 ab ondergebracht en hoeven er bij ons thuis geen 3 tot ab's te liggen voor elk apparaat 1 ?!   Stick out tongue

de sony woman ab zou ik niet eens willen bezitten; een vrouw op ab ? nou neen, deze bedien ik toch veel liever met de "hand"   Embarrassed

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
Page 1 of 1 (4 items)