in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-27-2007 9:32 AM by beologisch. 16 replies.
Page 1 of 1 (17 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-23-2007 4:04 AM

    beomaster7000 en avant

    sinds een dag of twee (zo begint een bekende song ook...:-) staan de penta's en labs te "knetteren/tikken" zodra ik de beomaster inschakel, na een paar minuten verdwijnt dit geluid echter [gelukkig] weer ; heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?

    2e vraag: ik wil mijn beomaster7000, waaraan alle speakers aangesloten zijn, "hangen" aan mijn avant [1999] welke converter is hiervoor het meest geschikt ? ml kabel en mcl kabel heb ik nog wel ergens liggen.

    alvast bedankt voor elke info.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-23-2007 9:27 AM In reply to

    Re: beomaster7000 en avant

    Wat betreft de 2e vraag:

    Ikzelf heb een 1614 beolink converter tussen de 7000 en de avant (gehad).

    Voor de 7000 is er een service software die het mogelijk maakt om bijvoorbeeld een beolink 7000 te blijven gebruiken.

    Normaliter zet je  in deze configuratie de avant in optie 2 en de master in optie 0. Hierdoor schakel je ir -funktie uit van de master.

    Maar door de software herkent de master de link 7000 en geef dan toch de status door.

  • 04-23-2007 10:39 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: beomaster7000 en avant

    beologisch:

    sinds een dag of twee (zo begint een bekende song ook...:-) staan de penta's en labs te "knetteren/tikken" zodra ik de beomaster inschakel, na een paar minuten verdwijnt dit geluid echter [gelukkig] weer ; heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?

    2e vraag: ik wil mijn beomaster7000, waaraan alle speakers aangesloten zijn, "hangen" aan mijn avant [1999] welke converter is hiervoor het meest geschikt ? ml kabel en mcl kabel heb ik nog wel ergens liggen.

    alvast bedankt voor elke info.

     

    Hallo Leon,

    Een 1611 converter is (o.a.) geschikt hiervoor.

    AUX-kabel tussen BM7000 en converter,

    ML-kabel van converter naar Avant.

    Beide systemen in Optie 1  

  • 04-23-2007 11:27 AM In reply to

    Re: beomaster7000 en avant

    In geval dat de penta's aan de avant hangen zal de avant toch in optie 2 moeten en de master in 0. 

    Als beide in optie 1 staan, zal bij gebruik van radio, cd etc de penta's geen signaal krijgen.

    Als beide in optie 1 staan, dan moeten de penta's aan de master. Bij de tv zullen dan alleen de tv speakers werken, tenzij er gebruik gemaakt wordt van de AV instructie.

  • 04-23-2007 2:26 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: beomaster7000 en avant

    Beobuddy:

    In geval dat de penta's aan de avant hangen zal de avant toch in optie 2 moeten en de master in 0. 

    Als beide in optie 1 staan, zal bij gebruik van radio, cd etc de penta's geen signaal krijgen.

    Als beide in optie 1 staan, dan moeten de penta's aan de master. Bij de tv zullen dan alleen de tv speakers werken, tenzij er gebruik gemaakt wordt van de AV instructie.

     

    Hij schreef dat alle speakers aan de BM7000 hangen,

    de Config Guide geeft voor beide systemen Optie 1 aan.

     

  • 04-23-2007 2:36 PM In reply to

    Re: beomaster7000 en avant

    Je hebt helemaal gelijk!

    Ik heb er te snel overheen gelezen en het "hangen" te snel als penta's met avant gezien.

    Misschien omdat dit een situatie is die best wel vaak voorkomt, waarschijnlijk zelfs het meeste.

     

  • 04-24-2007 4:20 AM In reply to

    Re: beomaster7000 en avant

    bedankt voor de info, moet ik hieruit concluderen dat zowel de 1611 als de 1614 geschikt is? wat is het verschil tussen deze beide? verlies ik bij gebruikt van de 1614 de display functie op mijn BL7000 en bij de 1611 niet of is de genoemde software-update van de BM7000 in beide gevallen nodig? of [hopelijk] wellicht een kwestie van instellen BM en Avant?
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-24-2007 4:44 AM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi
  • 04-24-2007 3:37 PM In reply to

    Re: beomaster7000 en avant

    De software update is special voor de BM7000 wanneer deze in de master/slave opzet wordt gebruikt.

    De BM7000 zou in dergelijke gebruik in optie 0 komen te staan en dat zorgt ervoor dat de ir-funktie van de BM wordt uitgeschakeld.

    In dat geval zou je dus ook de informatie op de Beolink 7000 verliezen. Met de service software kan de BM in optie 0 worden gezet, maar blijft er informatie zichtbaar op de beolink.

    Let wel, de informatie heeft alleen betrekking op audio bronnen, dus track, station en volume. Bij gebruik van de tv zal "TV" zichtbaar zijn en geen kanaalnummer.

    De keuze van module zal geen verschil maken omdat het alleen voor de BM is.

  • 04-24-2007 3:48 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: beomaster7000 en avant

    Beobuddy:

    De software update is special voor de BM7000 wanneer deze in de master/slave opzet wordt gebruikt.

    De BM7000 zou in dergelijke gebruik in optie 0 komen te staan en dat zorgt ervoor dat de ir-funktie van de BM wordt uitgeschakeld.

    In dat geval zou je dus ook de informatie op de Beolink 7000 verliezen. Met de service software kan de BM in optie 0 worden gezet, maar blijft er informatie zichtbaar op de beolink.

    Let wel, de informatie heeft alleen betrekking op audio bronnen, dus track, station en volume. Bij gebruik van de tv zal "TV" zichtbaar zijn en geen kanaalnummer.

    De keuze van module zal geen verschil maken omdat het alleen voor de BM is.

     

    Is die software update alleen voor de BM7000 of ook voor de BM6500 ?

     

     

  • 04-25-2007 7:49 AM In reply to

    Re: beomaster7000 en avant

    De software is voor de BM7000 geschreven.

    Dit kwam omdat op het moment dat de Avant uitkwam (1995), de BM 7000 werd verkocht.

    Dus toen waren er mensen die al in het bezit waren van een 7000 en na aanschaf van een Avant, die over een-weg communicatie beschikt, de funktionaliteit van 2 weg kwijtraakte.

    Daar is toen de service software voor geschreven.

    Ik verwacht, en dat is eigenlijk meer een gedachte, dat de service-software ook zal werken in een 6500.

    De upc printen van een 6500 en een 7000 zijn namelijk uitwisselbaar.

    Ik heb namelijk iemand gekend die bij een dealer een 7000 gekocht dacht  te hebben, waar naar later bleek dat er een 6500 print in bleek te zitten.

    Daar kwamen we bij toeval achter omdat degene vroeg of ik wilde kijken of er een RDS module inzat en dat hij dan ook een beolink 7000RDS wilde aanschaffen.  Ik heb toen een 7000 en een 6500 print naast elkaar gehad en deze waren qua aansluitingen identiek.

    Dus ik denk dat het werkt.

  • 04-25-2007 6:59 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: beomaster7000 en avant

    Beobuddy:

    De software is voor de BM7000 geschreven.

    Dit kwam omdat op het moment dat de Avant uitkwam (1995), de BM 7000 werd verkocht.

    Dus toen waren er mensen die al in het bezit waren van een 7000 en na aanschaf van een Avant, die over een-weg communicatie beschikt, de funktionaliteit van 2 weg kwijtraakte.

    Daar is toen de service software voor geschreven.

    Ik verwacht, en dat is eigenlijk meer een gedachte, dat de service-software ook zal werken in een 6500.

    De upc printen van een 6500 en een 7000 zijn namelijk uitwisselbaar.

    Ik heb namelijk iemand gekend die bij een dealer een 7000 gekocht dacht  te hebben, waar naar later bleek dat er een 6500 print in bleek te zitten.

    Daar kwamen we bij toeval achter omdat degene vroeg of ik wilde kijken of er een RDS module inzat en dat hij dan ook een beolink 7000RDS wilde aanschaffen.  Ik heb toen een 7000 en een 6500 print naast elkaar gehad en deze waren qua aansluitingen identiek.

    Dus ik denk dat het werkt.


    Smile 

     Super info !

    Graag zou ik Beomaster 6500 en Avant samen willen gebruiken

    met de Beolabs aan de Avant, maar dan zou de 2-weg niet meer werken (Optie 0)

    Dan zou de service-upgrade perfect zijn.  

    Wanneer mogelijk ook de RDS functie van Beolink 7000  Smile 

     

    SW list b

     

  • 04-26-2007 2:50 AM In reply to

    Re: beomaster7000 en avant

    bedankt voor alle info, zo wordt ik een heel stuk wijzer [en Ignace dus ook] ben inmiddels in het bezit gekomen van een converter 1614 incluis powerlinkkabel/masterlinkkabel en auxkabel, ga vanavond een poging tot aansluiten wagen.Moet ik uit het gehele verhaal begrijpen dat mijn master naar de dealer moet voor een SW update? en is deze zomaar [nog] leverbaar? mijn voorkeur gaat er uiteraard naar uit de twee-weg te behouden, al is het maar voor de display op de beolink7000 [staat die er een beetje nutteloos bij op de sideboard]

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-26-2007 9:36 AM In reply to

    Re: beomaster7000 en avant

    Of de software er nog is dat weet ik niet. Er is een kans dat deze er nog is.

    Als ik uitga van de lijst hierboven die gedateerd is op 10 april, dan zou het kunnen. Als íe niet leverbaar zou zijn had hij waarscghijnlijk niet in de lijst gestaan.

    Maar let wel, de gebruikte ic's zijn gedateerd. Deze worden vandaag de dag nauwelijks nog gebruikt en de kans dat de voorraad met dergelijke ic's op raakt, wordt kleiner.

    Het is overigens een wat groter ic die zich dacht ik in een ic-voetje zit (weet het niet zeker).

    In dat geval is het prima zelf te doen als je een beetje handig bent. Maar ja, wel op eigen risico. Je moet toch echt wel oppassen voor statische elektriciteit.

  • 04-26-2007 1:04 PM In reply to

    Re: beomaster7000 en avant

    heb zojuist de converter 1614 met powerlink en aux kabel aan de master7000 en de ML kabel aan de avant "gehangen" de complete set overgenoemen van iemand met een avant aan een beocenter 2300, dus gewoon een kwestie van kabels inpluggen zou je zeggen.

    de audio en video in optie 1 gezet en a/v testen....................tsja dat lukt dus niet met een BL1000 of BL5000 of Beo4,maar het lukt wel met mijn BL7000, maar die moet ik nu dus constant gebruiken voor het switchen en das niet handig, bovendien blijft het geluid niet altijd even stabiel [gaat naar verloop van tijd luider en minder luid] het geluid van de set-up incluis avant behoeft een hogere geluids sterkte van zonder?! vreemd genoeg heb ik wel signaal op de BL7000 qua audio en TV in display bij gebruik TV, de master is een type met SW 1.0

    wat heb ik wellicht niet correct uitgevoerd ? nog als additionele info : ik heb een mcl link aan de master naar de slaapkamer[beovoxen] indien relevant, hoop dat iemand ervaring hier mee heeft.

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-26-2007 2:47 PM In reply to

    Re: beomaster7000 en avant

    Hoi  Leon,

    Heb je de penta's aan de BM gelaten?

    Ik denk dat het slim is om van voren af aan te beginnen.

    Zoals Ed altijd zegt: eerste alle stekkers eruit.

    Dan de Beolinkmodule op de 230, gevolgd door de BM en de Avant.

    Opnieuw eerst even picture store 1 store en sound store 1 store intoetsen.

    Dan de FM toets op  BM indrukken. Dit schijnt (lees ik ook overal, maar nooit problemen mee gehad verder) voor een goede AV opzet nodig te zijn.

    Als je dan TV kiest, "springt" de Avant aan. Als je nu middels de BL1000 eerst AV intoetst gevolgd door, zeg radio, moet de radio over de speakers van de avant te horen zijn.

    Als je radio kiest en dan AV gevolgd door TV, moet het TV geluid over de penta's te horen zijn.

    Dat je de info ziet bij de BL7000 klopt omdat beide in optie 1 staan.

    Dat je de MCL nog aangesloten hebt kan als resultaat hebben da,t bij overgang van cd naar tv, de cdspeler niet stopt.

    Als je de MCL loshaalt en het stekkerverhaal (230V) opnieuw doet. Zal de cdspeler wel stoppen.

    Dit heeft alles te maken met het feit dat de BM7000 niet weet of er in een linkruimte naar een cd wordt geluisterd.

    Heb je eigenlijk een dolby surround kaart in de avant zitten?

    Ook de optie 2 voor de avant en de optie 0 voor de BM7000 kun je allicht even proberen.

    Dan zal bij het starten van een cd de avant het geluid weergeven. Daarmee krijg je in ieder geval het idee of de beolinkmodule goed werkt.

    Die module heeft als hoogste software versie 1.0 (zie tabel). Deze he ikzelf ook en daar kan het dus niet aan liggen.

  • 04-27-2007 9:32 AM In reply to

    Re: beomaster7000 en avant

    Bedankt voor de respons; Ik heb alles gelaten zoals het was, alle speakers [penta/beolabs] aan de master en de avant aan de 1614 met de master ook weer aan de 1614.Er zit [nog] geen dolby surround module in de avant dus het is uitsluitend bedoeld als meer geluid....:-) a.s. weekend is gelukkig een lang weekend dus neem ik uitgebreid de tijd jouw verhaal te testen, nogmaals dank en allen een royal weekend !
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
Page 1 of 1 (17 items)