in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-11-2008 5:11 PM by ridmaur. 14 replies.
Page 1 of 1 (15 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-01-2007 6:26 AM

    DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Ik heb mijn AppleTV via een HDMI-DVI kabel (en separate audio kabel) aangesloten op mijn Beovision 6-22. Afgezien van het gepruts om die kabel aan te sluiten (er is maar heel weinig ruimte om het DVI uiteinde van de kabel op de DVI ingang van de Beovision 6-22 aan te sluiten; zelfs zo weinig dat ik aan de zijkant iets van de kabel moet afhalen; anders past ie niet) heb ik het probleem dat af en toe en heel kort het DVI signaal wegvalt. Ik krijg dan zwart beeld met in blauw 'No DVI...". Dit is uiterst irritant; ik heb een tweede kabel geprobeerd, omdat ik dacht dat het aan de kabel lag, maar die geeft hetzelfde probleem.

    Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou ziijn. Verder is het overigens een prachtig beeld vanaf de Apple TV, en met alle hacks die voor handen zijn voor de Apple TV is dit een volwaardig mediacenter.

     

    groet,

    Rob 

  • 12-01-2007 1:43 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Ik zou even contact opnemen met je dealer aangezien het kan zijn dat de Beovision een softwarematig probleem heeft waardoor de herkenning van de dvi poort weg valt. Je zou ook eens kunnen proberen om tijdens het tv kijken de plug in de tv wat te bewegen om tekijken of het probleem toch niet daar ligt... Succes ermee

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 12-01-2007 10:06 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Hoe is de resolutie instelling ?

    De BeoVision ondersteunt 3 formaten:

     480 x 640
     800 x 600
    1280 x 720 (aanbevolen)

  • 12-02-2007 6:31 PM In reply to

    Re: DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Hoe kan ik die resolutie instellen op de Beovision?
  • 12-25-2007 9:26 AM In reply to

    Re: DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Goed ik heb hier nog geen antwoord op gekregen, maar ik neem aan dat met resolutie instellen wordt bedoeld de keuze van Format (1, 2 of 3)?

    Zo niet dan zou ik graag willen weten wat te doen om de juiste resolutie in te stellen. Ik heb van alles geprobeerd maar ik blijf die melding in beeld zien flitsen dat er geen DVI signaal is.

    Als iemand nog tips heeft hou ik me aanbevolen. Anders wordt het bij de dealer langsgaan.

    Kan ie wellicht gelijk mijn STB upgraden zodat ik de Apple TV via de Beo4 kan aansturen?

    groet

    Rob 

  • 12-27-2007 3:07 AM In reply to

    Re: DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Blijft de vraag open: hoe dan wel?
  • 12-29-2007 1:37 AM In reply to

    Re: DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Heb je je Apple ingesteld op een HD-resolutie, en is je Bv6 wel HD-ready?
  • 12-29-2007 7:55 AM In reply to

    Re: DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Apple TV staat ingesteld op 720p (HD) en geeft perfect beeld af op de Beovision 6-22. Dus ie is wel degelijk in staat Apple TV signaal af te spelen. Volgens mij is trouwens noch de Apple TV als de Beovision 6-22 echt HD maar dat is een andere discussie.

    Kortom ik heb 99% van de tijd perfect beeld, alleen af en toe komt er een seconde de melding in beeld 'no dvi...'. Alsof het signaal wegvalt of de Beovision 6-22 het niet kan behappen of.... Ligt niet aan de kabel; heb al drie varianten gebruikt.

    Ik weet trouwens nog steeds niet of en hoe je nu de resolutie van de Beovision 6-22 kan veranderen. Of kan dat gewoon niet en pakt ie gewoon automatisch de resolutie van het ingangssignaal op de DVI poort? 

    groet,

    Rob

     

  • 03-30-2008 8:28 AM In reply to

    Re: DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Ik heb nog steeds dit probleem; het soms wegvallen van het DVI signaal. Ik denk erover om mijn dealer te vragen een software upgrade te doen; wellicht dat dat helpt. Ik zou nog steeds graag willen weten of en hoe je de resolutie van de BV6-22 in kan stellen.

    Daarnaast heb ik gelezen in andere draadjes dat de Beo4 nu op goede wijze de Apple Remote kan simuleren; dus ook snel scrollen. Werkt dit ook voor de BV6-22? Is daar ook een software upgrade voor nodig?

     

    groet

    Rob 

  • 09-10-2008 6:18 AM In reply to

    Re: DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Ik blaas ten einde raad maar weer eens nieuw leven in dit 'draadje'. Heb een sw upgrade laten uitvoeren door de dealer (wat een drama was, ze hadden me nooit een pin-code verstrekt en moesten deze eerst aanvragen en de eerste aanvraag was een foute (master) pin-code) maar na een aantal maanden is de laatste software (volgens de dealer) op de BV 6-22 geinstalleerd. Niettemin blijf ik het probleem houden dat heel 'intermittent'  het signaal van mijn Apple TV wegvalt. En zoals je kan voorstellen is dat bijzonder irritant. Ik heb vandaag nog een hele dure HDMI kabel aangeschaft maar ook dat lost het probleem niet op. Heeft iemand nog suggesties hoe ik dit probleem te lijf kan gaan. Is er echthelemaal niets in te stellen op de Beovision 6-22 qua DVI ingang? Ook niet in het Service menu?
  • 09-10-2008 9:07 AM In reply to

    Re: DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Ik sta nog steeds sceptisch tegenover veel dat van appel komt [zie nu ook weer de I-phoon G3] maar omdat het een cominatie is van de software van apple TV en software van B&O TV, lijkt het mij voor de hand liggen 1 van beiden uit te sluiten van failure [bv.een ander apparaat met andere software via de DVI op de BV6 laten draaien? indien het zich dan niet meer voordoet is het geen B&O probleem] heeft de dealer welke de software ge-upgrade heeft geen idee [geen ervaring] welke oplossing er mogelijk is ? deze zou trouwens op de overig gestelde vragen wel het antwoord moeten weten.
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 09-11-2008 5:54 AM In reply to

    Re: DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Ik ken een vergelijkbaar probleem met het beeld vanaf een notebook met Windows Vista erop op een beamer. Het probleem is dat de kabel vrij lang is en dat Windows Vista af en toe communiceerd met de beamer over de VGA/DVI kabel. Dit probleem is toen opgelost door in Windows een register aanpsssing te maken, dit zette de detectie uit. Wellicht is er ook zo iets mogelijk op de Apple?
  • 09-11-2008 2:20 PM In reply to

    Re: DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Ik lees dat je alleen een kabel hebt vervangen, en de dealer een upgrade hebt laten uitvoeren. Maar heb je zelf al iets gedaan om het probleem te isoleren.

     - Stel de de resolutie van je AppleTV in op 576p. Komt het haperen dan ook nog voor. Zo niet, dan is het probleem HD-gerelateerd.

    - Werkt de AppleTV wel op een ander scherm?

    - Leen een BR-speler van iemand, stel hem in op 720p en sluit hem aan op je BV6. Werkt dat wel goed?

     

  • 09-11-2008 5:11 PM In reply to

    Re: DVI probleem tussen Apple TV en Beovision 6-22

    Goede suggesties. De eerste heb ik uitgeprobeerd; welliswaar niet op 576p maar op 480p. De Apple TV kent (op basis van de aansluiting en mogelijkheden van de BV 6-22) twee resoluties: 480p en 720p. De 480p resolutie geeft geen problemen maar dan heb ik een postzegel formaat beeld op mijn BV 6-22, dus dat is geen optie.

    Ik zal kijken of ik een ander scherm aan de Apple TV kan hangen.

    Waar ik echter naar op zoek ben is of er op een of andere wijze niet iets te configureren is aan de DVI ingang kant van de BV 6-22.

     

Page 1 of 1 (15 items)