in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 11-08-2007 5:30 AM by damatt. 17 replies.
Page 1 of 1 (18 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-06-2007 9:38 AM

Is de Beovision 7-40 full-HD nu zoveel goedkoper geworden of is dit een typefout?

Ik lees net dit duitse bericht. Ik kan mijn ogen niet geloven over de prijs.

Wie kan mij hier duidelijkheid over verschaffen?  Hij was toch altijd ruim €10.000,- ???

http://www.digital-world.de/index.cfm?pid=8&pk=1257564

Bang & Olufsen setzt

auf Full-HD-Bildschirme

Bang & Olufsen BeoVision 7-40
    Mit satter Auflösung und technischen Finessen soll dieser LCD-Fernseher überzeugen. Von Kai Schwarz (06.11.2007)

Das erfolgreiche LCD-TV-Gerät BeoVision 7-40 von Bang & Olufsen gibt es jetzt mit einem Full-HD-Bildschirm. Außerdem verfügt das Modell über vier integrierten HDMI-Buchsen und unterstützt eine Auflösung von 1.920 x 1.080 Pixeln. Dank der motorgestützten Dreh- und Kippfunktion hat man die volle Freiheit den BeoVision 7-40 mit einer einfachen Berührung der Fernbedienung perfekt auf die Sehposition auszurichten. Der BeoVision 7-40 kann auch so eingestellt werden, dass er beim Einschalten automatisch in die Sehposition schwenkt und beim Ausschalten wieder die Ruheposition einnimmt.

Der neue BeoVision 7-40 wird in Deutschland ab sofort zum Preis von 7.700 Euro und mit einem optionalen SAT-Modul für 8.200 Euro im Fachhandel angeboten.

• 11-06-2007 10:56 AM In reply to

Re: Is de Beovision 7-40 full-HD nu zoveel goedkoper geworden of is dit een typefout?

wellicht nu wel een goede B&O prijs/prestatieverhouding voor je ?

je moet hem dan wel ff in duitsland gaan ophalen !

maar met dit prijsverschil is wellicht voor eenieder een optie dit te doen, of wordt zo de B&O import/export binnen de EU op gang gebracht ?

Confused

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 11-06-2007 10:59 AM In reply to

• Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

Re: Is de Beovision 7-40 full-HD nu zoveel goedkoper geworden of is dit een typefout?

Volgens mij was deze prijs altijd al zonder de beolab en voet e.d.

Groet Johan

• 11-06-2007 11:05 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Duitse (bruto advies)prijslijst per 15-10-07 :

BV7 40 " inclusief Beolab 7-2 : € 10720

BV7 40 " DVB S-T inclusief Beolab 7-2 : € 11245

Prijs Beolab 7-2 : € 3008

• 11-06-2007 11:13 AM In reply to

Kost in Nederland 10,500,- met BL-7.4/7.2

Losse speaker BL7.4/7.2  kost 3095,=

Zonder speaker en zonder vloer/muur stand kost hij dus 7.405,- euri's !

Wel heel goedkoop voor zo een mooie tv ( of heb ik mijn roze bril weer op Big Smile )

• 11-06-2007 12:07 PM In reply to

Nee hoor, jij mag het goedkoop vinden :-) 

Maar als het een persbericht is van Bang&Olufsen zelf wat geplaatst is op deze en andere sites, moet Bang&Olufsen zich de oren uit zijn hoofd schamen door deze prijzen te vermelden. Want wat heeft iemand nu aan een televisie zonder geluid??

Ik begrijp dus nog steeds geen snars van dit bericht. (al op meerdere duitse sites tegengekomen inmiddels)

• 11-07-2007 2:50 AM In reply to

Bingo:

Nee hoor, jij mag het goedkoop vinden :-) 

Maar als het een persbericht is van Bang&Olufsen zelf wat geplaatst is op deze en andere sites, moet Bang&Olufsen zich de oren uit zijn hoofd schamen door deze prijzen te vermelden. Want wat heeft iemand nu aan een televisie zonder geluid??

Ik begrijp dus nog steeds geen snars van dit bericht. (al op meerdere duitse sites tegengekomen inmiddels)

een beetje zoals bv. mercedes? een "lege" auto kopen en alles verder als optie erbij verkopen ??!!  Hmm

• 11-07-2007 4:19 AM In reply to

Ik zie het verband met mercedes niet zo. Ik neem aan welke versie Mercedes je ook koopt dat je er mee kunt rijden.

Televisiekijken zonder geluid lijkt met wat lastiger.

Sterker nog, geluid bij je televisiebeelden mag je toch wel als standaard ervaren?

Het is dus pure misleiding van de consument !!!  Ik heb hier geen woorden voor.

• 11-07-2007 5:56 AM In reply to

Je kunt toch nu ook TV kijken? en wellicht via de audio gelinkt luisteren? het gaat niet om mercedes oid. maar om de prijs "aangekleed" of "uitgekleed" iets wat zeker in het verleden in de autobranche veel voorkwam/komt, iets wat andere verwachtingen schept dan geleverd wordt.

misleidend? hmmm. ja dat is het wel, maar ja het staat er wel correct bij in de advertentie van onze oosterburen; gelukkig in nederland geen misleiding, dus de aangeklede prijs.

• 11-07-2007 7:16 AM In reply to

Zoiets pakt alleen maar negatief uit, die misleiding.

Stel je voor; een duitse consument leest dit bericht.  Holt naar een duitse dealer. En krijgt dan te horen:Sorry mevrouw, maar voor dit bedrag heeft u nog geen geluid!!! U moet nog drieduizend euro extra bijbetalen als u geluid wil. Dat moet die dealer dan maar weer mooi rechtbreien, deze schandalige misleiding. Plus een klant die zich wellicht besodemieterd voelt door dit bericht en daardoor denkt; krijg de rambam met jullie bedrog!!

Nee, heel kortzichtig en dom van B&O dat ze dit zo doen.

• 11-07-2007 8:24 AM In reply to

En als je nou toevallig doof bent Big Smile , dan is die speaker toch zonde van je geld ! ( B&O denkt ook werkelijk aan alles )

• 11-07-2007 8:55 AM In reply to

Oh, dus het is een persbericht voor dove Duitsers?  

• 11-07-2007 9:07 AM In reply to

Bingo:

Wat zeggie baas ...............................

• 11-07-2007 9:28 AM In reply to

Bingo:

Het is geen persbericht voor dove duitsers, maar ook geen persbericht van B&O ! een kwestie van juiste interpretatie nietwaar ?

het is een persbericht voor rekening van de schrijver van dit artikel cq. blad, elke duitse B&O dealer heeft in zijn "preisliste" voor deze TV een bedrag van "euro 10.540,= ohne notwendige standfuss" staan !

Ook onze oosterburen krijgen er van B&O natuurlijk geluid bij !! van de artikel-schrijver wellicht niet ?! Wink

• 11-07-2007 10:30 AM In reply to

Ik ben dit bericht nu al op drie duitse sites tegengekomen. En ik neem aan dat een schrijver niet zelf die prijs verzint dus dat komt toch van B&O lijkt me.
  • 11-07-2007 11:55 AM In reply to

wellicht kijken de heren af ? net als op school maken ze dan allen dezelfde fout nietwaar ? iemand zal ongetwijfeld " ergens" die kale vanaf prijs gelezen hebben en plompweg overgenomen hebben voor juist zonder verdere controle (op aanwezigheid van geluid...:-) 
  • 11-08-2007 2:40 AM In reply to

Het ligt aan de mindset van de schrijver….als je al 'n bevestigingsstandaard en een Beolab 7.x hebt of over andere Beolab speakers beschikt dan is de prijs juist.

Ennuh, 7405 euries in NL voor een BV7 inclusief BeoSystem 3 (deze kost +/- 6700 euries los) dat is nog eens ogen opener of denk je er anders over. (Full HD LCD paneel, DVD speler, 4x hdmi, stagemanager, upscaler, 7.1 dolby  etc.)

Groet, Robert

• 11-08-2007 5:30 AM In reply to

Kleine correctie:

BeoVision 7-40 mk3 kost in Nederland € 10925,-

inclusief Beo4 ( € 225,- )

inclusief BeoLab 7-2 of 7-4 ( € 2995,- )

Prijzen in Duitsland zijn iets hoger .

In Duitsland kost die € 10.720,-

exclusief Beo4 ( € 230,- )

inclusief BeoLab 7-2 of 7-4  ( € 3008,- )

Eigenlijk koop je een TV zonder "wielen", want hij kan niet zonder standaard € 410,-  € 950,- of € 995,-  wandbeugel € 1510,-

En als je een linkkamer hebt komt daar nog € 95,- of € 120,- bij voor een RF-link amplifier, omdat het analoge antennesignaal in de BeoVision 7 niet meer via de RF-out wordt doorgegeven.

Page 1 of 1 (18 items)