in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-16-2008 11:02 AM by frankmj. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-07-2008 6:29 PM

BV7-40 MK3 "taber" sin Video Stand Position

Hej,

Ind i mellem "taber" den sin video stand position, dvs. når der tændes for en video-kilde forbliver den i neutral position. Hvis jeg slukker strømmen for alle apparater incl. linkrums fjernsyn (MX4200) og link-højtaler (Beolab 2000) virker det igen for en periode. Er jeg den eneste der har dette problem? Kan i øvrigt heller ikke betjene HDR2 fra link-rum, hele systemet fryser og skal resettes! B&O har erkendt HDR2 fejlen og vil komme med en software rettelse på et tidspunkt...

/Frank

• 01-08-2008 5:39 AM In reply to

Re: BV7-40 MK3 "taber" sin Video Stand Position

Nej, jeg har godt nok også undret mig over at den bliver i neutral position når man tænder.

Hvad kan vi gøre ved det?

• 01-08-2008 5:45 AM In reply to

Har du prøvet at resette (tage strømmen) ? 

Har du også linkrums-apparater?

• 01-12-2008 12:15 PM In reply to

• cbl
    • Not Ranked
    • Joined on 04-18-2007
    • Posts 11
    • Founder

har samme problem med en ny mk3

har prøvet at nulstille helt men fejlen kommer igen efter et stykke tid

tv er koblet på 3 linkrum 

• 01-15-2008 11:25 AM In reply to

• Trucker
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-22-2007
    • Denmark
    • Posts 33
    • Founder

Hej,

jeg har samme problem med mit BV7 mrk 3. Endvidere oplever jeg engang i mellem at jeg ikke kan tænde for TVet, den røde standbylampe står og blinker, men hele systemet er lås. Den eneste løsning er at tage strømmen fra TVet i ca. 10 sec. og derefter tilslutte så kan jeg bruge TVet igen. Jeg har forleagt problemet for B&O forhandleren som meddeler at der en softwareopgradering på vej som vil løse problemmet samt op til 17 andre fejl.

Angry

mvh

trucker

• 01-15-2008 12:32 PM In reply to

Trucker:

Hej,

jeg har samme problem med mit BV7 mrk 3. Endvidere oplever jeg engang i mellem at jeg ikke kan tænde for TVet, den røde standbylampe står og blinker, men hele systemet er lås. Den eneste løsning er at tage strømmen fra TVet i ca. 10 sec. og derefter tilslutte så kan jeg bruge TVet igen. Jeg har forleagt problemet for B&O forhandleren som meddeler at der en softwareopgradering på vej som vil løse problemmet samt op til 17 andre fejl.

Angry

mvh

trucker

Ja, jeg har lige fået SW version 4.00a lagt i min i dag. Teknikeren sagde at det med at standen ikke går til foretruken video-position, ikke er en SW-fejl, men en kontakt i standen der er defekt. Så jeg får en ny stand snarest.

/Frank

• 01-16-2008 9:28 AM In reply to

• Trucker
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-22-2007
    • Denmark
    • Posts 33
    • Founder

hej frankmi

hvilke yderligere forbedringer har den nye SW opdatering medført i følge dine erfaringer?

Jeg tænker bl.a.: 1. om billedkvaliteten  i SD er blevet bedre

2. bliver uret på displayet fremme nå du trykker clock på BEo4/5

3. kan TVèt nu sende digital lyd til baghøjtalerne. Mit TV kan ikke med HDMI tilslutning til HD-DVD afspiller aut. tænde for baghøjtalerne nå jeg ser HD-DVD. Jeg skal trykke speaker 5 på remoten, men lyden i baghøjtalerne er dårlig og ikke digital.

mvh

Trucker

mit udstyr BV7 mrk 3, 4 beolab 6000, BL2. bl7-1

• 01-16-2008 9:51 AM In reply to

Trucker:

hej frankmi

hvilke yderligere forbedringer har den nye SW opdatering medført i følge dine erfaringer?

Jeg tænker bl.a.: 1. om billedkvaliteten  i SD er blevet bedre

2. bliver uret på displayet fremme nå du trykker clock på BEo4/5

3. kan TVèt nu sende digital lyd til baghøjtalerne. Mit TV kan ikke med HDMI tilslutning til HD-DVD afspiller aut. tænde for baghøjtalerne nå jeg ser HD-DVD. Jeg skal trykke speaker 5 på remoten, men lyden i baghøjtalerne er dårlig og ikke digital.

mvh

Trucker

mit udstyr BV7 mrk 3, 4 beolab 6000, BL2. bl7-1

Hej Trucker,

1. Ikke hvad jeg har bemærket, men mit analoge signal er ret ringe.

2. Nej - desværre. det burde være en option man selv kunne sætte til/fra.

3. Jeg har ikke tilsluttet noget udstyr vha. HDMI, men det virker med den 5.1 lyd jeg får fra DVD, DVB-T/S via coax-kabel.

Venlig hilsen

Frank

• 01-16-2008 10:41 AM In reply to

Der er faktisk en nyhed i SW version 4.00a:

I text-tv menuen er der kommet et nyt punkt: "STOR". Dvs. de har genindført den gamle LARGE-funktion, som giver dobbelt højde på den viste tekst. Den bliver mine forældre glade for, hvis de kan få den funktion på deres BV7-32 Mk1.

/Frank

• 01-16-2008 10:52 AM In reply to

Hvordan finder man ud af hvilken SW version man har?

Ang. problemet med standen, så har jeg lige fået skiftet min stand ud til en anden og det løste vist problemet.

Desuden kan jeg sige at den nye stand jeg fik var anderledes "indvendig" end den gamle. istedet for tilslutning vha. kabel,

så var det kontaktplader. Teknikeren sagde at der udover det ikke var noget anderledes. Altså fuldstændig som den "gamle" stand.

Til dem med TDC TV og en KISS KMM-3000 boks, så kan jeg sige at jeg også fik en STB update og det virker perfekt.

Tak til B & O Nørrevoldgade, København.

• 01-16-2008 11:02 AM In reply to

MichaelF:

Hvordan finder man ud af hvilken SW version man har?

Ang. problemet med standen, så har jeg lige fået skiftet min stand ud til en anden og det løste vist problemet.

Desuden kan jeg sige at den nye stand jeg fik var anderledes "indvendig" end den gamle. istedet for tilslutning vha. kabel,

så var det kontaktplader. Teknikeren sagde at der udover det ikke var noget anderledes. Altså fuldstændig som den "gamle" stand.

Til dem med TDC TV og en KISS KMM-3000 boks, så kan jeg sige at jeg også fik en STB update og det virker perfekt.

Tak til B & O Nørrevoldgade, København.

Tænd for en Video-kilde, tryk:

MENU -> 0 0 GO -> Monitor -> Monitor Information -> AP SW (= din version, formentlig 03.50a) -> EXIT

MEN PAS PÅ, DU KAN GØRE MERE SKADE END GAVN!!!

/Frank

Page 1 of 1 (11 items)