in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-27-2007 3:57 AM by Johan. 18 replies.
Page 1 of 1 (19 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-13-2007 7:13 AM

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Vaarwel ?

    Hallo,

     

    Ik ben eerst een tijdje B&O af!!! De reden is dat ik toch graag een DTS setup wilde hebben en ik een andere tv van B&O te duur vind voor wat ik er voor krijg. En aangezien de beovision de master is in een B&O setup ben je verplicht om die te nemen als je over wilt op DTS. Ik heb er voor gekozen om oer te gaan op Loewe. Mijn avant blijft wel staan omdat ik het plaatje wat deze laat zien net zo mooi (zo niet mooier) vind als wat een LCD scherm op dit moment laat zien. Ik heb er nu een Loewe certos (een rechthoekige beocenter 2) op aangesloten met de loewe concertos (een speaker systeem dat samen met bose is ontworpen). De afstandbediening is wel weer wennen is een groot rond geval. Maar deze geeft wel weer de info weer van de dvdspeler/radio, je kan erop zien wat er speelt.                                 Weet niet of ik er spijt van zal hebben ben nu zeer tevreden met het geluid wat deze produceerd.  En als mijn Avant plof zegt tja of het dan weer een wordt weet ik niet B&O blijft gewoon mooie en luxe producten maken.

     http://www.stylepark.com/ru/loewe/certos-dvd

    Groetjes Johan

  • 10-13-2007 7:16 AM In reply to

    Re: Vaarwel ?

    Het is jammer johan!Sad
  • 10-13-2007 7:26 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Vaarwel ?

    Maar ik blijf trouw beoworld lezen hoor enals ik wat weet antwoorden.

     

    Johan

  • 10-13-2007 7:41 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Vaarwel ?

    Er zijn manieren om toch DTS toe te voegen,
    zoals de X501 van DeToma:
    Powerlink-in, digitaal-in (optisch en coaxiaal)
    Powerlink-uit voor Front (L&R), Rear (L&R), Sub, Center.

    Heb de X501 nu een aantal weken en ik moet zeggen dat het prima werkt,
    de processor schakelt automatisch over wanneer ie digitaal signaal krijgt van dvd-recorder en STB,
    bij normale muziekweergave schakelt hij over naar stereo-modus.

    Goed om te horen dat je blijft Johan !

    Smile 

  • 10-13-2007 8:02 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Vaarwel ?

    Dat klopt heb ik naar gekeken maar ik wilde er geen geld meer aan uitgeven. En daarbij komt dat ik 4 maal de beolab 4 had. De avant speelt deze als center speaker totaal zoek jammer genoeg. Ik heb nou mijn beocenter 2 en mijn beolab 4's omgeruild voor de loewe certos dan met concertos en een loewe xelos lcd 26 voor in de slaapkamer. De center speaker is er een van Bose geworden die dan weer uit het zicht op mijn avant komt te liggen.

     Gr. Johan 

  • 10-13-2007 8:10 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Vaarwel ?

    Johan:

    Dat klopt heb ik naar gekeken maar ik wilde er geen geld meer aan uitgeven. En daarbij komt dat ik 4 maal de beolab 4 had. De avant speelt deze als center speaker totaal zoek jammer genoeg. Ik heb nou mijn beocenter 2 en mijn beolab 4's omgeruild voor de loewe certos dan met concertos en een loewe xelos lcd 26 voor in de slaapkamer. De center speaker is er een van Bose geworden die dan weer uit het zicht op mijn avant komt te liggen.

     Gr. Johan 

    Erg mooi, die Loewe producten, materiaalkeuze nu fors beter dan paar jaar geleden,
    ze werken zelfs samen met Interlübke ! 

    Wellicht heb je een paar foto's voor ons ?

    Smile

     

  • 10-13-2007 11:23 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Vaarwel ?

    Als alles hangt zal ik zeker een paar fotos maken. In de eerste post staat een link waar foto's staan van de dvd speler en speakers.

    Gr. Johan

  • 10-13-2007 5:21 PM In reply to

    Re: Vaarwel ?

    Ik begrijp je besluit volkomen hoor Johan. B&O is al heel veel klanten door hun jacht op extreme winstmarges kwijtgeraakt.

    Ook wij zijn na ruim 20 jaar van B&O afgestapt, simpel omdat het niet meer te betalen is voor Jan Modaal.

    Ik hoop dat B&O ooit weer terugkomt op hun huidige strategie. Ik heb al zoveel mensen gesproken die er mee gestopt zijn omdat de opvolgers van B&O niet te betalen zijn.

  • 10-13-2007 7:35 PM In reply to

    Re: Vaarwel ?

    En wat werkt nu als centerspeaker? Toch niet de Avant, of wel?
  • 10-14-2007 5:23 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Vaarwel ?

    Bingo:

    Ik begrijp je besluit volkomen hoor Johan. B&O is al heel veel klanten door hun jacht op extreme winstmarges kwijtgeraakt.

    Ook wij zijn na ruim 20 jaar van B&O afgestapt, simpel omdat het niet meer te betalen is voor Jan Modaal.

    Ik hoop dat B&O ooit weer terugkomt op hun huidige strategie. Ik heb al zoveel mensen gesproken die er mee gestopt zijn omdat de opvolgers van B&O niet te betalen zijn.

    Ik weet niet of het winstmarges zijn maar het is voor ons inderdaad niet te betalen.

  • 10-14-2007 5:58 AM In reply to

    Re: Vaarwel ?

    Tuurlijk wel. Uit hun financiele rapport zie dat ze winstmarges over de 50 procent halen op videoproducten.

    Als je de marge van de dealer daar nog eens bij optelt kan je ongeveer wel uitrekenen wat een Beovision 9 bijvoorbeeld aan productiekosten kost bij B&O. Ik schat zo rond de €6000,00 werkelijke waarde.

    De andere €14000,- is marge voor Stuer en de dealer Stick out tongue

  • 10-14-2007 10:36 AM In reply to

    Re: Vaarwel ?

    Bingo.. als het op cijfers (winst/marge/kosten enz) aankomt ben je niet de aangewezen persoon om hierover te oordelen want je slaat de bal compleet mis! Gewoon klein cursusje Economie (of een economie boek uit de bib) en je komt al een heel eind verder

    Karel.

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 10-14-2007 1:23 PM In reply to

    Re: Vaarwel ?

    Als iemand mij het dan even goed voorrekend inzake de Beovision 9, graag :-)
  • 10-14-2007 1:53 PM In reply to

    Re: Vaarwel ?

    Ik heb gehoord dat er geld bij moet ....die arme mensen daar in Denemarken ..Big Smile
  • 10-14-2007 7:13 PM In reply to

    Re: Vaarwel ?

    Bedoel je enkel de componenten van de BeoVision9... of ook de werkuren dat men nodig heeft om het toestel te assembleren, de investering die nodig geweest is om de assemblage hall te bouwen, de werkuren die nodig geweest zijn om de interne componenten te ontwerpen, de kostpijs van het gebouw waar de ontwerpers zitten, de kostprijs van de verpakking, kostprijs van de transport, de kostprijs van personen die de toestellen testen, de kostprijs van de mensen die de toestellen inpakken, de uren/dagen/maanden onderzoek & ontwikkeling, de investering voor het bewerken van het aluminium, de investering om de anodisering mileuvriendelijk te maken, de kostprijs van het recycleren van het aluminium, de kostprijs van de mensen die het MDF frame maken, de interne IT investeringen (computers, netwerk, telecom), de kosten verbonden aan marketing, de kosten verbonden aan sales, algemene personeelskosten, de sociale bijdrage die B&O dient te betalen, ... enz enz.. ik kan nog even doorgaan, maar 't is nu even te laat om daar nog veel verder op door te gaan...

    In ieder geval.. neen.. ik kan het je niet voorrekenen... maar zoals je ondertss ziet... de kostprijs van enkel de losse componenten van een toestel bepalen niet wat de werkelijke waarde is.

    Hoe dan ook Bingo... je mag dan op de hoogte zijn van de laatste high tech nieuwtjes... laat uitspraken over hoeveel "winst" de dealer en Struer maakt en kostprijsbepaling aan andere mensen over.

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 10-15-2007 10:13 AM In reply to

    Re: Vaarwel ?

    Nou Karel, je kan wel een hele uiteenzetting geven van een fabrikageproces, maar als in het financiele rapport staat dat ze een marge hebben van meer dan 50 procent op de video producten en het product kost voor de eindgebruiker: 20.000 euro.

    Dan is de helft daarvan 10.000 euro en dan zal er nog een marge afmoeten voor de dealer. Ik neem aan dat een dealer voor een product waar die drie jaar garantie op moet geven ook niet accoord gaat met een marge van 1000 euro voor zon toestel. Dus ik denk nog steeds dat ik er niet ver naast zit.

  • 10-15-2007 10:28 AM In reply to

    Re: Vaarwel ?

    Waarom blijf je vasthouden aan enkel de componenten van 1 toestel...en daaruit afleiden wat de kost en/of marge van een product is! Dat is een compleet verkeerde redenering... Het is jouw redenering.. maar die is compleet verkeerd... Of ik moet verkeerd geweest zijn in al m'n cursussen economie, boekhouden, product & projectmanagement... en met mij de gehele wereld die daarop gebaseerd is.

    Die marge die door B&O gemaakt wordt is een normale marge.. Anders mag je alle hierboven beschreven kosten gewoonweg vergeten... En kan B&O morgen gewoon sluiten. Die zaken zijn niet te bekostingen als een product met 10% of 15% marge verkocht wordt!

    Bingo.. je zou verschieten welke marges andere fabrikanten (ik denk maar even aan de modewereld) maken... Wat een gruwelijke wereld toch! .. Een paar schoenen maken voor 3€; en dan verkopen voor 150€.. *GRUWEL*

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 10-27-2007 3:57 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Vaarwel ?

    Een update van de loewe installatie zal een paar punten op een rij zetten:                                                                                     voordelen                                                                                                                                                                                                  het geluid vind ik een stuk beter dan mijn beolab's 4 het klinkt veel voller en de subwoofer is gelukkig niet te lokaliseren je hoort hem wel maar je hoort niet waar hij staat. De tweeweg communicatie van de ab je ziet werkelijk alles op de ab de rds info van de radio de info van de cd en dvd enz. De ab kan ook overweg met een huisbesturing zoals een X10 kan je alles sturen in huis heerlijke gadget.                   nadelen zijn er zeker de systeem intergratie is er niet meer je hebt twee ab nodig een ander nadeel van loewe is dat ze net als de rest na 5 jaar een product nauwlijks meer ondersteunen volgens mij. Daar bedoel ik mee dat er een product op de markt komt en na een paar jaar is het product vergeten het wordt niet meer in een nieuw systeem ondersteund. Al met al heb ik geen spijt. Ik zal als het mij lukt een paar foto's plaatsen binnenkort en als het lukt een filmpje van de certos.

    Gr. Johan

Page 1 of 1 (19 items)