in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 10-08-2007 7:42 AM by DoubleU. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-12-2007 4:41 PM

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

B&O Newsletter September

Hoi allen,

B&O Newsletter September

- Beo 5

- BeoVision 4 Full HD

- DVD 2

- B&O website nu in 12 talen

• 09-13-2007 7:20 AM In reply to

Re: B&O Newsletter September

Ignace,

ik heb de nieuwsbrief natuurlijk ook gelezen, echt super dat er echt nieuwe producten in staan.

Via de Beo5 link in de nieuwsbrief kom je op de B&O site en kun je nagellak vingers zien die navigeren door de Beo5 menu schermen. Ik ben erg nieuwsgierig naar macro's en pictogrammen ipv preset nummers. Dus ... op naar de dealer.

Groet, Robert 

• 09-13-2007 10:26 AM In reply to

Tenzij de Beovision 5 pixel-mapping heeft mag B&O zijn televisie geen full HD noemen :-)

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZWpoZGia/EICTA_introduceert_HD_Ready_1080p_norm/

EICTA introduceert HD Ready 1080p logo

De EICTA, de European Information & Communications Technology Industry Association heeft een nieuwe versie van haar ‘HD Ready' standaard gelanceerd.

De eerste versie van het HD Ready logo mag gedragen worden door televisies en projectoren die minimaal 720 verticale beeldlijnen bezitten, beschikken over zowel een component als een HDMI of DVI aansluiting en daarnaast overweg kunnen met HDCP beveiliging. Het HD Ready logo is de afgelopen jaren een groot succes gebleken en geeft consumenten de garantie dat een gekochte TV of projector overweg kan met HDTV signalen en deze probleemloos kan weergeven.

hdready1080p_01

Nu Full HD televisies met een resolutie van 1920x1080 pixels steeds gangbaarder worden heeft de EICTA besloten een nieuwe versie van haar HD Ready standaard te lanceren, genaamd HD Ready 1080p. Alle eisen van het standaard HD Ready logo blijven hierbij overeind, met een aantal extra toevoegingen.

Nieuwe eisen

Zo moeten HD Ready 1080p apparaten beschikken over 1920 bij 1080 beeldpunten en moeten ze overweg kunnen met 1080p signalen, zaken die bij de eerste HD Ready standaard geen vereiste waren. Daarnaast moeten 1080p signalen pixel-perfect - dat wil zeggen zonder overscan of underscan waarbij het beeld iets groter of kleiner wordt weergeven - getoond kunnen worden.

Een ander belangrijk punt is de eis om behalve 50 en 60 Hz signalen ook overweg te kunnen met 24 Hz signalen via HDMI / DVI in 1080p resolutie. Dat laatste is belangrijk in verband met HD DVD en Blu-ray media waarop films opgeslagen zijn met 24 beelden per seconden en 24Hz ondersteuning noodzakelijk is voor vloeiende beeldweergave.

De complete eisenlijst van de HD Ready 1080 normering is als volgt:

1. Display, display engine:

• The minimum native resolution of the display or display engine is 1080 physical lines. The display or display engine uses a minimum of 1920 pixels in horizontal direction.
    • The display device can reproduce all of the mandatory supported video formats with the correct non-deformed picture aspect ratio.
    • The display device has a mode in which it will display on its screen without overscan / with underscan the full picture of the mandatory supported HD video formats that have a sampling definition of 1920x1080 (1080i, 1080p) and that are received in digital format.
    • The display device can reproduce any of the required 1080p video formats with the same or a higher frame rate - while using at least 1080 physical lines combined with a minimum of 1920 pixels in horizontal direction.

2. Video Interfaces

• The display device accepts HD input via:
      • Analogue YPbPr
      • DVI or HDMI
    • The analogue HD capable input (YPbPr) accepts the following HD video formats:
      • 1280x720 @ 50 and 60Hz progressive ("720p")
      • 1920x1080 @ 50 and 60Hz interlaced ("1080i")
    • The digital HD capable input (DVI or HDMI) accepts the following HD video formats:
      • 1280x720 @ 50 and 60Hz progressive ("720p")
      • 1920x1080 @ 50 and 60Hz interlaced ("1080i")
      • 1920x1080 @ 24 and 50 and 60 Hz progressive ("1080p")
    • The digital HD capable input (DVI or HDMI) supports content protection (HDCP)

Goed nieuws voor de consument

Het nieuwe HD Ready 1080p logo is goed nieuws voor de consument die de laatste tijd bedolven wordt onder verschillende ‘Full HD' en ‘1080p' logo's waarbij niet duidelijk is aan welke specificaties de producten in kwestie daadwerkelijk voldoen. Vooral over ondersteuning van 1080p 24Hz signalen en de mogelijkheid om 1080i en 1080p signalen zonder overscan weer te geven was tot nu toe niet makkelijk uitsluitsel te verkrijgen, iets waar het nieuwe HD Ready 1080p logo verandering in brengt.

• 09-13-2007 6:19 PM In reply to

Ben benieuwd welke marketing term men binnen 18maand gaat introduceren... Sommigen mensen worden blijkbaar écht enkel opgewonden van louter en alleen specificaties.

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 09-14-2007 1:14 AM In reply to

Ik moet zeggen dat ik nog niet weet of het puur een marketing term is. Ik heb nog geen HD uitzending gezien op een televisie met pixel-mapping. Misschien is het verschil wel behoorlijk. Er wordt in ieder geval niet meer geskalierd, gescaled of hoe je het ook noemen moet. Theoretisch kan dat behoorlijk schelen als een signaal 1 op 1 wordt getoond. Dat 24 beeldjes per seconde ook opeens in de eis valt had ik eerlijk gezegd niet verwacht, maar dat zal ook wel weer te maken hebben met de 1 op 1 eis, maar dan nu bij filmweergave. Er zijn zoveel televisies die momenteel beiden niet beheersen, maar van een premiummerk voor premiumprijs mag je meer verwachten vind ik.
  • 09-14-2007 3:21 AM In reply to

Bingo:
    Ik moet zeggen dat ik nog niet weet of het puur een marketing term is. Ik heb nog geen HD uitzending gezien op een televisie met pixel-mapping. Misschien is het verschil wel behoorlijk. Er wordt in ieder geval niet meer geskalierd, gescaled of hoe je het ook noemen moet. Theoretisch kan dat behoorlijk schelen als een signaal 1 op 1 wordt getoond. Dat 24 beeldjes per seconde ook opeens in de eis valt had ik eerlijk gezegd niet verwacht, maar dat zal ook wel weer te maken hebben met de 1 op 1 eis, maar dan nu bij filmweergave. Er zijn zoveel televisies die momenteel beiden niet beheersen, maar van een premiummerk voor premiumprijs mag je meer verwachten vind ik.

Allemaal goed en wel... maar dan dient er terug een herconversie te gebeuren van de huidige opnamen én, als ik jouw uitleg goed snap, dienen er ook nieuwe camera's uitgebracht te worden die deze zaken kunnen opnemen.

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 09-14-2007 5:46 AM In reply to

Nee, zover mijn kennis rijkt althans.

Iedere film wordt altijd geschoten in 24 frames per seconde, dus dat staat zo al op een dvd of blueray. Tot op heden werd voor europa een truc uitgehaald, wat er opneer komt dat de film een tikketje te langzaam werd weergegeven omdat er een frame tussen werd geplaatst iedere seconde. Dat hoeft met 24 frames per seconde weergave dus niet meer .

Inzake de eis 1:1 pixel mapping doelen ze op het 1 op 1 weergeven van de aanwezige pixels, zonder overscan. Zelfs als je niet weet wat 1:1 pixel mapping is denk je waarschijnlijk, mijn TV ondersteunt het wel. Als je TV 1:1 pixel mapping ondersteunt is de kans groot dat het niet is ingeschakeld. 1:1 pixel mapping betekend dat de TV in staat is om het plaatje dat naar de TV wordt verstuurd weer te geven. Zonder het te scalen in wat voor zin dan ook. In andere woorden, als je TV een 1920 x 1080P signaal krijgt aangeleverd, dat geeft de TV ook 1920 x 1080P weer. Geloof het of niet maar meestal ontvangt je LCD, DLP of Plasma de afbeelding, schaaft het een beetje bij, en geeft het weer. Als het scherm geen 1:1 pixel mapping doet wordt het beeld gedownscaled naar een lagere resolutie. Zowel het downscalen opzich (extra bewerking) als het verlagen van de resolutie (grotere pixels) brengen kwaliteitsverlies met zich mee.De reden ervan is dat TV’s altijd al overscan hebben gehad waardoor dit gewoon is ingebouwd in de HD televisies. Dit is niet het geval bij computer monitoren, waar elke missende lijn wordt opgemerkt. Als je wil zien of je TV in staat is om het gehele plaatje weer te geven, bekijk de handleiding voor “PC mode” of “dot by dot”

Dus vanuit het oogpunt een zo hoog mogelijke beeldkwaliteit op het scherm te krijgen kan ik me die eis van 1:1 pixel mapping nog wel voorstellen.

• 10-08-2007 4:42 AM In reply to

Beovision 4 Full HD only for the 65 inch version.

the Beovision 6 has full HD for the us market. when in Europe?

• 10-08-2007 4:48 AM In reply to

Beovision 6?
  • 10-08-2007 7:42 AM In reply to

JPWagenaar:

Beovision 4 Full HD only for the 65 inch version.

the Beovision 6 has full HD for the us market. when in Europe?

BV4-50 is full HD

BV6 = 26 inch. Full hd moet nog uitgevonden voor dit formaat. Ik geloof dat 37 inch tegenwoordig het minimale is. 

Page 1 of 1 (10 items)