in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-11-2007 7:25 AM by HarleyD. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-08-2007 3:20 PM

    Avant RF 100hz vs 50hz

    Hoi,

    Ik heb sinds 2 weken een 'nieuwe' avant RF 28" VCR. Op dit moment staat de nieuwe 100hz tv naast de oude 50hz avant. Hierbij valt het op dat het beeld van de RF inderdaad trillingsvrij is en oerscherp. Toch doet het beeld vaak onnatuurlijk aan. Het beste kan ik dit effect omschrijven als het soap effect. Buiten scenes lijken soms net alsof ze in de studio zijn opgenomen... Heeft iemand soortgelijke ervaringen met een 100hz CRT beovison? Is er wat betreft dit fenomeen ook nog wat bij te regelen in het service menu?

    René.

  • 12-09-2007 5:52 PM In reply to

    Re: Avant RF 100hz vs 50hz

    Bedankt Eduard. Het is echt even wennen en ik ben er nog niet uit of ik dit wel mooi blijf vinden. Ik hoop dat er nog tips binnenkomen om iets in de service instellingen te wijzigen.
  • 12-10-2007 7:18 AM In reply to

    Re: Avant RF 100hz vs 50hz

    Hoi Rene,

    Ben sinds een aantal maanden over van een "bolle" avant naar een real flat BV3 en kan deze naast elkaar zien [inmiddels is de avant naar de slaapkamer van de dochter verhuisd] ook wij moesten even wennen aan het RF beeld, doordat de scherpte en rust in het beeld een ander effect aan onze ogen gaf [onze ogen zijn  tenslotte gewend aan de oude niet zo strakke TV-beeldkwaliteit] wij willen echter nooit meer terug naar de "oude" beeldkwalitiet.

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 12-11-2007 7:25 AM In reply to

    Re: Avant RF 100hz vs 50hz

    Beogek:

    Hoi,

    Ik heb sinds 2 weken een 'nieuwe' avant RF 28" VCR. Op dit moment staat de nieuwe 100hz tv naast de oude 50hz avant. Hierbij valt het op dat het beeld van de RF inderdaad trillingsvrij is en oerscherp. Toch doet het beeld vaak onnatuurlijk aan. Het beste kan ik dit effect omschrijven als het soap effect. Buiten scenes lijken soms net alsof ze in de studio zijn opgenomen... Heeft iemand soortgelijke ervaringen met een 100hz CRT beovison? Is er wat betreft dit fenomeen ook nog wat bij te regelen in het service menu?

    René.

    Zo zie je maar hoe mensen verschillen .......ik vond de Avant RF meteen al een mega verbetering !

Page 1 of 1 (5 items)