in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-14-2007 2:44 AM by beologisch. 20 replies.
Page 1 of 1 (21 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-12-2007 1:48 PM

beolink active kwestie

Ik ben toch overstag gegaan : het beosystem 5500 gaat de slaapkamer uit [vooral uit ruimteoverweging] hiervoor in de plaats heb ik sinds gisteren een beolink active gekoppeld aan de beovision3/beosound4 in de woonkamer middels een ML kabel [welke ik via een junctionbox heb gesplitst naar onze slaap/tuin-kamer beneden] na alles aan elkaar geknoopt te hebben krijg ik wel impuls op het IR oog [een rood lichtje bij play of timer] maar geen geluid uit de Beolab4500 [heb wel de powerlink kabel in de active gedaan evenals de ML kabel van boven en het IR stekkertje] is dit wezenlijk anders dan een mcl link ?  welke ik voorheen naar tevredenheid heb gebruik en tevens simpel aan te leggen en te instaleren was.Moeten er nog zaken ingesteld worden cq. toegewezen? ik gebruik in beide kamers beo4 dvd versie. weet iemand wat ik vergeten ben cq. nog moet uitvoeren ? alvast en op voorhand dank !
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 11-12-2007 2:08 PM In reply to

Re: beolink active kwestie

In welke optie staat de active, ik dacht dat het 6 moest zijn.

Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

• 11-13-2007 4:17 AM In reply to

dank voor de suggestie; ik ben echter een leek als het gaat om optie instellen met een beo4 oftewel hoe gaat dit in zijn werk en moet ik de beovision3/beosound4 in de living ook in een bepaalde optie zetten ? dit was met een BL1000 vrij simpel te doen [maar deze bezit ik niet meer] en ik weet me nog te herinneren dat ik zowel Het beosystem 7000 in de living als in de link kamer via mcl beide in een bepaalde optie moest zetten..............Confused
  • 11-13-2007 4:37 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Hou de stand-by toets vast en druk op LIST

Wanneer je OPTION? ziet op het display, druk dan op GO

Druk 2 x op LIST en toets het nummer in. 

(lokale en centrale systeem dienen in stand-by te staan)

• 11-13-2007 5:43 AM In reply to

bedankt Ignace,

moet ik deze actie uitsluitend in de link kamer uitvoeren ? ik neem aan optie 6 ? en behoeft er in de master kamer niets gedaan te worden ? het lijkt trouwens alsof het instellen hiervan op een BL1000 iets eenvoudiger gaat, of vergis ik mij hierin ? ben trouwens benieuwd hoe zoiets op een Beo5 gaat werken Unsure

• 11-13-2007 6:58 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Ja, Optie 6 in Link-ruimte.

De luidsprekers in huiskamer, zijn die op de BeoVision 3 aangesloten,
    of op de BeoSound 4 ? 

Ja, met Beolink 1000 gaat dat gemakkelijker.

• 11-13-2007 9:26 AM In reply to

Ignace:

Ja, Optie 6 in Link-ruimte.

De luidsprekers in huiskamer, zijn die op de BeoVision 3 aangesloten,
    of op de BeoSound 4 ? 

Ja, met Beolink 1000 gaat dat gemakkelijker.

De speakers in de huiskamer zijn in surroundopstelling aangesloten op de BV3, de BS4 is middels ML aan de BV3 gekoppeld ; maakt dit wellicht enig verschil ?

• 11-13-2007 10:35 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Dan staat de BV3 waarschijnlijk in Optie 2, en de BeoSound 4 in Optie 0.

Voor de Beolink Active geldt Optie 6 in de Link-kamer.

(Optie 5 indien er ook een BeoVideion in Link-kamer staat)

• 11-14-2007 4:02 AM In reply to

Ignace:

Dan staat de BV3 waarschijnlijk in Optie 2, en de BeoSound 4 in Optie 0.

Voor de Beolink Active geldt Optie 6 in de Link-kamer.

(Optie 5 indien er ook een BeoVideion in Link-kamer staat)

bedankt voor de zinvolle suggesties ; heb gisterenavond in de link kamer [de active link] in optie 6 gezet hetgeen keurig de bediening van cd en radio opleverde via de BL4500's in de slaapkamer, dus ik denk perfect ! helaas heb ik ook nog een stand alone MX4000 TV in dezelfde slaapkamer staan [welke dus geen deeluitmaakt van de linkopstelling] toen ik deze aanzette gingen de speakers boven in de main room ook aan met in de display de tekst TV en geven ook het geluid van de TV weer [de BV3 staat overigens keurig uit zonder beeldweergave]

Hoe kan ik zien in welke optie de BV3 en de BS4 staan ? en hoe kan ik deze eventueel wijzigen zonder dat ze elkaar beinvloeden tijdens de optieselectie ? alvast dank voor suggesties.

• 11-14-2007 11:45 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Het instellen van de Optie kun je niet zien, voor zover ik weet.
    Tijdens het programmeren zie je wel een bevestiging hiervan door het stand-by-lampje dat 1 x knippert. 

Het instellen van Optie gaat per type : V.OPT = video, A.OPT = audio en L.OPT = link-product,
    zodoende beïnvloeden ze elkaar niet.

Omdat de MX4000 in de slaapkamer staat, en niet verbonden is met de link-opstelling,
    denk ik dat de MX dan in een andere Optie moet staan, omdat er anders, zoals je ook al beschrijft,
    ongewenst inschakelen van andere producten kan voorkomen.  

Ik weet even niet uit mijn hoofd welke Optie dat zou moeten zijn,
    wellicht ook Optie 6 zodat je eerst op Link moet drukken voordat de MX dan reageert
    en je zodoende voorkomt dat een ander product inschakelt.

Is het een idee om de BL4500's in de slaapkamer aan te sluiten op de MX4000 ? 

Mocht je nog een Beolink 1000 hebben, dan zou ik het Optie-programmeren daarmee doen,
    AUDIO + 0 + STORE (BS4 knippert 1x)
    VIDEO + 2 + STORE (BV3 knippert 1x)

• 11-14-2007 11:59 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Leuk detail is dat tijdens het invoeren van componenten
    in de Product Configuration Guide,
    wanneer ik BV3 + BL4500 + BS4 (main-room) en
    Beolink Active + BL 4500 (link-room) selecteer,
    dat de PCG-software vastloopt en sluit !  Erm 

Smile 

• 11-14-2007 3:35 PM In reply to

Hallo Leon,

Het controleren van de opties in de BV3 en de BS4 kan niet. Je kan het wel opnieuw programmeren en jezelf daarbij overtuigen dat je juiste opties hebt ingevoerd.

Maar ik heb een sterk vermoeden dat die al juist staan. Als het niet juist had gestaan, dan had je dat in de huiskamer allang gemerkt.

Dat je het nu ook in de slaapkamer kan bedienen, geeft alleen maar aan dat het werkt.

Jouw probleem is dat het linksysteen niet weet dat er een 4000 in de slaapkamer staat.

Optie 6 in een linkkamer zorgt ervoor dat het link oogje zowel reageert op audio als video instructies.

Nu kan je 3 dingen doen.

Je link in optie 4 zetten. Daarmee zorg je dat de link alleen reageert op instructies die voorafgegaan zijn aan de "LINK" instructie.

Dus als je de cd wilt horen, toets je "LINK" gevolgd door "CD". De link instructie moet je in de Beo4 eerst toevoegen en dan bovenaan in de lijst zetten , zodat ie als eerste in beeld komt als je "LIST" intoetst.

Nu kun je prima TV intoetsen en de link reageert dan niet.

Je kan je TV ombouwen naar een 4002, en dat is een 4000 met een ML aansluiting die je opneemt in je Linksysteem.

Je kan ook een andere linkkastje nemen, waarbij je de 4000 middels de Aux aansluiting ook opneemt in het link systeem.

De eerste optie is de makkelijkste en de goedkoopste. Hier gebruik ik dergelijke optie (4) om 2 tv's in dezelfde ruimte onafhankelijk te bedienen.

Beobuddy.

• 11-15-2007 3:04 AM In reply to

Hallo Andre,

Dank voor de [uitgebreide] uitleg en suggesties; ik ga er vanavond direct mee aan de slag, volgens mij is idd. optie 4 de meest practische oplossing en wil deze dan ook gaan testen.

Ik heb trouwens een AV beo4 in de slaapkamer en ik neem aan dat ik een dvd ook kan bedienen zonder de dvd knop, kan ik deze "toewijzen" aan bv. de AV knop en zo ja  hoe hoe pak je dit aan ? alvast bedankt !

• 11-15-2007 9:10 AM In reply to

Als je een Beo4 hebt met een AV toets, dan heeft deze ook een CDV toets. Deze werkt net als de DVD.

Het is alleen maar een andere opdruk.

Wees zuinig met die ab, want het heeft toch wel wat voordelen als je rechtstreeks de AV toets ter beschikking hebt.

Als voorbeeld: Ik heb een beamer aangesloten op een externe DVD speler (Denon 29030) waarvan het geluid digitaal op de Dolby Digital kaart is aangesloten.

De decoderscart loopt samen met het digitale signaal op de 2e tulp. Deze scart benoem je in het menu met XXX.

Door AV gevolgd door XXX te drukken heb je gelijk geluid over de speakers, zonder dat de TV echt aanspringt.

Je hoeft dan niet door een lijst met instructies op zoek naar eerst AV en dan de XXX funktie.

• 11-16-2007 2:30 AM In reply to

Het wordt een vervolgverhaal : gisteravond de link in de slaap[link]kamer in optie 4 gezet en......................idd. de active link werkt niet meer op de instructie van de beo4 wanneer ik de MX4000 in de slaapkamer aanzet en de displays op de speakers in de centrale kamer staan ook keurig uit !    Smile          maar.........................indien ik de cd of radio wil gebruiken via de actieve link [instructie beo4 : Link en dan cd/radio] start de cd/radio keurig in de centrale kamer, maar komt er geen enkel geluid uit de BL4500 in de linkroom ....Sad

wat heb ik verkeerd gedaan of is er wellicht toch een andere oplossing mogelijk, de active link welke ik gebruik heeft geen aux [wel een PC aansluiting [over] welke opties zijn er verder nog ?!

• 11-16-2007 6:01 AM In reply to

Een overzicht van de opties om mee te experimenteren. (klik op plaatje voor grotere versie)

• 11-16-2007 7:26 AM In reply to

dank voor alle info, ik weet in ieder geval dat ik vanavond wat te doen heb en ga eens op mijn gemak uitvinden welke optie werkt voor mij Unsure
  • 12-04-2007 6:57 AM In reply to

Ben er tenslotte niet [helemaal] uitgekomen; uiteindelijk was mijn dealer bereid op de koffie te komen, de boel correct aan te sluiten en op te zetten plus een nieuwe ML plug aan de [link-kamer]kabel te zetten; nu de motorstand onder de BV3 nog aan de gang "slingeren" en we zitten geheel op de eerste rang in huize BeoLogisch. De meerwaarde van een dealer is [voor mij] dan toch wel weer bewezen. THNX !
  • 12-13-2007 2:57 PM In reply to

• Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

beologisch:
    Ben er tenslotte niet [helemaal] uitgekomen; uiteindelijk was mijn dealer bereid op de koffie te komen, de boel correct aan te sluiten en op te zetten plus een nieuwe ML plug aan de [link-kamer]kabel te zetten; nu de motorstand onder de BV3 nog aan de gang "slingeren" en we zitten geheel op de eerste rang in huize BeoLogisch. De meerwaarde van een dealer is [voor mij] dan toch wel weer bewezen. THNX !

Dag Leon,

Is het dan gelukt met de motorbase. Heb je de motor uitgesneden, of wat....

Uit bovenstaande maak ik op dat deze base na het bezoek van de dealer werkt, en ervoor nog niet.

Graag een beetje feedback van je.

Chris 

Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

• 12-14-2007 2:44 AM In reply to

Chris:

beologisch:

Dag Leon,

Is het dan gelukt met de motorbase. Heb je de motor uitgesneden, of wat....

Uit bovenstaande maak ik op dat deze base na het bezoek van de dealer werkt, en ervoor nog niet.

Graag een beetje feedback van je.

Chris 

Hoi Chris,

kleine update : de motosbase zit er onder, was kleine aanpassing [twee "kloelribbetjes" van elk 2 cm. onder de tv met een tangetje weghalen en eigenlijk is er nix "echt" beschadigd en is er zeker niets van te zien] en de base past exact.Helaas blijkt er voor dit type nog een BV3 software aanpassing nodig te zijn teneinde de base middels beo5 (of beo4 ...:-) te kunnen laten werken.De bestelling hiervoor is onderweg en de wzh. hiervoor zullen spoedig uitgevoerd worden. Ook hiervan zal ik je nog even updaten; incluis stand ziet het er wel fraai uit, alsof het ervoor gemaakt is....;-)

Page 1 of 1 (21 items)