in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 04-21-2008 3:55 PM by dunkalot. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-14-2007 6:20 AM

Leeftijdverwachting Avant

Hoe lang gaat een Avant tv ongeveer mee?

Ik heb gelezen dat de tijden dat een Avant gebruikt werd in het service menu te vinden zijn. Zijn er ergens referentiewaarden hiervoor?

Ik bedoel, wat is weinig gebruikt, wat is veel en wat is te veel?

Ik heb gehoord dat een Avant beeldbuis maar een bepaalde beperkte tijd meegaat. Dus dat die na een bepaald aantal branduren de geest geeft. Is dat waar?

Die ik heb is:

Standbye: bijna 3000 dagen
    Audio: bijna niet
    Video:  bijna 1000 dagen
    On/Off x 10:  meer dan 1000

Als ik me goed herinner kom je in het service menu:

Menu / Set up / Picture /  Dan kun je picture kiezen en service counters. (ongeveer zoiets) Er wordt gewaarschuwd niets te veranderen in dit service menu!!

• 12-14-2007 10:59 AM In reply to

Re: Leeftijdverwachting Avant

musicsound:

Ik heb gelezen dat de tijden dat een Avant gebruikt werd in het service menu te vinden zijn. Zijn er ergens referentiewaarden hiervoor?

Ik heb gehoord dat een Avant beeldbuis maar een bepaalde beperkte tijd meegaat. Dus dat die na een bepaald aantal branduren de geest geeft. Is dat waar?

Die ik heb is:

Menu / Set up / Picture /  Dan kun je picture kiezen en service counters. (ongeveer zoiets) Er wordt gewaarschuwd niets te veranderen in dit service menu!!

Meestal stoppen ze er na 3005 dagen mee .......Big Smile

• 12-16-2007 3:40 PM In reply to

LOL

En daarom heb ik er altijd minstens 1 reserve staan ;-)

No better life than a Secondlife

• 12-17-2007 2:25 PM In reply to

musicsound:

Die ik heb is:

Net als elke andere t.v van een ander merk

• 12-17-2007 2:57 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Hoe zit het met de "ploffende" beeldbuizen van Avant,
    (in verhouding veel kortere levensduur) 
    was dat een bepaald type / versie van Avant ?

Zo ja, dan zouden we daar rekening mee kunnen houden bij het geven van advies
    wanneer iemand Avant wil kopen.

• 12-17-2007 4:37 PM In reply to

hebben sony,philips etc etc daar dan geen last van!?  dat kan je toch nooit van te voren zeggen lijkt mij.

• 12-17-2007 4:58 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Zeker, maar hier ging het om vrij jonge toestellen,

en er waren bepaalde regelingen voor vervangen beeldbuis.

• 12-17-2007 7:00 PM In reply to

Oh ja: ik denk dat dit het grootste drama is geweest voor B&O want las je een tv koopt voor 4500 euro (pakweg) die na een paar jaar gewoon zwaar overleden is, dan ben je toch niet blij...idd was er een goede coulanceregeling maar toch....het zal ze een beste duit gekocht hebben (of schade verhaalt op onze NV Gloeilampen ?).
    Anyway: het is een bekend verhaal, zat over te vinden op internet, 'geplaagde' merken: B&O, Philips, JVC (alleen breedbeeld dus).
    Sony eerder het tegendeel, vooral de 4:3 buizen kunnen lang mee....
    Het gedonder begon bij de eerste Avant T8111 en komt ook voor bij de T8300, globaal volgens mij de bouwjaren 94 - 99 (ik neem aan dat ze ergens daarna toch wel de 'fout' hebben verholpen.
    en dan nu het leuke deel: het is russisch roulette: het kan altijd maar ook nooit gebeuren dat de buis aftaait, dit is volgens mij de hoofdreden waarom vooral de oudere Avants relatief goedkoop zijn.
    Als ze wel goed zijn nl is (zelfs de oude) een prima tv, ook deze buizen geven prima beeld, vooral de 50Hz is erg scherp en strak.
    Als hij stuk gaat (de bekende verkleuring/waas/streepjes) ben je klaar want vervangen is met de prijzen die B&O rekent voor een buis niet lonend (en ik heb tnt geen vervangende buis gevonden, ben nog op zoek....).
    De types na de 8300 hebben er geen last meer van bij mijn weten (RF en BV3 in ieder geval niet).
    Tellerstanden etc zeggen dus helemaal niks.....heb je er 1 en ben je tevreden: gewoon fijn gebruiken en braaf iedere avond een gebedje doen dat het niet zal gebeuren :)
  • 12-18-2007 10:11 AM In reply to

HarleyD:
    musicsound:

Die ik heb is:

Meestal stoppen ze er na 3005 dagen mee .......Big Smile

Dit is een grapje neem ik aan? Maar ruim 3000 dagen zal wel goed kunnen? Of is die van mij al richting het einde aan het gaan?

Is er geen referentie mogelijk wat veel en wat weining is?

• 04-20-2008 1:06 PM In reply to

Hallo...   17:26 GMT ... Ben nieuw op het forum... dus wat onwennig....

Wat de service counters betreft..., ik zie het niet....

Heb zelf een Avant 32" DVD 1993..., uitgeleverd zomer 1994 (wgns privé omst) >>

Wél.., na drie en een half jaar knalde mijn beeldbuis eruit (+ daardoor het 'chassis' )..., wat dat ook moge zijn...

Gebruik... gemiddeld +/- drie uur per dag.... ! Had niet mogen gebeuren zei de TD van mijn dealer... (verder keurig afgehandeld door mijn B&O dealer...)

Mijn MX7000 ging 12+ jaar mee (??) en bleef uitstekend...!

Wellicht óók anderen met een prématuur beeldbuisdefect ?

Groet !

Anthony.

PS > las later dat iemand een Avant kocht voor € 4500..., zou graag zijn dealer weten... Die van mij was in 1993 al ruim € 8000 ?? Mag je toch verwachten dat de beeldbuis langer meegaat dan zo'n 3,5 jaar ?

B&O: Don't let the limitations of others limit you
  • 04-20-2008 2:00 PM In reply to

E8000 euro???    ik dacht dat de laatste versie 7695,00 euries kosten,maar misschien heb ik het mis.
  • 04-21-2008 1:54 AM In reply to

Een Avant DVD uit 1993 lijkt me toch al een collector's item: volgens deze site is de eerste avant vhs in 1995 geleverd (voor dacht ik iets van rond de 10.0000 Nederlandsche Florijnen = pakweg 4.500 euro)

En de DVD versie in 2001+

Terug naar topic: het blijft lastig om preciese getallen over bouwjaren en percentages van die probleembuizen boven water te krijgen maar door een consumenten-programma (tros-radar bij mijn weten) is door oproepen gebleken dat verreweg de grootste uitval bij Philips zit in produktiejaren 1998-2001 dus als je Avant hier binnen valt is de kans vermoedelijk een stuk groter dan de oudere/nieuwere types.

Als je ziet wat er ''defect'' te koop is (MP enz) lijkt dat wel te kloppen:er staan vaak deze jaartallen bij.

Maar tellerstanden zeggen dus niks over een evt sneuvelen van een beeldbuis, kritisch kijken naar je beeld wel....

• 04-21-2008 3:55 PM In reply to

My BAD Gentlemen !  Smile Embarrassed Smile !!

Moet natuurlijk zijn... 2003 'n 2004 ..., oorzaak  Beer  waarschijnlijk...  Devil Feyenoord geen kampioen en zo... Prijs klopt wel.., met PIP en STB modules..., én een nieuwe Beocom 6000 (die natuurlijk níet het DTMF-Kabel signaal herkent bleek later...

Anywho... Apologies...

Have Fun !

Anthony. Drinks 

B&O: Don't let the limitations of others limit you
Page 1 of 1 (13 items)