in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-28-2007 4:44 PM by Ignace. 22 replies.
Page 1 of 1 (23 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-10-2007 4:42 PM

    BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Hallo iedereen,

    Heb de nieuwe BeoVision 7 MkIII 40 inch gezien, en ik moet zeggen dat ik sinds mijn Avant voor het eerst onder de indruk ben van het beeld en sta nu erg in de verleiding om mijn Avant in te ruilen hiervoor.. maar...

    Ik heb in de slaapkamer de BV8 met een Samsung H360 (HDMI) en eindelijk heeft mijn BV8 een stb update gekregen en kan ik nu - een klein beeetje - de Samsung besturen met mijn Beo4, maar ik ben echt niet tevreden over de Samsung. Teletekst is een ramp (is voor 80% in beeld - zender draait gewoon door langs de teletekst box en geeft een zeer onrustig beeld), en wat ik ook probeer op de Samung krijg ik het niet voor elkaar om mijn BV8 auto te laten schakelen van 4:3 tot 19:6 uitzendingen. Iets wat wel helemaal goed gaat als ik mijn BV8 op het analoge signaal van de Samsung laat draaien - zoals het hoort.

    Dit geeft mijn een slecht gevoel als ik in een nieuwe BV7-40 moet investeren. Ik vind niet dat je met zo een toestel op kompromis moet gaan met zulke dingen, en de bedoeling is natuurlijk om wel digitale tv (@Home) te kijken hierop.

    Welke voor @Home geschikte stb decoder is hest beste geschikt voor de BV7 MkIII waar je met je Beo4 (of Beo5?) een bijna volledige bediening krijg en waar teletekst wel perfect wekt.

    Wie heeft hier goede ervaringen? Ik hoor dat de Humax 9200C goed moet zijn. Signaal hoeft (op dit moment) niet perse via HDMI, want daar is alleen op dit moment de Samung voor te krijgen, en dat is voor mij geen optie.

    Wat een verhaal, maar ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.

    Ik hoor heel graag met ideeen en inputs

     

    PS - de Beo5 nemen?

         - de Beolab 7.2 of 7.4 ?  (heb 2x BL8000 en  2x BL6000 plus de BL 2)

     

    Groeten

    BeoDane

     

  • 11-11-2007 2:49 AM In reply to

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Ik zou gewoon wachten op de komende Scientific Atlanta. Leg je probleem eens voor aan aan Ignace hier.  Volgens mij heeft hij dezelfde Samsung HD kabelontvanger.
  • 11-11-2007 5:48 AM In reply to

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Bingo:
    Ik zou gewoon wachten op de komende Scientific Atlanta. Leg je probleem eens voor aan aan Ignace hier.  Volgens mij heeft hij dezelfde Samsung HD kabelontvanger.

    Bedankt voor je snelle antwoord Bingo. Ik was niet op de hoogte van de aanstaande Scientific Atlanta. Is het bekend wanneer @Home deze kast opneemt en zou die ook in de B&O stb-lijst opgenomen worden of al zijn?

     

     

     

  • 11-11-2007 5:52 AM In reply to

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    - Geen idee ( denk volgend jaar)

    - Geen idee (denk het wel, ook Coditel in Belgie gebruikt em)

     

    Maar die Ignace is de ervaringsexpert met die Samsung HD ontvanger, dus raadpleeg hem maar snel Wink

  • 11-11-2007 6:33 AM In reply to

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Bingo:

    - Geen idee ( denk volgend jaar)

    - Geen idee (denk het wel, ook Coditel in Belgie gebruikt em)

     

    Maar die Ignace is de ervaringsexpert met die Samsung HD ontvanger, dus raadpleeg hem maar snel Wink

     

    Bedankt Bingo. Heb inmiddels contact met Ignace opgenomen om te horen welke ervaring of suggesties hij heeft. Nogmaals bedankt hiervoor en mocht anderen een suggestie hebben hoor ik dat graag natuurlijk

     

    Filed under:
  • 11-11-2007 7:26 AM In reply to

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    BeoDane:

     

    PS - de Beo5 nemen?

         - de Beolab 7.2 of 7.4 ?  (heb 2x BL8000 en  2x BL6000 plus de BL 2)

     

    Groeten

    BeoDane

     

    Als de BV-7 op een stand komt  zou in jouw set-up kiezen voor de 7.4 , niet zo zeer omdat die beter vind klinken maar omdat deze kabels die de tv ingaan verbergt , de kabels bij een BV-7 gaan nl niet door de voet maar hangen los achter de tv .

  • 11-11-2007 8:19 AM In reply to

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    HarleyD:
    BeoDane:

     

    PS - de Beo5 nemen?

         - de Beolab 7.2 of 7.4 ?  (heb 2x BL8000 en  2x BL6000 plus de BL 2)

     

    Groeten

    BeoDane

     

    Als de BV-7 op een stand komt  zou in jouw set-up kiezen voor de 7.4 , niet zo zeer omdat die beter vind klinken maar omdat deze kabels die de tv ingaan verbergt , de kabels bij een BV-7 gaan nl niet door de voet maar hangen los achter de tv .

    Ook een idee HarleyD. Iets wat inderdaad ook van belang is. Heb zelf ook de neiging om de 7.4 te nemen.

    Bedankt voor je input!

     

  • 11-11-2007 10:11 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Hallo BeoDane,

    Het antwoord op je PM heb ik ook hieronder geplakt 

    De Samsung H360 heb ik pas een paar weken,
    het beeld is bijzonder goed, maar het zappen gaat vreselijk langzaam.
    Mijn "oude" Samsung (9401R), die nu op slaapkamer staat, die deed dat veel sneller.
    Maar andere details van H360 vind ik positief, ik kijk bijv. graag naar BBC enz.
    Bij programma's waar technisch Engels wordt gesproken,
    vind ik het prettig om de ondertitels weer te geven.
    Waren deze bij de 9401R niet altijd synchroon met beeld en moeilijker leesbaar,
    of vielen zelfs regelmatig volledig weg, bij de H360 zijn ze perfect,
    er loopt een dunne contrastlijn om het tekstvak van de ondertitels,
    wat ervoor zorgt dat tekst veel beter leesbaar is.
    Is wellicht slechts een onbenullig voorbeeld, maar het zegt wel iets over kwaliteit / afwerking.

    Wat bediening met Beo4 betreft; ik weet niet of de H360 al in de STB-lijst op BV7-40 staat.
    Ik heb de H360 met component-kabels aangesloten i.p.v. SCART,
    dat komt beeldkwaliteit zeker ten goede.  

    Vreemd dat het beeld niet goed verspringt, heb je de instelling in het menu van de Samsung ook op breedbeeld staan ?
    Als er dan een 4:3 uitzending speelt, dan geeft de H360 de keuze om grijze of zwarte balken aan zijkant te tonen.  

    Groeten,

    Ignace

     

  • 11-11-2007 11:17 AM In reply to

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Hallo Ignace en bedankt voor je antwoord

    Mijn Samsung H360 als onder media-instellen als volgt:

    "Hoogte breedteverhouding"  = 16:9

    "Beeldconversie" = Breedbeeld

    "Type videosignaal" = Composiet+Component

    "Videobalken" = zwart 

    Aangesloten via scart op de component-geschikte scart-poort van de BV8, en ik moet blijven schakelen op de Beo4 met "Format 1" voor de 4:3 verhouding en de "Format 3" voor de 16:9 (breedbeeld) verhouding. Ik heb zelfs de aansluting gedaan met HDMI en resultaat is hetzelfde.

     Ik ben met je eens dat het beeld uitstekend is - zelfs met scart, maar de beeldverhoudingen verspringen niet zoals het zou moeten. Heb ik een instelling verkeerd?

    De teletekst functie op de Samsung vind ik trouwens zeer slecht 

    Ik hoor graag - alvast bedankt!

    BeoDane 

  • 11-11-2007 12:17 PM In reply to

    • Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    BeoDane,

    Ik heb de 7.4 icm de BV7-40" MK3: bevalt prima, en optisch gezien wat mij betreft mooier dan een 7.2 (nog los van evt. camouflage van draden).

  • 11-11-2007 12:26 PM In reply to

    • Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Wat bediening met Beo4 betreft; ik weet niet of de H360 al in de STB-lijst op BV7-40 staat.

    Ja, de Samsung H360 staat in de lijst vd BV7.

    Op een andere plek op het forum werd echter gezegd dat deze nog moest worden geflasht ?!

  • 11-11-2007 1:05 PM In reply to

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Doc:

    Wat bediening met Beo4 betreft; ik weet niet of de H360 al in de STB-lijst op BV7-40 staat.

    Ja, de Samsung H360 staat in de lijst vd BV7.

    Op een andere plek op het forum werd echter gezegd dat deze nog moest worden geflasht ?!

    Bedankt Doc. in de STB-lijst van mijn BV8 staat de H360 wel (nu) erin dus zou ook in de BV7-40 MkIII moeten staan!

    Heb inderdaad ook de neiging om de 7.4 te nemen ipv de 7.2 Ik vind het optisch mooier en ik heb toch de BL8000 voor en BL6000 achter samen met de BL2 als woofer.

    Hoe bevalt die jou Doc? Alhoewel ik van plan ben om digi te kijken is (voorlopig) analoog ook van erg belang

    Ik hoor graag

    BeoDane 

  • 11-11-2007 1:26 PM In reply to

    • Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Ik heb de 7.4 icm 4 BL8000's en een BL2.

    Bevalt prima. Ben nog wat aan het stoeien met bass-/ en subwoofervolume.

    Luister de TV nu liefst in speaker1-mode.

  • 11-27-2007 11:13 AM In reply to

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Heb zelf de humax 9200c en ben er heel tevreden over, echt super. bedien hem volledig met de beo4 middels lintronic. Voorheen had ik een samsung, ja die gaf wel digitaal beeld maar dat was het dan ook. De humax is van een andere klasse bv een zender kijken en tegelijk 2 andere zenders opnemen echt geweldig. Weet niet zeker of je hem ook met de beo4 kunt bedienen zonder lintronic dat zou je moeten navragen bij de dealer maar het apparaat is perfect. Dacht zelf ook " ik neem nooit wat op" maar nu neem ik heel veel op daar het gewoon super makkelijk is.

    Groet Roel.

     

     

     

  • 11-27-2007 1:34 PM In reply to

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    mestreechteneer:

    Heb zelf de humax 9200c en ben er heel tevreden over, echt super. bedien hem volledig met de beo4 middels lintronic. Voorheen had ik een samsung, ja die gaf wel digitaal beeld maar dat was het dan ook. De humax is van een andere klasse bv een zender kijken en tegelijk 2 andere zenders opnemen echt geweldig. Weet niet zeker of je hem ook met de beo4 kunt bedienen zonder lintronic dat zou je moeten navragen bij de dealer maar het apparaat is perfect. Dacht zelf ook " ik neem nooit wat op" maar nu neem ik heel veel op daar het gewoon super makkelijk is.

    Groet Roel.

     

     

     

     

    Roel, neem jij met de Humax zowel digitaal als analoog op? (of kan dat?) Ik heb inderdaad ook een goed gevoel over deze Humax maar wil hem wel kunnen bedienen met de Beo4 of 5. 

    Over Lintronic gesproken, ik heb een tijd op hun site zitten kijken maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe en wat je nou moet bestellen als je bijv verlichting en bijv een sat-box of oude vhs (jaja) wilt besturen. Allemaal verschillen modules zo lijkt het, maar het is mij niet duidelijk wat ik nou exact moet bestellen.

    Weet iemand of de software van Lintronic ook op een Mac werkt?

     

  • 11-27-2007 3:55 PM In reply to

    • Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Laten jullie de STB continu aan staan?

    De mijne staat in de meterkast en staat continu aan, niet op standby.

    Beter om uit te schakelen/op standby te zetten?

  • 11-28-2007 10:07 AM In reply to

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Met lintronic kun je alles bedienen, als je op de site kijkt van hun kun je de database inzien van welke apparaten allemaal mogelijk zijn. Staat er bijv een philips videorecorder bij met een bepaald type nummer  dan is de kans zeer groot dat je elke philips videorecorder kunt aansturen dus ook andere type nummers. De humax staat er overigens gewoon bij. Voor alle apparatuur hoef je maar een kastje te bestellen, kost iets van 250 euro meen ik. Met dat ene kastje kun je in principe  alles bedienen. De humax neemt gewoon drie zenders tegelijk digitaal op. Dit is altijd de zender naar waar je op dat moment kijkt en twee geprogrammeerde andere zenders. De bediening is onfeilbaar net zoals de beo4 werkt met beo4 apparatuur. Bedien nu alles wat een afstandsbediening heeft met de beo4. ipod haard airco noem maar op. Ook kun je alles uit het zicht plaatsen middels een ir extender, dus niet mooie apparatuur in de kast en bedienen met beo4. Hoop dat je voldoende info hebt als je nog iets wilt weten hoor ik het wel

    Groet Roel

  • 11-28-2007 12:04 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    BeoDane:
    mestreechteneer:

    Heb zelf de humax 9200c en ben er heel tevreden over, echt super. bedien hem volledig met de beo4 middels lintronic. Voorheen had ik een samsung, ja die gaf wel digitaal beeld maar dat was het dan ook. De humax is van een andere klasse bv een zender kijken en tegelijk 2 andere zenders opnemen echt geweldig. Weet niet zeker of je hem ook met de beo4 kunt bedienen zonder lintronic dat zou je moeten navragen bij de dealer maar het apparaat is perfect. Dacht zelf ook " ik neem nooit wat op" maar nu neem ik heel veel op daar het gewoon super makkelijk is.

    Groet Roel.

     

     

     

     

    Roel, neem jij met de Humax zowel digitaal als analoog op? (of kan dat?) Ik heb inderdaad ook een goed gevoel over deze Humax maar wil hem wel kunnen bedienen met de Beo4 of 5. 

    Over Lintronic gesproken, ik heb een tijd op hun site zitten kijken maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe en wat je nou moet bestellen als je bijv verlichting en bijv een sat-box of oude vhs (jaja) wilt besturen. Allemaal verschillen modules zo lijkt het, maar het is mij niet duidelijk wat ik nou exact moet bestellen.

    Weet iemand of de software van Lintronic ook op een Mac werkt?

     

    In principe is een -238 converter het enige dat je nodig hebt. 
    (okay, de voeding en een RS232 kabel moet je los bestellen mocht je die niet hebben)
    Daarna download je de meest recente software van Lintronic.

    De losse modules zijn voor specifieke toepassingen,
    zoals bijvoorbeeld de X10-dimmers (werkt overigens perfect,
    heb bij een kennis 10 dimmers en switches in hun setup opgenomen,
    door de Lintronic-converter kunnen ze nu d.m.v. Beo4
    de dimmers/switches en non-B&O audio/video bedienen.

    Als je een sat-box en VHS-vcr wilt bedienen heb je geen extra modules nodig.

    Externe infraroodsensoren heb je alleen nodig wanneer je
    de sat-box / vcr "verborgen" wilt opstellen (in een kast bijv.)  

    Wat Mac betreft kun je Lintronic gebruiken door bijv. Virtual PC of iets dergelijks te gebruiken,
    zie dit bestand :

    Controlling Lintronic from Mac 

    Lintronic heeft een lijst met merken / producten die al in de lijst staan,
    mocht het type er niet bij staan, kun je de codes aanleren
    door de afstandbediening voor de converter te leggen en de toetsen in te drukken.
    Daarna moet je in de software aangeven welke Beo4-modus en toets je wilt toewijzen.
    Voorbeeld: om mijn Samsung box te bedienen druk ik op Beo4 : SAT
    Daarna normale bediening; up/down/left/right/go, enz.

    Als je me aangeeft welke producten je wilt bedienen dan zoek ik het voor je op.

     

     

  • 11-28-2007 12:13 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    mestreechteneer:

    Met lintronic kun je alles bedienen, als je op de site kijkt van hun kun je de database inzien van welke apparaten allemaal mogelijk zijn. Staat er bijv een philips videorecorder bij met een bepaald type nummer  dan is de kans zeer groot dat je elke philips videorecorder kunt aansturen dus ook andere type nummers. De humax staat er overigens gewoon bij. Voor alle apparatuur hoef je maar een kastje te bestellen, kost iets van 250 euro meen ik. Met dat ene kastje kun je in principe  alles bedienen. De humax neemt gewoon drie zenders tegelijk digitaal op. Dit is altijd de zender naar waar je op dat moment kijkt en twee geprogrammeerde andere zenders. De bediening is onfeilbaar net zoals de beo4 werkt met beo4 apparatuur. Bedien nu alles wat een afstandsbediening heeft met de beo4. ipod haard airco noem maar op. Ook kun je alles uit het zicht plaatsen middels een ir extender, dus niet mooie apparatuur in de kast en bedienen met beo4. Hoop dat je voldoende info hebt als je nog iets wilt weten hoor ik het wel

    Groet Roel

    Hoi Roel,

    Wat is je ervaring met bedienen van producten die reeds in de lijst staan ?

    Met eenvoudige afstandbediening zoals bijv. de Apple remote werkt het perfect,
    maar bij de uitgebreide afstandbedieningen van bijv. mijn Panasonic HDD/DVD-recorder,
    merk ik dat ik de voorkeur geeft aan het zelf aanleren van toetsen en het toewijzen hiervan.
    Dit komt mede door de verschillen in gebruikte termen;
    GO op Beo 4, enter op andere afstandbed. is vrij logisch,
    maar het toewijzen van specifieke functies als bijv. NAVIGATOR van de hdd/recorder (Beo4 DVD/modus),
    die heb ik toegewezen aan Yellow, Red voor opname, enz.

    Heb je ervaring met het maken van Macro´s ?

     

     

  • 11-28-2007 12:31 PM In reply to

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Hoi Ignace,

    Nee heb geen ervaring met het maken van macro's, weet wel dat het mogelijk is, maar heb er eigenlijk niet echt behoefte aan, daar de bediening met  de beo4 zo gemakkelijk en betrouwbaar is. Mijn ervaringen met de codes uit de lijst zijn enkel positief te noemen. Ben wat dat betreft echt een fan van lintronic.

    Ook de telefonische hulp is perfect, als je ergens niet uit komt even bellen en het wordt opgelost.

    Over twee weken heb ik weer eens wat meer tijd (verbouwing gehad)zal me eens gaan verdiepen in het maken van macro's is misschien toch wel leuk. Laat wel wat weten als ik eruit ben.

    Groet roel.

     

     

  • 11-28-2007 12:50 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Hoi Roel,

    Ja inderdaad, je kunt altijd terecht bij Michael van Lintronic, 
    ik heb de converter nu in verschillende setups toegepast en is ook mijn favoriet.
    Wat de codes uit lijst betreft ben ik ook tevreden,
    het specifiek toewijzen van functies aan toetsen is meer voor mijn eigen setup.

    De macro´s zou ik toe willen passen in een uitgebreide setup,
    bijvoorbeeld bij het thuiskomen op de Keyring AUDIO indrukken waarna
    de Lintronic alle verlichting inschakelt op 70% en de muziek begint te spelen.
    Bij indrukken VIDEO : inschakelen TV en licht dimmen tot bijv. 40%. 

    Groet Ignace

     

  • 11-28-2007 3:36 PM In reply to

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    Hallo Roel en Ignace

    Hartelijk bedankt voor de uitleg hiervan. Ik zal anders proberen contact met Lintronic op te nemen (Michael?) om eventueel verder te vragen. Het is mij niet helemaal duidelijk of ik een kabel moet hebben van een het IR oog, op bijv een SatBox in een kast, naar de Lintronic module. Als ik een X-10 dimmer op verschillende lampen wilt hebben, werkt alles dan draadloos en is te dimmen en aan/uit te schakelen?

    In ieder geval nogmaals bedankt voor jullie uitleg

    Groet

    BeoDane 

  • 11-28-2007 4:44 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: BV7 MkIII -> Digi TV met @Home - welke stb werkt het beste?

    De converter moet in principe in direct zicht van Beo4 staan.
    Hij ontvangt de signalen van Beo4, en zet ze daarna om in de signalen van het te bedienen apparaat. 
    Wanneer de sat-box niet in direct zicht van de converter staat
    heb je een kabel nodig die infraroodzenders heeft (TT-IR-ET03):

     

    Het is mogelijk om ook de converter verborgen op te stellen,
    dan heb je een extern IR-oog nodig.
    (ook aan te raden wanneer je een groot plasma-lcd-scherm gebruikt;
    die schermen zenden veel infraroodruis uit en een B&O extern IR-oog is plasma-protected)

    In dit document staat info over verborgen setups.

    Wat de dimmers en switches betreft kun je alles volledig draadloos bedienen (aan/uit/dimmen)
    X10 werkt via lichtnet en de converter geeft de ontvangen Beo4-signalen door naar de power-line-modem.

     

    Wil je X10, heb je dus naast de dimmers ook die power-line-modem nodig,
    die zet de signalen op het lichtnet.

    Je kunt de verlichting dan met Beo4 bedienen (bijv. LIGHT + 3 + GO om lamp3 in te schakelen),
    maar ook via de software, om bijv. de verlichting aan-uit te schakelen met timer.  

     

Page 1 of 1 (23 items)