in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-23-2007 2:00 PM by eduard. 28 replies.
Page 1 of 2 (29 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 09-17-2007 3:32 AM

    • Westlander
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Monster, the Netherlands
    • Posts 64
    • Bronze Member

    100 inch B&O plasma

    Gehoord (via via) in Berlijn waar verleden week B&O-dealer dagen werden gehouden: B&O heeft plannen om een 100 inch (full HD) plasma te maken. Men zal zo'n TV in nauw overleg met de klant maken. Wordt dus geen produkt dat je zomaar even kan bestellen, dus nog exclusiever. Maten weet ik niet, het gewicht wel; zo'n 1200 KG. Schijnt een zeer apart ding te worden, 2  grote pilaren, waartussen de plasma is geplaatst, die bij aanzetten van de TV tussen deze pilaren omhoog komt. Specs mij volkomen onbekend, prijs niet, (ga alvast sparen) deze zal zo'n 100.000 euro bedragen.

    wie mag ik noteren....?

    gr,

     

    Paul

  • 09-17-2007 3:50 AM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    Wie heeft daar een kamer voor dan ?? Ik denk dat je op zo'n grootte alleen 1080P kunt bekijken. Lagere resoluties zullen er niet uit zien denk ik.
  • 09-17-2007 4:26 AM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    Is vast het paneel van Panasonic, TH-103PF9UK

    http://www.panasonic.com/business/plasma/plasmas.asp

     

  • 09-17-2007 6:21 AM In reply to

    • Westlander
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Monster, the Netherlands
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: 100 inch B&O plasma

    Bingo:
    Wie heeft daar een kamer voor dan ?? Ik denk dat je op zo'n grootte alleen 1080P kunt bekijken. Lagere resoluties zullen er niet uit zien denk ik.

    Diegenen die zoiets aankopen, wonen in het algemeen niet in een min-of-meer-rijtjeshuis. Regelmatig kom ik in stulpjes met een woonkamer > 100m2 tot wel 200-250 m2 (da's groter dan m'n hele eigen huis) waar ruimschoots plaats is voor zo'n plasma. Of je het wilt, is een ander verhaal, lijkt me een nogal groot in ieder geval. Ideale kijkafstand is (dacht ik) zo'n 5 x de beelddiagonaal, hier dus 5 x 2,5m = 12,5 meter.

     

  • 09-17-2007 6:44 AM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    icm. met de benodigde kijkafstand is dit bezijden de prijs een criterium voor slechts de zeer welbedeelden onder ons, maar zo een grote zwarte wand lijkt me zowiezo niet in de living [persoonlijk vind ik alles boven de 40" veel te groot in een "normale" woonkamer] wel een leuk nieuw speeltje voor de welgestelden onder ons..........:-)
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 09-17-2007 8:21 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: 100 inch B&O plasma

    Is dat hééééle grote scherm niet voornamelijk gedacht voor professionele toepassingen ?
    (hotels, bedrijfspresentaties, ontwerpers, etc.)
    Ik kan me herinneren van mijn laatste bezoek aan een ontwerpstudio (autobranche)
    dat de ontwerpers graag grotere schermen wilden --> weergave ontwerp realistischer.

  • 09-17-2007 11:41 AM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    Dat lijkt mij nou typisch een scherm voor Bingo. Prijs/kwaliteitsverhouding is helemaal top
  • 09-17-2007 12:41 PM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    beologisch:
    icm. met de benodigde kijkafstand is dit bezijden de prijs een criterium voor slechts de zeer welbedeelden onder ons, maar zo een grote zwarte wand lijkt me zowiezo niet in de living [persoonlijk vind ik alles boven de 40" veel te groot in een "normale" woonkamer] wel een leuk nieuw speeltje voor de welgestelden onder ons..........:-)

    Ik vond dit in het begin ook , maar sinds ik de 40 inch heb verlang ik al naar de 50inch het is toch wel iets waar je heel snel aan gewend raakt .

    Ik kan mij nog herinneren dat ik van mijn 28inch Avant overging naar de 32inch Avant ..........wat vond dat beeld toen groot , als ik nu naar 32inch kijk , denk wat een klein TVtje ....

    Nu twijfel ik of ik een 50inch B&O zal kopen of een 58 inch Panasonic ( met de Beosystem-3)

  • 09-17-2007 12:47 PM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    Is het overigens raar gedacht van mij dat ik denk, des te groter je scherm, des te lager je je beeld moet hangen ?
  • 09-17-2007 1:07 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: 100 inch B&O plasma

    Wat het snel wennen aan groot scherm betreft ervaar ik hetzelfde;
    ik heb nu een 37 inch Samsung, dat was t.o.v. de MX7000 al een flink stuk groter.
    Maar nu zou ik best een nog iets groter scherm willen  Smile

    Bij B&O Poulissen zag in hun nieuwe Beoliving de Beovision 4 in 65 inch.

    Da's toch een flinke knaap ! 

    Smile 

     

  • 09-17-2007 1:15 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: 100 inch B&O plasma

    Bingo:
    Is het overigens raar gedacht van mij dat ik denk, des te groter je scherm, des te lager je je beeld moet hangen ?

    Heb ik niet zo op gelet, maar idd hangt de 50 inch plasma bij vriend van me stuk lager dan mijn 37 inch. 

    Bedoel je omdat het beeld anders nog dominanter wordt (bij hoger geplaatst scherm) ?
    Af en toe vind ik de grote hoofden van bijv. nieuwslezer toch een raar gezicht,
    dat had je "vroeger" op een 70 cm CRT niet, maar daar zag je veel details niet die je nu wel ziet op een groter scherm.

     

  • 09-17-2007 2:07 PM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: 100 inch B&O plasma

    Ok, ik heb maar een 32' BV3 en kan me zeker geen 65 inch financieel permiteren (toch niet van B&O).

    Maar los daarvan, das toch een lelijk ding in je huis. Het overheerst je complete zitruimte. Ik kijk graag tv op een goeie of zoniet de best mogelijke wijze. Maar ik en zeker mijn echtgenote kunnen ons niet indenken dat we zo een black hole in onze leefruimte laten aanbrengen. 

    Voor zoiets moet je een aparte tv-ruimte hebben. 

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 09-17-2007 2:48 PM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    Bingo:
    Is het overigens raar gedacht van mij dat ik denk, des te groter je scherm, des te lager je je beeld moet hangen ?

    Klopt! Mja.. lager misschien niet direct...  Maar toch niet "hoger".. Heb al verschillende schermen zien hangen boven een open haard. Het gedacht alleen al van een scherm te hangen boven een warmtebron... én dan ook nog eens "hoog"... I don't get it.

    Goed.. De B&O 103" zou indien deze ooit gelanceerd wordt bevestig zijn op een motorgestuurd voet die ook omhoog/omlaag gaat.. Dus écht hoog zal die gelukkig niet gaan... Ik schat een kleine 200kg voor enkel en alleen het panel (dus zonder B&O aluminium)... dat gaat een stevige motor mogen zijn!

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 09-17-2007 3:39 PM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    Zou een meubel ala Vogels niks zijn voor B&O om te maken? Vogels heeft vrij prijzige (6000,- ) televisiemeubels van hout in diverse soorten waarin je plasma helemaal verdwijnt en elektrisch omhoog komt.

    Is toch een mooie oplossing als je overdag een groot scherm te dominant vindt.

    Ik heb ooit in een Mediamarkt in Zeeland zo 'n meubel gezien. Niet mijn smaak maar wel heel mooi afgewerkt.

    http://www.vogels.com/detail.asp?ISSAID=696&ParentID=33&ChildID=80&PlineId=0

  • 09-17-2007 4:06 PM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: 100 inch B&O plasma

    Bingo:

    Zou een meubel ala Vogels niks zijn voor B&O om te maken? Vogels heeft vrij prijzige (6000,- ) televisiemeubels van hout in diverse soorten waarin je plasma helemaal verdwijnt en elektrisch omhoog komt.

    Is toch een mooie oplossing als je overdag een groot scherm te dominant vindt.

    Ik heb ooit in een Mediamarkt in Zeeland zo 'n meubel gezien. Niet mijn smaak maar wel heel mooi afgewerkt.

    http://www.vogels.com/detail.asp?ISSAID=696&ParentID=33&ChildID=80&PlineId=0

    Is idd een oplossing,  maar ik vind het ook maar een gruwel dat meubel.

    Misschien als barkast ? DrinksLaughing

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 09-18-2007 3:20 AM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    Chris:

    Ok, ik heb maar een 32' BV3 en kan me zeker geen 65 inch financieel permiteren (toch niet van B&O).Maar los daarvan, das toch een lelijk ding in je huis. Het overheerst je complete zitruimte. Ik kijk graag tv op een goeie of zoniet de best mogelijke wijze. Maar ik en zeker mijn echtgenote kunnen ons niet indenken dat we zo een black hole in onze leefruimte laten aanbrengen.Voor zoiets moet je een aparte tv-ruimte hebben. 

    Helemaal mee eens ! meestentijds staat een TV uit en blijft de aanblik een groot zwart gat aan of voor de muur, naar onze smaak is in onze woonkamer 50m2 groot genoeg voor max 40"

    De "Vogel" oplossing lijkt mij toch weer terug gaan naar een lelijke "avant", ipv een mooie van B&O......;-)

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 09-18-2007 6:43 AM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    beologisch:
    Chris:

    Ok, ik heb maar een 32' BV3 en kan me zeker geen 65 inch financieel permiteren (toch niet van B&O).Maar los daarvan, das toch een lelijk ding in je huis. Het overheerst je complete zitruimte. Ik kijk graag tv op een goeie of zoniet de best mogelijke wijze. Maar ik en zeker mijn echtgenote kunnen ons niet indenken dat we zo een black hole in onze leefruimte laten aanbrengen.Voor zoiets moet je een aparte tv-ruimte hebben. 

    Helemaal mee eens ! meestentijds staat een TV uit en blijft de aanblik een groot zwart gat aan of voor de muur, naar onze smaak is in onze woonkamer 50m2 groot genoeg voor max 40"

    De "Vogel" oplossing lijkt mij toch weer terug gaan naar een lelijke "avant", ipv een mooie van B&O......;-)

    Ik vind het grote juist wel heel mooi , ook als je woonkamer niet heel groot is , ik verwacht dat B&O binnenkort ook het 58inch scherm op de markt brengt , aangezien Panasonic deze nu ook in het asortiment heeft !

  • 09-18-2007 10:57 AM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    eduard:

    @ Marcel:

    Moet je dan niet gaan denken aan een beamer, kan ook heel mooi zijn. Ik heb (en dat is bij alle B1 shop's zo) bij mijn dealer de beamer gezien, en de kwaliteit is toch wel goed, ook voor zo groot oppervlakte! Scheeld heel wat centjes... toch?

     

    Blijf het beaamen. Gewoon een 32" Avant DVD voor het dagelijkse werk en de beamer voor het betere (film)werk.

    Ik heb ook een kleine 100" scherm, kost aanzienlijk minder.

    Als je nu een JVC HD1 koopt, dan heb je beamer die erg goed is. Hij kan probleemloos 1080P (hij heeft een 1080 panel) aan en heeft de kwaliteiten van een echte CRT beeldbuisbeamer (de Barco types) voor minder dan € 6000,-

    De prijs zal wel inmiddels gezakt zijn omdat dit de introductieprijs was voor een paar maanden terug.

  • 09-18-2007 12:47 PM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    Hallo beologische, Hoe ver zit jij van je televisie vandaan en als je een platte zou hebben dus dichterbij de muur, hoe groot is dan de kijkafstand? Veel mensen die een 40 of 42 inch platte televisie hebben vinden em al snel te klein. Dus overweeg alles goed. 
  • 09-18-2007 1:27 PM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    Bingo:
    Hallo beologische, Hoe ver zit jij van je televisie vandaan en als je een platte zou hebben dus dichterbij de muur, hoe groot is dan de kijkafstand? Veel mensen die een 40 of 42 inch platte televisie hebben vinden em al snel te klein. Dus overweeg alles goed. 

     Hallo Bingo's,

    Ik ben nu in het gelukkige bezit van een 28" avant en zit er nu zo'n 3,5 meter vanaf, indien ik het vloermeubeltje erachter weg zou halen zit ik op zo'n 4,5 meter en koop ik direct een avant 32".

    Bij een platte TV zou dit dan zo'n 5 meter kijkafstand opleveren en is m.i. de genoemde 40" voldoen, maar ik blijf een platte TV in ongebruikte toestand [en dat is bij ons zo'n 95% van de 24 uur] een groot zwarte object aan de wand vinden.

    Wellicht is de aquarium screensaver van de 1e win95 versie een oplossing voor ons........;-)

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 09-18-2007 3:37 PM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    Ohw maar bij 5 meter kijkafstand is 42 inch echt veeeels te klein hoor!

    Zeker als je ook HDTV wil kijken op dat scherm straks.

  • 09-18-2007 7:35 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: 100 inch B&O plasma

    Wellicht is de aquarium screensaver van de 1e win95 versie een oplossing voor ons........;-)

    Of een virtueel "raam" met het beeld van bijv. buitencamera 

    Smile

     

  • 09-19-2007 9:50 AM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    Ignace:

    Wellicht is de aquarium screensaver van de 1e win95 versie een oplossing voor ons........;-)

    Of een virtueel "raam" met het beeld van bijv. buitencamera 

    Smile

    Dan moet je wel uitkijken welk raam je open wilt zetten...............;-)

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 09-19-2007 9:53 AM In reply to

    Re: 100 inch B&O plasma

    Bingo:

    Ohw maar bij 5 meter kijkafstand is 42 inch echt veeeels te klein hoor!

    Zeker als je ook HDTV wil kijken op dat scherm straks.

    Vandaar dat wij het vloermeubel laten staan en geen flatscreen aanschaffen, dus is een 32" avant voor ons een prachtige oplossing en geniet het tevens onze voorkeur het schilderij achter/boven de avant niet te hoeven vervangen door een zwart exemplaar.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
Page 1 of 2 (29 items) 1 2 Next >