in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-22-2007 6:08 PM by 9 LEE. 36 replies.
Page 1 of 2 (37 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 09-14-2007 4:18 AM

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Secondlife Rage ?

    Ik vroeg me eigenlijk af of secondlife B&O dealer zo langzamerhand een rage aan het worden is ? Ik bedoel, op marktplaats is 3/4e van alle aangebode B&O producten secondlife waar ik zelf behoorlijk van baal. Het probleem is namelijk dat deze secondlife winkels de "gewone" gebruikte B&O koopjes opkopen, waarna ze er vervolgens een aanzielijk bedrag bovenop gooien Sad. Natuurlijk geven ze er dan wel een paar maanden garantie op, maar toch vind ik het jammer... Niet dat je echt belazerd wordt, want dat is niet zo, maar heb dan toch het idee van ja zij kopen het op, maken het duurder, en verkopen het door zonder iets toe te voegen aan het product.

     Vroeg me eigenlijk af wat jullie hiervan vinden ?
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 09-14-2007 9:57 AM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi

  • 09-14-2007 10:10 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Secondlife Rage ?

    Er zitten inderdaad ook wel redelijke handelaren bij, maar vind het toch jammer dat de meeste "koopjes" of speciale B&O producten heel snel worden opgekocht.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 09-14-2007 11:14 AM In reply to

    Re: Secondlife Rage ?

    Big SmileEr is een periode geweest toen was er iemand met de naam "ikkoopbeo"  die werkelijk alles kocht op Marktplaats wat er aan B&O te koop stond .............Big Smile

    Maar je hebt gelijk er zitten veel handelaartjes op tegenwoordig ..........maar toch valt er nog steeds genoeg te kopen , voor leuke prijzen !

    Er zit één handelaar op genaamd secondlife uit Almere , als je iets nodig hebt moet je hem eens benaderen , nieuwe spullen/demo voor mooie prijzen !

     I

  • 09-14-2007 11:36 AM In reply to

    Re: Secondlife Rage ?

    Volgens mij is secondlife uit Almere , een dealer die er mee ophoud. En verkoop dus zijn winkelvoorraad en demo's
  • 09-14-2007 12:12 PM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi





  • 09-14-2007 12:21 PM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi
  • 09-14-2007 2:49 PM In reply to

    Re: Secondlife Rage ?

    Ik denk dat er zoveel tweedehands B&O op marktplaats staat, omdat de groep mensen die B&O gedag zegt, gestaag groeit. De groep mensen die B&O producten vind die aan hun wensen of eisen voldoen, maar dat ook nog kunnen verloorloven met de nieuwe B&O strategie wordt kleiner. De opbrengst per klant zal wellicht groter zijn, maar het aantal klanten zal steeds meer slinken. Dus een hoop mensen kunnen bepaalde B&O componenten niet meer gebruiken en willen er vanaf. Dat is althans zoals ik het zie.
  • 09-14-2007 3:22 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Secondlife Rage ?

    @ Bingo

     Moet zeggen dat er niet echt veel B&O wordt aangeboden door particulieren. Zowat de helft wat erop staat is Secondlife uit Gorinchem, Rotterdam of Schiedam. Kan dus niet echt uit deze gegevens opmaken dat mensen van hun B&O afwillen, zou eerder de neiging heben dat er juist meer vraag naar 2e hands is omdat nieuw voor steeds meer mensen te duur wordt.

     
    Betreft de bl6000 voor 800,- euro. Heb ze zelf wel eens onder de 1000,- gezien, maar het is tegenwoordig idd zo dat ze rond de 1400,- weg gaan [:'(], en heb zelfs een paar bl4000 gezien die voor 1200,- worden aangeboden (insane :S)
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 09-14-2007 3:34 PM In reply to

    • Jandyt
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 04-01-2007
    • Clitheroe, Lancashire, UK
    • Posts 13,004
    • Founder

    Re: Secondlife Rage ?

    Second life B&O will always be in demand.
    If a second life dealer sees an item cheap on the marktplaats on the internet. He may buy it with no guarrantee and sell it for extra money and include a guarrantee!
    9 times out of 10 the guarrantee won't be needed on B&O equipment.
    Everyone is happy!
    Sorry, I don't speak Dutch.

    Andy T.

    Poor me, never win owt!

  • 09-14-2007 3:47 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Secondlife Rage ?

    jandyt:

    Second life B&O will always be in demand.
    If a second life dealer sees an item cheap on the marktplaats on the internet. He may buy it with no guarrantee and sell it for extra money and include a guarrantee!
    9 times out of 10 the guarrantee won't be needed on B&O equipment.
    Everyone is happy!
    Sorry, I don't speak Dutch.

    Andy T.

     The main problem is that they ask to much for the quarrantee. The second problem is that the prices of normal used B&O will become higher, because the normal sellers will base their prices on the secondlife dealers prices...
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 09-14-2007 4:19 PM In reply to

    • Jandyt
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 04-01-2007
    • Clitheroe, Lancashire, UK
    • Posts 13,004
    • Founder

    Re: Secondlife Rage ?

    I understand, Roger. Guess I was not understanding the thread properly. Blame it on BabelfishConfused

    Andy T.

    Poor me, never win owt!

  • 09-17-2007 7:03 AM In reply to

    Re: Secondlife Rage ?

    Ik zou het zelf geen "secondlife rage" noemen, maar een normale ontwikkeling.

    er is geld te verdienen; dan worden mensen inventief, maar voorzien tevens in een behoefte [al was deze in het pre-MP tijdperk groter] indien met second life auto's of vintage meubels/verlichting wilt hebben zijn die bij ook handelaren met relatief weinig meerwaarde te koop, maar alles staat wel op een plaats en te overzien.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 09-17-2007 7:05 AM In reply to

    Re: Secondlife Rage ?

    Bingo:
    Ik denk dat er zoveel tweedehands B&O op marktplaats staat, omdat de groep mensen die B&O gedag zegt, gestaag groeit. De groep mensen die B&O producten vind die aan hun wensen of eisen voldoen, maar dat ook nog kunnen verloorloven met de nieuwe B&O strategie wordt kleiner. De opbrengst per klant zal wellicht groter zijn, maar het aantal klanten zal steeds meer slinken. Dus een hoop mensen kunnen bepaalde B&O componenten niet meer gebruiken en willen er vanaf. Dat is althans zoals ik het zie.

     lijkt me niet geheel te kloppen; de omloopsnelheid is redelijk te noemen en dientengevolge zal Beobird waarschijnlijk dichter in de buurt zitten met zijn verklaring imho.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 09-21-2007 10:08 AM In reply to

    • purk
    • Not Ranked
    • Joined on 04-20-2007
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: Secondlife Rage ?

    Bingo:
    Ik denk dat er zoveel tweedehands B&O op marktplaats staat, omdat de groep mensen die B&O gedag zegt, gestaag groeit. De groep mensen die B&O producten vind die aan hun wensen of eisen voldoen, maar dat ook nog kunnen verloorloven met de nieuwe B&O strategie wordt kleiner. De opbrengst per klant zal wellicht groter zijn, maar het aantal klanten zal steeds meer slinken. Dus een hoop mensen kunnen bepaalde B&O componenten niet meer gebruiken en willen er vanaf. Dat is althans zoals ik het zie.

    Dat lijkt me nogal vreemd. De prijzen gaan omhoog en aangezien we te maken hebben met marktwerking is er OF weinig aanbod of veel vraag. Het feit dat het vier jaar geleden veel goedkoper was is simpelweg te wijten aan het feit dat de markt transparanter is geworden dmv internet. We hebben dus gewoon te weinig betaald. Als mensen het nu te duur gaan vinden, kopen ze niets meer en gaan de prijzen vanzelf omlaag. Hoofdstuk 1 van je economie boek toch?

  • 09-22-2007 2:30 AM In reply to

    Re: Secondlife Rage ?

    Ik zie heel veel B&O producten erg lang op marktplaats staan hoor. Dus die snelle omloopsnelheid zie ik dus niet. En voor welke producten hebben we te weinig betaald? Tweedehands of nieuwe B&O producten? Ik begrijp je verhaal niet zo.
  • 09-24-2007 7:57 AM In reply to

    Re: Secondlife Rage ?

    Ik denk dat de prijs ook omhoog gaat door het feit dat de prijslijst van B&O ook steeds wordt verhoogt. Je ziet hehaaldelijk op MP de tekst "Nieuwprijs ...." bij producten staan. De verkoper "vergeet" dan vaak te melden dat het product een stuk gekopen was in het bouwjaar van het aangeboden exemplaar.

    Ik stoor me verder ook aan handelaren die opkopen van MP en het direct er weer opzetten (geen toegevoegde waarde) en advertenties met de tekst "recentelijk nagekeken door erkende B&O dealer...." dat is volgenens mij makelaars taal voor "Het apparaat was kapot en is gerepareerd".

    De zaak uit Schiedam herplaatst overgens vrijwel elke dag zijn advertenties. Een tip om dit in de gaten te houden, www.zoekwekker.nl

     

  • 09-24-2007 10:57 AM In reply to

    • purk
    • Not Ranked
    • Joined on 04-20-2007
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: Secondlife Rage ?

    Bingo:
    Ik zie heel veel B&O producten erg lang op marktplaats staan hoor. Dus die snelle omloopsnelheid zie ik dus niet. En voor welke producten hebben we te weinig betaald? Tweedehands of nieuwe B&O producten? Ik begrijp je verhaal niet zo.

    Waar heb ik gesproken over een snelle omloopsnelheid ? (je bedoelt overigens waarschijnlijk 'hoge omloopsnelheid' ?) Als de prijs van tweedehands producten omhoog is gegaan (wat wordt beweerd in deze thread) is dat volgens mij omdat mensen dat ervoor over hebben. Dat hadden ze er waarschijnlijk 4 jaar geleden ook al voor over, maar toen lagen de prijzen simpelweg lager. Op het moment dat second life handelaren niets meer verkopen omdat mensen hun prijzen te hoog vinden, zullen de prijzen zakken (anders verkopen ze niks meer) Principe van de zelfregulerende markt. Duidelijker kan ik het helaas niet maken voor je!

     

  • 09-25-2007 3:27 AM In reply to

    Re: Secondlife Rage ?

    Beobird:

    Het probleem is namelijk dat deze secondlife winkels de "gewone" gebruikte B&O koopjes opkopen, waarna ze er vervolgens een aanzielijk bedrag bovenop gooien Sad. Natuurlijk geven ze er dan wel een paar maanden garantie op, maar toch vind ik het jammer.......  zij kopen het op, maken het duurder, en verkopen het door zonder iets toe te voegen aan het product.

     Vroeg me eigenlijk af wat jullie hiervan vinden ?

    Gaan secondlife prijzen omhoog? Ja dat denk ik ook, maar de oorzaak ligt maar ten dele bij handelaren. Logisch, ze moeten ook wat verdienen, want ze steken er ook tijd en moeite in en geven je garantie. Maar uiteindelijk blijft het een spel van vraag en aanbod. Zolang er iemand anders is die meer wil betalen dan jij, is de hogere prijs blijkbaar gerechtvaardigd, ook al lag die prijs enkele jaren geleden lager. De markt is m.i. niet transparanter geworden, mp bestaat immers al vele jaren. Er zijn wel meer mensen en daarmee wellicht meer B&O liefhebbers op internet gekomen, dus zodoende kan de vraag groter geworden zijn. Belangrijkste oorzaak is dat de economie beter is gaan draaien, waardoor mensen wat makkelijker geld uitgeven.

    Ik denk dat je bij de meeste secondlife winkels best over de prijs kan praten. Het zijn tenslotte kooplui.

     Sander


  • 09-25-2007 9:33 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Secondlife Rage ?

    Ik denk dat je bij de meeste secondlife winkels best over de prijs kan praten. Het zijn tenslotte kooplui.

     Sander


     Ik heb een paar keer zo'n secondlife dealer (zal geen namen noemen) aan de telefoon gehad en er werd al moeilijk gedaan over enkele tientjes.

     
    Ook heb ik niet het idee dat er veel mensen zijn die meer willen betalen aangezien de meeste dealers Marktplaats dagelijks overspoelen met telkens maar weer dezelfde advertenties van dezelfde producten...
     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 09-28-2007 10:27 PM In reply to

    Re: Secondlife Rage ?

    De kunst is natuurlijk voor de "kopers" om het kaf van het koren te scheiden.

    Zelf ben ik in mijn tienerjaren in Utrecht in de 70er en 80er jaren als broekmans werkzaam geweest bij een "wit-en bruingoed" winkel op een winkelcentrum in Utrecht-Overvecht die destijds ook B&O dealer was, en heb daar een onuitwisbare liefde voor B&O gekregen toen het Beosystem 8000 in vol ornaat werd binnen gebracht !! Verreweg het mooiste systeem ooit geproduceerd!! (WAT een BEEST van een versterker, die 8000 !!!!!! en dan die Gram8002 !! en dat geweldige Cord9000 - beter dan die Nakkamietsie....)

    Nu, jaren later, is die oude kwaal (de Beosickness) weer op gaan spelen, en zo af en toe koop ik op en bied ik ook wat aan.

    MAAR!

    Als ik dan b.v. een Beocenter7700 in handen heb gekregen die:  te vies was om aan te pakken, waar de helft nog maar van werkte, waar ik alleen al een dag bezig ben geweest met het schoonmaken/repareren/smeren van het cassette-loopwerk, twee dagen lang elco's vervangen, het houtwerk opschuren/aflakken, de stofkap weer krasvrij maken (bij een 7700 minder werk dan een 7007...), dat stomme plastic scharnier van de alu klep repareren/namaken/etc. omdat ie is gesneuveld, die "snot-achtige" smurrie vervangen door schoon snot, zodat de kleppen weer netjes open gaan, knopjes repareren c.q. schoonmaken (allemaal hè, óók die uit de AB!!),  het 220V snoer reinigen, etc. etc. etc. etc. en zo meer, Dan ben ik fijn 2 a 3 weken onder de pannen en van de straat geweest, en als e.e.a. dan eindelijk, vol trots op de foto is gezet en er na 2 a 3 weken op marktplaats een eerste bod van b.v. 25 euri binnen komt, dan ben ik ff nie vrolijk..... zet ik een (denk ik redelijke) vraagprijs bij die advertentie (400 euro), dan ben ik blijkbaar helemaal gek geworden....??? want er wordt maar niet geboden...??

    AAN ALLE FORUM-LEZERS : Koop je second life fijn in Tricht, goed spul, gaat jaren mee en is met liefde tot in het kleinste detail nagekeken !!! Bovendien, (en dat kunnen forum-lezers beamen) heb je zelden zulke lekkere koffie gedronken als in huize Bosschaart. Stick out tongue

    Overigens : ikkoopbeo is een byzonder vriendelijke en betrouwbare Buur uit het Belgische, die zijn waar vooral in Frankrijk weer doorverkoopt, waar de gemiddelde fransman blijkbaar makkelijker "gangbare" prijzen neertelt voor second life. Ik zou denken: HET grote voordeel van de 2-taligheid van deze "belmans" ....

    Met vriendelijke groet uit het betuwse ! (en houd allemaal die marktplaats in de gaten hè !! er zit weer een center 7007, een 7700, 2x een 5000 aan te komen, alsmede een paar prachtige beomasters900, al dan niet met K, master1400's, wellicht een mooie gram4002, etc.)

    Uw toegenegen

    Henk 'newbee' Bosschaart

Page 1 of 2 (37 items) 1 2 Next >