in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 10-10-2007 4:30 AM by eduard. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-04-2007 3:33 PM

• Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

Beoport en Netradio

Hoi,

Wat valt er eigenlijk te beluisteren met de Beoport op Netradio?

Zijn het vooraf geprogrammeerde stations of kun je kiezen uit een aantal?

Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

• 10-05-2007 3:17 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

Re: Beoport en Netradio

Het is jammer dat deze info niet wordt meegegeven op een Windows systeem.

Een ander 'hiaat' vind ik, dat ik niet handmatig zelf een radiostation kan toevoegen. Ik moet ze selecteren uit de door B&O geleverde lijst (via de BeoPortal). Ik kan deze stations wel doorgeven aan B&O welke zegt dat deze dan wordt toegevoegd aan de lijst, maar dat vind ik te omslachtig. Ook zenden deze zenders zeer onregelmatig uit en zal dan ook wel zeer snel uit de lijst zijn verwijderd. Weet iemand in welk database systeem wordt gebruikt, door de BEOplayer software? Zodat ik de lokale database zelf, kan gaan bewerken?

Muzies, Hans Kroon
  • 10-05-2007 1:39 PM In reply to

• Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 143
    • Bronze Member

Wat bedoel je met 'niet meegeven... op windows...'

En je bent dus vol afhankelijk van B&O voor stations, er moet idd wel een manier zijn om de data te bewerken. Voor de PC nerds onder ons dus! 

• 10-05-2007 1:40 PM In reply to

Je kunt de lokale database, in dit geval de server van B&O, niet bijwerken.
  • 10-05-2007 2:26 PM In reply to

• Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 143
    • Bronze Member

DoubleU:
    Je kunt de lokale database, in dit geval de server van B&O, niet bijwerken.

Voordat de discussie misbegrepen wordt! 

Het gaat me dus eigenlijk alleen maar om muziek van de pc en internet radio te horen en door te  sturen, niks meer....

Kun je dan de server niet kiezen via Beoplayer? Indien niet moet het toch via een script werken, waar de BOserver locatie/IP in verwerkt is?

Ik merk dat je wel weinig kan met de Beoplayer, beter mijn D-Link router buitengooien en muziek van de PC handiger overbrengen met een Airport extreme basis en Airport Express. Je kunt dan meteen zelf kiezen welke player je wil gebruiken. En ook kiezen van muziekserver.

Uiteraard heb je dan die handige B&O bediening niet op afstand.

• 10-06-2007 2:24 AM In reply to

Chris:

Voordat de discussie misbegrepen wordt! 

Het gaat me dus eigenlijk alleen maar om muziek van de pc en internet radio te horen en door te  sturen, niks meer....

Mijn reactie stond wel onder die die van jou, maar ik reageerde op djjkroon.Wink

Het zou idd een leuke feature zijn als je via beoplayer een rechtstreekse URL kan benaderen. 

• 10-07-2007 3:07 PM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

De Mac-variant van Beoplayer gebruikt iTunes waarmee eigen radiostations wèl zijn toe te voegen.

Wat bedoel je trouwens met BeoPortal?

Bart

• 10-08-2007 9:20 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

Hoi Bart, met BeoPortal bedoel ik de B&O server welke ons van de station namen en lokaties voorziet. Dit heb ik niet zelf verzonnen maar dit is een term welke door B&O wordt gebezigd.
    Muzies, Hans Kroon
  • 10-08-2007 9:48 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

Het lijkt er inderdaad op, dat je de lokale database niet kunt bewerken. Deze lokale database wordt echter gevuld door de applicatie die draait op je PC (volgens mij een Delphi applicatie). Regelmatig wordt de lokale database (je vindt deze op: documents and settings\%username%\Application Data\BeoMediaDatabase) vanuit de centrale database (BeoPortal zal ik die maar noemen) aangevuld of gewijzigd. 

Maar nu komt het leuke: De gegevens van de lokale N.Music kun je wel zelf aanvullen/wijzigen! Klik maar op info bij N.Music. Je kunt daar van alles wijzigen, genre, artiest, album etc. Waarom dan ook niet bij de N.Radio stations?

Overigens bevalt mij de BeoPC prima icm BC3000! Zo kan ik ook eens naar andere vooral buitenlandse stations luisteren in een redelijk goede kwaliteit. De lijst waaruit je kan kiezen is enorm en goed gesorteerd (alleen zou ik zelf ook nog wat willen toevoegenSmile ).

Muzies, Hans Kroon
  • 10-09-2007 3:51 PM In reply to

• Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 143
    • Bronze Member

djjkroon:

....Overigens bevalt mij de BeoPC prima icm BC3000! Zo kan ik ook eens naar andere vooral buitenlandse stations luisteren in een redelijk goede kwaliteit....

Dag Hans,

Weet je ook in welke compressie de stations te beluisteren zijn (92Kbps of .....) 

Page 1 of 1 (12 items)