in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-31-2007 3:32 PM by DoubleU. 25 replies.
Page 1 of 2 (26 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 10-28-2007 3:20 AM

    Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Ik ben benieuwd hoe de Beovision 8 thuis bevalt.

    Iedere keer als in de winkel hem zie, blijf ik me ergeren aan die brede pianoklep onder het beeld. Ik bedoel hiermee te zeggen, dat het permanent lijkt of het beeld aan de onderkant te vroeg wordt afgesneden. Ik probeer me te verzetten tegen die gedachte met de wetenschap dat die David Lewis weet wat tie doet. Maar toch, iedere keer denk ik; daar is niet naar te kijken met dit ontwerp.

    Dus ik ben benieuwd of het meevalt of helemaal niet storend is. Ik hoop uiteraard dat ik ernaast zit, want kijkcomfort is bij televisiekijken toch het belangrijkste. 

  • 10-28-2007 4:48 AM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Gna en jij denkt echt met deze insteek dat hier iemand op gaat antwoorden. Die kijkt wel uit! Wordt ie afgemaakt.

    Ik heb overigens geen, ik zit wel te denken om een BV8 als linktoestel te gebruiken... Je kan zeggen wat je wilt maar het ontwerp is wel gewaagd en er is niets wat er op lijkt. Kunnen we weer gaan discusieren over pixels HDMI etc ik heb gewoon kabel en geloof me das beroerd beeld op welk toestel dan ook! 

     

    mvrgrt Chucky

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 10-28-2007 5:14 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Bingo, heb jij eigenlijk überhaupt wel B&O thuis ?

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 10-28-2007 5:39 AM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Bingo:

    Ik ben benieuwd hoe de Beovision 8 thuis bevalt.

    Iedere keer als in de winkel hem zie, blijf ik me ergeren aan die brede pianoklep onder het beeld. Ik bedoel hiermee te zeggen, dat het permanent lijkt of het beeld aan de onderkant te vroeg wordt afgesneden. Ik probeer me te verzetten tegen die gedachte met de wetenschap dat die David Lewis weet wat tie doet. Maar toch, iedere keer denk ik; daar is niet naar te kijken met dit ontwerp.

    Dus ik ben benieuwd of het meevalt of helemaal niet storend is. Ik hoop uiteraard dat ik ernaast zit, want kijkcomfort is bij televisiekijken toch het belangrijkste. 

    Ik hoor om me heen ook veel negative geluiden over het ontwerp (centenbak) persoonlijk denk ik niet dat dit een mega-seller is,maar ja de tijd zal het leren

  • 10-28-2007 5:44 AM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Hallo Chucky,

    Het gaat mij er beslist niet om express negatieve geluiden te horen over het toestel. Het gaat me puur om het feit of het ontwerp niet storend is als de tv aanstaat. Dus die onderkant. Ik vind het namelijk zelf zo 'n essenciele misser met het kijkcomfort wat B&O ook nog nooit eerder gedaan heeft. Het heeft niks te maken met mooi of niet mooi ontwerp. Het gaat me puur om de uitwerking van het kijkplezier door het ontwerp. Ik heb nog bij geen een ander model meegemaakt dat het uiterlijk invloed had op de beleving van het beeld. Maar nu voor het eerst bij de Beovision 8 dus wel. Vandaar dat ik er dus zo benieuwd naar ben hoe de gebruikers van het toestel dit beleven.

  • 10-28-2007 6:01 AM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Ik vond de BV-8 eerst ook lelijk .... nog steeds vind ik het niet moeders mooiste en vind ook het ontbreken van de AR glasplaat een misser .

    Maar ook ik twijfel om deze als link toestel aan te schaffen , maar dat heeft ook te maken met de ( voor B&O begrippen) lage aanschaf prijs !

  • 10-28-2007 6:30 AM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Nogmaals het gaat me dus niet om of het uiterlijk lelijk is, maar puur hoe mensen de onderkant van het beeld ervaren tijdens het kijken.
  • 10-28-2007 7:43 AM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi

     

  • 10-28-2007 1:09 PM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Bingo:

    Ik probeer me te verzetten tegen die gedachte met de wetenschap dat die David Lewis weet wat tie doet. Maar toch, iedere keer denk ik; daar is niet naar te kijken met dit ontwerp.

    Iedere ontwerper probeert momenteel de tv weer zo plat mogelijk te maken. Mij is verteld dat de insteek van Lewis is geweest om het 2-dimensionale weer te doorbreken, om zo weer met een vernieuwend ontwerp te komen.

    Icm de videostand, alleen voor de 32, valt de voorkant van de "plank", gelijk met de voorkant van de videostand, en vind ik hem eigenlijk niet eens zo lelijk.

  • 10-29-2007 1:40 PM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Ed, ik heb een vrouw en geen leven zeg maar. Ze wil het echt niet...

    Zo'n ding op je dak heNo - thumbs down

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 10-29-2007 1:43 PM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Bingo, het gimg mij om het feit HOE je de discussie opstart. Ik vind het persoonlijk wel grappig maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen er niet zo blij mee zijn.

     

    Neem nou: Beovision 8 gebruikerservaringen

     

    En medeforemers hoe bevalt je BV 8?

    Dan krijg je meer gebruikerservaringen denk ikStick out tongue

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 10-29-2007 1:50 PM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Waarom? Moet ik om de brij heendraaien dan ?

    Verstoppertje spelen? Kom op zeg !!!

    Het gaat me juist om een zeer essentieel onderdeel van de kijkervaring, dus ga graag gelijk to the point.

  • 10-29-2007 2:45 PM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Nou kan ze daar weinig tegen inbrengen he Party!!!

    Ik moet toch nog wat kabels wegwerken binnenkort dus dan kan dat mooi van boven naar beneden Big Smile

    Dank je ben wel benieuwd of het beeld goed is als die zo klein is.

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 10-30-2007 2:59 AM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Zo 'n klein schoteltje is leuk voor de camping maar niet voor permanent thuisgebruik. Bij de eerste de beste regenbui heb je blokken of vastlopend beeld. Zonde om zoveel geld uit te geven voor een schotel terwijl je voor een derde van de prijs een kwalitatief betere ontvangst hebt.

    Ik zou dan eerder voor zoiets gaan, heb je gelijk de voor ons drie meest interessante satellieten en dat allemaal met 1 schotel.

    http://www.satontvangst.nl/visiosat-bisatellite-elliptisch-75cm-p-7.html 

    Astra1: Nederlandse publieke en commerciele zenders plus aanvullend                                                           

    Astra3: Bijna alle regionale zenders ongecodeerd en themapakket  Nederland en volgend jaar Nederlands HDTV pakket

    Astra2: BBC1 t/m BBC4 --- BBC HD ( de parel in HD) --ITV1 tm ITV4, volgens jaar Channel 4 en Channel 5. plus vele andere engelse ongecodeerde zenders

    Als je een schotel neemt voor de vele buitenlandse gratis en ongecodeerde zenders zoals BBC1 tm BBC4 ITV1 tm ITV4 of alle Duitse themazenders dan kan ik dat wel begrijpen.

    Maar voor de Nederlandse zenders hoef je echt voor een betere beeldkwaliteit niet naar de schotel te gaan .

    De bitrate is voor de publieke Nederlandse zenders en voor praktisch alle Nederlandse commercielen zenders bijna drie keer zo hoog op de kabel dan de Nederlandse satelietaanbieder geeft. Op diverse forums is daar ook veel over te lezen. Bitrate bij de kabelaars is 8mb/s. Bij de Nederlandse satelietaanbieder 3mb/s. Dus als je groter dan 32 inch kijkt heb je via de digitale kabel een veel beter beeld met meer scherpte en veel minder blokken en vegen bij bewegingen in het beeld. Jaren geleden bood de Nederlandse satelietaanbieder inderdaad het beste beeld. Maar dat is sinds vorig jaar volledig achterhaald.

    http://www.tvsatellite.nl/index.php?action=nieuws&id=238

     

     

  • 10-30-2007 4:52 PM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Wat ik begrijp is dat Fred die dingen ook verkoopt. Leg ik zelf de bekabeling en kan hij hem mooi updaten in mijn BV. Ed, jij had hem toch ook laten installeren. Er zit een klein verbouwinkje aan te komen boven dus in de loop van volgend jaar zal het wel op het dak komen te staan achterin en zo klein mogelijk.

     Bedankt!

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 10-30-2007 5:23 PM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Schotel op het dak hoor ik?

    Ik hoop toch echt dat je van zo klein mogelijk overstapt in denken als zo klein als verantwoord.

    Ik gun je je prachtige dak maar 35 by 35 centimeter is vragen om problemen bij regen.

    Hou dan de kabel maar achter de hand :-)

  • 10-31-2007 8:29 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Ik denk ook dat je minimaal 70 cm nodig hebt om bij slecht weer toch een buffer te hebben. Als je kleiner gaat weet ik zeker dat je hem binnen een paar maand hem het dak afschopt, vooral met slecht weer. Dan heb je geen beeld en als dat tijdens goede tijdens goede tijden gebeurd krijg je ruzie thuisStick out tongue denk ik. Kijk anders eens bij www.sat4all.com wat de mogelijkheden zijn, en bij www.astrasat.nl heb je een mooie tool om zelf een set samen te stellen naar wat je wensen zijn, kan je kijken wat het kost en wat je nodig bent.

    Gr. Johan

  • 10-31-2007 10:51 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Dat kan ik beamen,
    Omdat we nogal afgelegen wonen, hadden we (voorheen) geen andere keus dan schotel.
    (nu schotel, kabel en via ADSL)
    Wij hebben toen voor 90 cm schotel gekozen.
    Alleen bij heel slecht weer / veel regen viel het beeld af en toe weg.
    Bij analoge schotel was er dan ruis in beeld te zien.
    Toen we ongeveer een jaar of 12 geleden overstapten op digitale schotel,
    was slecht weer / invloed op beeld veel sterker, van schokkerig beeld / blokjes tot totaal wegvallen van beeld. 
    Wanneer audio van schotel op hifi-installatie is aangesloten kan het voorkomen dat je je rot schrikt van die storingen Smile
    Indien je naast de standaard-kanalen nog meer wenst, zou ik voor schotel van 1 meter gaan.
     

     

  • 10-31-2007 2:08 PM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Heb je zelf een Visiosat, Eduard? Ik zag de foto van je huis op het engelse forum en zo in de verte leek de vorm op een Visiosat.
  • 10-31-2007 3:07 PM In reply to

    Re: Heeft iemand een Beovision 8 staan thuis?

    Heb jij met die maat altijd goed beeld met regen?  Ik heb een 90 cm Wavefrontier en zelf dan af en toe als de regen verkeerd valt nog vastlopers. Misschien dat jouw muur waar die aan hangt ook bescherming biedt. Bij ons staat tie op tegevoet.
Page 1 of 2 (26 items) 1 2 Next >