Kan bara säga att bilden behöver "spelas in" innan den riktigt djupa svärtan och färgerna återges korrekt..!
Ca 70 timmar minst innan man kan börja betygsätta denna High End skapelse!
Tog tex med mig några utav mina referens DVD:s ( Matrix Reloded kap: 14, Panasonics egna referens demo skiva med 10 Mbts/s) till en kompis med sin nya Pioneer LX508D och ja Pion har bättre tryck i den upplevda kontrasten, men svärtan är faktiskt trot eller ej ganska likvärdig.. Det jag gillar med min BV7:a är just lungnet och mjukheten den lyckas bevara i rörelser trots grymt hög detaljrikedom... Färgerna är också referens på LCD tv:s idag! Pion känns mer hård om man ställer ner brusfiltret till en normal nivå vill säga.. Färgerna är mkt bra på Pion, men jag föredrar B&o:s bild i sin helhet skulle jag säga.. Mkt beror nog på Beosystem 3 som gör sin uppgift med bravur!
Så efter en hård kamp mellan BV 7 MK III Full HD vs Pioneer LX508D Full HD så måste jag säga såhär:
Pio Bild: -10/10 Äpplen..
Pio Ljud: 0/10 Äpplen
BV7 Bild: +8,5/10 Äpplen
BV7 Ljud: +10/10 Äpplen =)
Man måste sedan ha i åtanke att detta är LCD Vs den bästa Plasman just nu med 20.000:1 Dy eller 3000:1 ANSI uppmätt kontrastförhållande! BV7 har 2000:1 i ANSI kontrast och ca 13000:1 Dy, så visst är det skillnad på pappret...
Mvh Fredrik L.